אנליסטים בשוק הנדל"ן במיאמי, מציגים בימים אלו תחזיות אופטימיות הכוללות ירידה בשיעורי המשכנתאות וגידול במלאי דירות היוקרה למגורים. מעמדה של מיאמי כעיר מועדפת הפונה למגוון רחב של משקיעים ורוכשי דירות, החל להתבסס ב-2021 בעקבות מגפת הקורונה. תנועה ערה של יזמים שהובילו את שוק מגדלי המגורים, המשרדים ובתי המלון בניו יורק, העבירו את פעילותם למיאמי, כאשר העיר ניו יורק התרוקנה לחלוטין, מגדלי משרדים נותרו ריקים, ועבודה היברידית סייעה לתנועת תושבים לעבר אקלים נוח, שמשי והרחק מהחורף הקר והגשום התפוח הגדול.
לפליטי הקורונה מניו יורק, מיאמי מציעה שילוב ייחודי של מזג אוויר חמים, חופים בלתי נגמרים ממש מתחת לבית וסצנה תרבותית תוססת. העיר התפתחה למרכז עולמי לאמנות, אופנה ובידור, כאשר אירועים כמו ארט באזל מחזקים עוד יותר את המשיכה הבינלאומית שלה.
אם בשנות ה-80 כל המאפיינים הללו יכלו להביא אל העיר בעיקר אוכלוסייה פנסיונרית אמידה, הרי שהמעבר לעבודה מרחוק, ביטלה לחלוטין את מחסום הגיל, הרי אפשר להמשיך לעבוד, לעשות עסקים ולהינות מאיכות החיים שהניו יורקר העשיר הממוצע תיכנן לעצמו במיאמי רק כאשר ייצא לגמלאות. נסיבות אלו הזניקו פיתוח חסר תקדים של מגדלי מגורים יוקרתיים בשנים האחרונות.
רמת המחירים בדירות יוקרה במגדלים במיאמי, היו מאז ומתמיד נמוכים פי שלושה כמעט מדירות בעלות מאפיינים זהים בניו יורק. מיאמי תמיד הציעה סביבת מס נוחה ואורח חיים שהתאים בדיוק להשלכות המגיפה: הצורך במרחבים, צמצום צפיפות המגורים והיכולת לקבל מוצר פרימיום (דירת יוקרה) במחיר הרבה יותר אטרקטיבי, הכולל שמש, ים ופינוקי פנאי בהתאם. בנוסף, בהשוואה לשווקים הבינלאומיים, מיאמי מציעה סביבה פוליטית וכלכלית יציבה, שאטרקטיבית ליזמים ומשקיעים, לצד מיקומה האסטרטגי של העיר כשער לאמריקה הלטינית.
וכמו בכל סיטואציה תחרותית, כשכולם על קו הזינוק ופונים בדיוק אל אותו קהל היעד, נדרשות אסטרטגיות שיווק חדשניות. אלו הפכו את שוק מגדלי המגורים ועירוב השימושים במיאמי למגרש משחקים חסר תקדים בכל הקשור להיצע הפינוקים המוצעים לדייר העתידי.
אחת המגמות השיווקיות הבולטות היא ה"שידוך" המתבקש בין רכבי יוקרה לחיים הטובים. התיזה, שהתבררה כנכונה, גרסה שמותג רכבי היוקרה משקף את המסירות של המותג למושגים, Cutting Edge ויוקרה.
שניים מהמגדלים הללו שהתאכלסו בשנים האחרונות, נושאים גאון את תגי המחיר הגבוהים ביותר למ"ר בשוק של מיאמי. מדובר במגדל אסטון מרטין ומגדל פורשה. בניגוד למגדלי היוקרה מהמהדורה הראשונה, שנבנו בין 2016 ל 2020 ושווקו כיצירה של אדריכלי-על כמו זאהה חדיד או ז'אן נובל, מגדלים אלו תוכננו בידי צוותי תיכנון של מותגי הרכב עצמם, בשיתוף משרדי אדריכלים עצמאיים שצוותו למחלקות אדריכלות ועיצוב פנים שנפתחו כחלק מצוות הקריאייטיב של המותג עצמו.
