דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

מחירי הדירות טיפסו, בת"א הם כבר זינקו; שכר הדירה עלה ביותר מ-2%

המדד עלה ב-0.8%, בין היתר בשל הזינוק בשכר הדירה. מחירי הדירות עלו ב-0.9% על רקע חזרת הרוכשים למשרדי המכירות. בתוך 3 חודשים, מחירי הדירות עלו בכמעט 60 אלף ש'

שיתוף‭:‬

הקהל חזר לרכוש, מחירי הדירות עולים (צילום: אלכסנדר כץ)
הקהל חזר לרכוש, מחירי הדירות עולים (צילום: אלכסנדר כץ)
הקהל חזר לרכוש, מחירי הדירות עולים (צילום: אלכסנדר כץ)
הקהל חזר לרכוש, מחירי הדירות עולים (צילום: אלכסנדר כץ)
הקהל חזר לרכוש, מחירי הדירות עולים (צילום: אלכסנדר כץ)
הקהל חזר לרכוש, מחירי הדירות עולים (צילום: אלכסנדר כץ)

מחירי הדיור נמצאים עלייה, והיום מקבלים עוד אישוש למגמה. על פי נתוני הלמ"ס, מחירי הדירות לרכישה, נתון שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן, עלו בחודשים פברואר-מרץ ב-0.9% ביחס לחודשים ינואר-פברואר.

בפילוח לפי מחוזות נרשמו שינויי המחירים הבאים, נרשם זינוק של 2.2% במחוז תל אביב, במחוז חיפה המחירים זינקו ב-1.7%, בירושלים וצפון עלו ב0.8%, בדרום ב-0.6%, ואילו במרכז נרשמה ירידה של 0.5%-).

בהשוואה שנתית של מחירי העסקאות שבוצעו בפברואר-מרץ השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, המחירים עלו ב-1.1%. במחוז חיפה המחירים עלו בשנה האחרונה ב-4.6%, בדרום ב-4.3%, בירושלים ב-1.9%, בצפון ב-1%, ובתל-אביב ב-0.4%. גם בבדיקה שנתית המחירים במחוז המרכז ירדו ב-0.4%. בבדיקה שנתית, מדד מחירי הדירות החדשות השנתי ירד ב-1.6%.

ברבעון הראשון של 2024, מחיר ממוצע כלל ארצי עמד על 2.233 מיליון שקל, עלייה של 3.1% בהשוואה למחיר הממוצע ברבעון הקודם – 2.167 מיליון.

בשכר הדירה נרשמה עלייה משמעותית גם כן. על פי הלמ"ס, דמי השכירות עבור השוכרים שחידשו חוזה, עלה ב-2.3% ואילו עבור שוכרים חדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 2.2%.

לעליות בדמי השכירות השפעה על מדד המחירים לצרכן, שעלה בחודש אפריל ב-0.8%, גבוה מהערכות כלכלני הבנקים ובתי ההשקעות שהצביעו על אפשרות לעלייה של כ-0.6%. ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.8%.

עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי תחבורה שעלה ב-3.4%, הלבשה שעלה ב-2.3%, תרבות ובידור שעלה ב-1.6%, דיור שעלה ב-0.6% ומזון ותחזוקת הדירה שעלו ב-0.3%, כל אחד. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ירקות ופירות שירדו ב-1.3% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.5%.

מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים למגורים ירד באפריל ב-0.1% והגיע ל-130.1 נקודות לעומת 130.2 נקודות בחודש קודם. הבסיס הוא חודש יולי 2011 אז נקבע מדד בסיס של 100 נקודות. מתחילת השנה עלה מדד זה ב-0.2%. מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ללא שכר עבודה ירד ב-0.3%.

ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד מחירי תשומה בבנייה למגורים ב-0.6%, בשל העלייה במחירי שכר העבודה ב-1.6%.

מדד מחירי חומרים ומוצרים ירד באפריל ב-0.4%. מבין החומרים והמוצרים, ירדו במיוחד מחירי בטון מובא (ב-1.7%), ברזל לבנייה (ב-1.2%) ורשתות ברזל (ב-1.1%).לעומת זאת, עלו מחירי חומרים ומוצרים שונים (ב-2.9%), אבן (ב-1.7%) וחצץ (ב-1.6%).

