דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

מעצבים חוויה: הקונספט הנדרש ממשרד המכירות בתקופה של ירידה במכירות

אם לרגע חשבנו שההאטה במכירת דירות חדשות תגרור אחריה עצירה או האטה בהקמתם של משרדי מכירות, או לפחות חזרה לקונספט ה"בוטקה", הרי שהשנה האחרונה ניפצה הנחה זו

שיתוף‭:‬

משרד המכירות של אומאמי בקריית אונו (צילום: ניצן הפנר)
משרד המכירות של אומאמי בקריית אונו (צילום: ניצן הפנר)
משרד המכירות של אומאמי בקריית אונו (צילום: ניצן הפנר)
משרד המכירות של אומאמי בקריית אונו (צילום: ניצן הפנר)
משרד המכירות של אומאמי בקריית אונו (צילום: ניצן הפנר)
משרד המכירות של אומאמי בקריית אונו (צילום: ניצן הפנר)

2023 הייתה השנה שנה שבה משרדי המכירות הפכו באופן רשמי למתחמי אירועים וזירות חווייתיות, מגמה שמומחי השיווק צופים שתימשך גם בשנה הקרובה – נוכח ההבנה ששוק הדירות ימשיך לדשדש בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

משרדי המכירות הפכו השנה האחרונה לכלי מרכזי בשיווק ומכירת דירות באזורי הביקוש, ולהפתעת המשווקים – גם מחוץ לאותם אזורים. החברות היזמיות משקיעות סכומים גדולים ברעיונות שמביאים בפניהם מעצבי פנים שתחום התמחותם הוא יצירת חוויה מכוננת. מי שמובילות את התחום הן דניאלה וקארן ראובני, הבעלים של ראובני מעצבי פנים, משרד משפחתי שייסדו מאיר ודניאלה ראובני כבר ב-1977. הבת קארן, שהצטרפה בשנת 2000 לעסק המשפחתי, מובילה היום את המשרד והיא הכוח המניע שהכניס לעסק את תחום עיצוב משרדי המכירות, כשהמומחיות מתבטאת לא רק בהיבטים עיצוביים, אלא ביכולת לייצר חוויה שתחולל בסופו של דבר מכירה.

משרד המכירות בפרויקט אומאמי של קרסו נדל"ן בקריית אונו, לדוגמה, הפך לשם דבר, בעיקר בזכות האירועים הנוצצים שהתקיימו בו והסלבריטאים שפקדו אירועים אלו ויצרו באאז יח"צני משמעותי לפרויקט כולו, אבל גם בזכות חשיבה יצירתית של המעצבות שהפכו את משרד המכירות לווילה עם מטבח פעיל וגינת תבלינים, שהפכה את שטחי החוץ לחלק מחוויית רכישת הדירה.

משרד המכירות של אומאמי בקריית אונו (צילומים: ניצן הפנר)

ה"יצירה" החדשה של משרד ראובני, הוא משרד המכירות של גינדי אחזקות שכולו מכוון מטרה אחת:  תחושת ה-WOW שתוקפת כל מי שנכנס בשעריו. האם יש ערך שיווקי לאפקט ה-WOW הזה? מה הקשר בין האפקט שיוצר משרד המכירות לדירה שתהפוך לביתו של הלקוח הפוטנציאלי?

קארן ודניאלה ראובני (צילום: שרון דותן)

מתברר שהעידן הנוכחי מבוסס על הנרטיב: אני רוצה לקנות בית – HOME, לא נכס, לא נדל"ן, אלא בית. מושג שהוא ערך, מושג שיש בו מטען רגשי שמשפיע על שיקולי הקניה וקבלת ההחלטות של מי שהולך לקנות דירה. ככל שקשה יותר למכור דירות, כך נדרשים כל מי שעוסקים בקונספט של משרד המכירות, להמציא משהו חדש או מפתיע. כזו שתשאיר בזיכרון.

משרד מכירות של "גינדי בפארק"
משרד המכירות של גינדי בגבעת שמואל
משרד המכירות של גיא ודורון לוי בנווה זמר ברעננה

אחד ממשרדי המכירות שעליהם שוקדים בימים אלו במשרד ראובני ושוכן דווקא בצפון, מחוץ לאזורי הביקוש, כולל חדר קולנוע ביתי עם מכונת פופקורן פעילה. מקורי, משעשע, אקטיבי ובעיקר זכיר.

לדברי קארן ראובני, לגודל הפיסי של משרד המכירות או למיקום שלו, יש השפעה פחותה מול עוצמת החוויה. "כבר עיצבנו משרדי מכירות בלוקיישנים מפתיעים, כמו חנות במרכז אור יהודה או משרד מכירות בתוך קנין מסחרי, שהתבררו כמוצלחים לא פחות ממשרדי מכירות שיושבים על שטח גדול בסמוך לאתר הבנייה", סיפרה בשיחה עם חדשות הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי.

דורית סדן ורוני כהן (צילומים: רמי זרנגד, דוד סקורי)

מנכ"ל אלדר שיווק, רוני כהן, אחד הגורמים המנוסים ביותר בשוק שיווק המגורים בישראל, משוכנע שיזמים ימשיכו להשקיע במשרדי המכירות בכלל ובפרויקטים של 200 יחידות דיור ומעלה בפרט. "משרד המכירות חייב לשדר את ה-Look and Feel של הפרויקט באופן שמשפיע על כל החושים של הלקוח, כך הלקוח מבין ומכיר את רוח הפרויקט".

תשובה דומה נאמרה גם על ידי דורית סדן, מנכ"לית חברת השיווק "נווה העיר" שאחראית על הפיתוח העסקי והליווי האסטרטגי השיווקי של הפרויקטים, ומי שהייתה מעל 20 שנה סמנכ"לית השיווק והמכירות של חברת שיכון ובינוי. "בוודאות ימשיכו להשקיע במשרדי מכירות ומרכזי מבקרים שימחישו את הצפוי להיות בפרויקט או בשכונה, לצד עזרי מכירה מתוחכמים וחכמים שימחישו את הצפוי להיות בשכונה עם הנגשה מלאה לצרכן הפוטנציאלי", היא אומרת בנחרצות.

במקביל, מתפתחים דרכי הנגשת מידע דיגיטליים מרחוק, שמאפשרים למי שמעוניין לקבל מידע ראשוני מרחוק, אבל עדיין המגע עם אנשי המכירות נדרש בעסקה כזו גדולה, שמעורבים בה בדרך כלל הרבה רגשות של כל הצדדים, ולכן משרדי המכירות ימשיכו להיות מעוצבים ומושקעים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