אסטון מרטין מגורים (ASTON MARTIN RESIDENCES) הוא מגדל יוצא דופן גם במאפייניו האדריכליים, ומתבדל באופן ראוותני, בדומה לרכבי הספורט הראשונים של אסטון מרטין. ליונל מרטין ורוברט במפורד, מייסדי המותג אסטון מרטין, כיוונו בהחלט להפוך למותג יוקרה בתחילת המאה ה-20, אך כיוונו לעולמות האקססוריז, יש להניח, ולא שיערו שנדל"ן למגורים יהפוך ביום מן הימים לחלק מהקולקציה שלהם. המגדל החדש כבר הפך לחלק אייקוני מקו הרקיע של מיאמי. הוא ממוקם בפתחו של נהר מיאמי ומציע שירותים יוקרתיים וריהוט אקסקלוסיבי ממותג הלוקיישן שלו. בדומה למגדלים הנבנים כולם לאותו קהל היעד, הוא נמצא מאד קרוב לקו המים, דרישה שמייצרת אתגרי ביצוע מייקרת את הבנייה. המגדל יושב על אחד היסודות הגדולים ביותר בדרום פלורידה שנוצקו מעל 14 אלף יארד מעוקב של בטון, מה שמשתווה ליותר מ-1,400 עומסי תוף מלאים של מערבל משאית בטון.
עיצוב הפנים כולל פרטים בהשראת השפה העיצובית של רכבי המותג, כמו למשל ידיות אסטון מרטין בהזמנה אישית שהונחו על דלתות המגורים. השטחים הציבוריים כוללים גלריה לאמנות, בתי קולנוע, חדרי ישיבות, ספא ומספרה. הגיאומטריה בראש המגדל, נראית כמו שפה שנפתחת מהקומה ה-55 ומחזיקה בריכת אינפיניטי וטרקלין עצום בגודלו.
על בסיס אותם עקרונות מסחריים ושיווקיים בדיוק מסתיים בימים אלו גם מגדל פורשה (Porsche Design Tower) – בניין דירות יוקרתי בלוקיישן זהה מבחינת מאפייניו למגדלים האחרים, ושמתהדר ב-132 יחידות דיור (כמחצית ממספרם במגדל אסטון מרטין), אלא שהמגדל מתהדר בגימיק ראשון מסוגו בעולם: חניה בתוך הדירה עבור הבעלים לאחסון כלי רכבם היקרים. הפלא הזה מתאפשר על ידי מערכת ייחודית – Dezervator. מדובר במעלית מיוחדת במינה המעבירה אותך ואת המכונית שלך ליחידה שלך. בנוסף לכך, הדיירים מוזמנים לנצל את שירותי הקונסיירז' לרכב הכוללים שירות ותחזוקה של הרכב שלכם.
בכל המגדלים – כבר כמה עשרות שנמצאים בשלבי תיכנון שונים במיאמי – הולכים ומתקבעים ערכים שיווקיים חדשים הכוללים שירותים ממוקדי בריאות. הביקוש הגובר לבריאות ולרווחה הפכו את מרכזי הכושר החדישים, מתקני הספא, אזורי יוגה מערכות טיהור אוויר ומים, לסטנדרט בסיסי. טכנולוגיית הבית החכם הפכה גם היא לסטנדרטית במגורי יוקרה בעיר ומציעה לדיירים חווית מגורים חלקה ומחוברת. ובכלל זה, מערכות אבטחה מתקדמות, בקרת אקלים חכמה ומערכות אוטומציה ביתיות משולבות הניתנות לשליטה מרחוק.
רבים ממגדלי היוקרה החדשים במיאמי, מתוכננים מתוך מחשבה על קיימות. זה כולל שימוש בחומרים חסכוניים באנרגיה, אישורי בנייה ירוקה ושילוב הטבע בעיצוב, כגון גינות גגות וקירות ירוקים.
עלייתה של מיאמי כמוקד מגורים יוקרתי היא עדות למשיכה המתפתחת שלה כעיר גלובלית. עם תנועה הולכת וגדלה של יזמים מהשורה הראשונה מניו יורק ומערים גדולות אחרות, קו הרקיע של העיר ממשיך להשתנות, ומציע כמה ממרחבי המגורים החדשניים והנחשקים ביותר בעולם.
> הצג תגובות