על רקע המחסור בעובדים בתעשיות הבנייה, והגעתם של עובדים זרים מחו"ל, עלה מדד מחירי שכר עבודה המשולם עבור המועסקים בענף, ב-0.4%.

מדד המחירים של כרייה וחציבה ליעדים מקומיים עלה ב-1.9% באפריל בהשוואה למרץ, והגיע לרמה של 111.7 נקודות לעומת 109.6 נקודות בחודש הקודם (הבסיס: ממוצע 2020 = 100 נקודות). ב-12 החודשים האחרונים ירד המדד ב-2.1%.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו אומר כי "האורות האדומים ממשיכים להידלק בענף הבנייה והתשתיות. הממשלה שנכשלה בטיפול במשבר בענף, גוררת עכשיו את שוק הדיור לקצב עליה דו-ספרתי של מחירי הדירות החדשות ולהמשך פגיעה בחלשים ביותר, ששוכרים דירות שהזינוק בהוצאה שלהם היווה הפעם כמעט 20% מעליית מדד המחירים לצרכן".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים (צלם: אילן בשור)

לדבריו, הממשלה היתה צריכה מזמן לספק עובדים שאנחנו צריכים ואינם פה בשל החלטותיה, ולספק תמריצים מרחיקי לכת ליזמים וקבלנים, כדי שיצאו לבנות בכל מקום שיוכלו. הבשורות הממש רעות הן, שזו רק מדרגה בדרך להרעה נוספת בענף ובמצב לקוחותיו. אנחנו יכולים לדווח על המשך חזרה מאסיבית של רוכשים לשוק, לאחר ישיבתם על הגדר בחודשים הראשונים למלחמה. הם כנראה חלק קטן מאלה שיחזרו לשוק בקרוב, לאחר שיבינו את משמעות השיתוק של רוב התחלות הבנייה. ככל שהממשלה לא תתערב כאן ועכשיו בצעדים מרחיבים, שמעודדים את הקבלנים לבנות יותר, אנו עלולים לשוב לראות עליות מחירים כמו אלה של שנת 2022 ויותר שהשוק מתנהג כעת בדומה לה. התוצאה 'כתובה על החול' במגרשים שבהם הבנייה לא יוצאת לדרך".

עינב סבינצר (צילום: ישראל פנחסוב)

"מדד המחירים לצרכן שוב עלה ב-0.8% ומייצר עבורנו קצב אינפלציה שנתי של 2.8%", אומרת עינב סבינצר, מנהלת מרחב דרום באלדר משכנתאות. "על עליית מדד חודש אפריל השפיעו עליות עונתיות כדוגמא חג פסח שבו כל שנה ישנה עליה בהוצאות הציבור בתחומים השונים. הפעם, הושפעה עליית האינפלציה גם מהעלאת שכר המינימום שייקר את עלויות העובדים וכמו גם התחזקות הדולר והאירו שגם הם ייקרו עלויות של מוצרים וחומרי גלם".

"אומנם קצב עליית המדד מתחילת השנה נמוך נכון לעכשיו מהקצב אשתקד", היא אומרת, "אולם על פי התחזיות, מדדי מאי ויוני צפויים השנה להיות גבוהים וזאת בעקבות גלי ההתייקרות, שכבר הוכרזו החודש על ידי מפעלים ויבואנים רבים. האינפלציה הגבוהה יחסית לקראת חודשי הקיץ תקשה על הנגיד להוריד את הריבית במשק בתקופה הקרובה. במקביל, ניתן לראות כי שוק הנדל"ן מתחיל להתאושש, באפריל נרשמה עליה משמעותית בכמות העסקאות הן יד שניה והן של דירות חדשות שעלו ב-20.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, בחודש אפריל נרשמה עליה של כ-28% בהיקף המשכנתאות לעומת החודש הקודם וזאת על אף ימי הפסח. ניתן לראות חזרה להיקפי המשכנתאות שהיו לפני המלחמה".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