2023 הייתה השנה שנה שבה משרדי המכירות הפכו באופן רשמי למתחמי אירועים וזירות חווייתיות, מגמה שמומחי השיווק צופים שתימשך גם בשנה הקרובה – נוכח ההבנה ששוק הדירות ימשיך לדשדש בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
משרדי המכירות הפכו השנה האחרונה לכלי מרכזי בשיווק ומכירת דירות באזורי הביקוש, ולהפתעת המשווקים – גם מחוץ לאותם אזורים. החברות היזמיות משקיעות סכומים גדולים ברעיונות שמביאים בפניהם מעצבי פנים שתחום התמחותם הוא יצירת חוויה מכוננת. מי שמובילות את התחום הן דניאלה וקארן ראובני, הבעלים של ראובני מעצבי פנים, משרד משפחתי שייסדו מאיר ודניאלה ראובני כבר ב-1977. הבת קארן, שהצטרפה בשנת 2000 לעסק המשפחתי, מובילה היום את המשרד והיא הכוח המניע שהכניס לעסק את תחום עיצוב משרדי המכירות, כשהמומחיות מתבטאת לא רק בהיבטים עיצוביים, אלא ביכולת לייצר חוויה שתחולל בסופו של דבר מכירה.
משרד המכירות בפרויקט אומאמי של קרסו נדל"ן בקריית אונו, לדוגמה, הפך לשם דבר, בעיקר בזכות האירועים הנוצצים שהתקיימו בו והסלבריטאים שפקדו אירועים אלו ויצרו באאז יח"צני משמעותי לפרויקט כולו, אבל גם בזכות חשיבה יצירתית של המעצבות שהפכו את משרד המכירות לווילה עם מטבח פעיל וגינת תבלינים, שהפכה את שטחי החוץ לחלק מחוויית רכישת הדירה.
ה"יצירה" החדשה של משרד ראובני, הוא משרד המכירות של גינדי אחזקות שכולו מכוון מטרה אחת: תחושת ה-WOW שתוקפת כל מי שנכנס בשעריו. האם יש ערך שיווקי לאפקט ה-WOW הזה? מה הקשר בין האפקט שיוצר משרד המכירות לדירה שתהפוך לביתו של הלקוח הפוטנציאלי?
מתברר שהעידן הנוכחי מבוסס על הנרטיב: אני רוצה לקנות בית – HOME, לא נכס, לא נדל"ן, אלא בית. מושג שהוא ערך, מושג שיש בו מטען רגשי שמשפיע על שיקולי הקניה וקבלת ההחלטות של מי שהולך לקנות דירה. ככל שקשה יותר למכור דירות, כך נדרשים כל מי שעוסקים בקונספט של משרד המכירות, להמציא משהו חדש או מפתיע. כזו שתשאיר בזיכרון.
אחד ממשרדי המכירות שעליהם שוקדים בימים אלו במשרד ראובני ושוכן דווקא בצפון, מחוץ לאזורי הביקוש, כולל חדר קולנוע ביתי עם מכונת פופקורן פעילה. מקורי, משעשע, אקטיבי ובעיקר זכיר.
לדברי קארן ראובני, לגודל הפיסי של משרד המכירות או למיקום שלו, יש השפעה פחותה מול עוצמת החוויה. "כבר עיצבנו משרדי מכירות בלוקיישנים מפתיעים, כמו חנות במרכז אור יהודה או משרד מכירות בתוך קנין מסחרי, שהתבררו כמוצלחים לא פחות ממשרדי מכירות שיושבים על שטח גדול בסמוך לאתר הבנייה", סיפרה בשיחה עם חדשות הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי.
מנכ"ל אלדר שיווק, רוני כהן, אחד הגורמים המנוסים ביותר בשוק שיווק המגורים בישראל, משוכנע שיזמים ימשיכו להשקיע במשרדי המכירות בכלל ובפרויקטים של 200 יחידות דיור ומעלה בפרט. "משרד המכירות חייב לשדר את ה-Look and Feel של הפרויקט באופן שמשפיע על כל החושים של הלקוח, כך הלקוח מבין ומכיר את רוח הפרויקט".
תשובה דומה נאמרה גם על ידי דורית סדן, מנכ"לית חברת השיווק "נווה העיר" שאחראית על הפיתוח העסקי והליווי האסטרטגי השיווקי של הפרויקטים, ומי שהייתה מעל 20 שנה סמנכ"לית השיווק והמכירות של חברת שיכון ובינוי. "בוודאות ימשיכו להשקיע במשרדי מכירות ומרכזי מבקרים שימחישו את הצפוי להיות בפרויקט או בשכונה, לצד עזרי מכירה מתוחכמים וחכמים שימחישו את הצפוי להיות בשכונה עם הנגשה מלאה לצרכן הפוטנציאלי", היא אומרת בנחרצות.
במקביל, מתפתחים דרכי הנגשת מידע דיגיטליים מרחוק, שמאפשרים למי שמעוניין לקבל מידע ראשוני מרחוק, אבל עדיין המגע עם אנשי המכירות נדרש בעסקה כזו גדולה, שמעורבים בה בדרך כלל הרבה רגשות של כל הצדדים, ולכן משרדי המכירות ימשיכו להיות מעוצבים ומושקעים.
> הצג תגובות