דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

מצאנו כמה דירות נופש – שלא נרצה לחזור אח"כ הביתה

אוגוסט מעיק ולמרות שאנחנו מתים לברוח כדי לשטוף את הראש – התור לחידוש הדרכון רק בנובמבר? מצאנו ארבע דירות נופש בוטיקיות נהדרות – במרחק נסיעה עם האוטו

שיתוף‭:‬

הדירה היפואית שעיצבה קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הדירה היפואית שעיצבה קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הדירה היפואית שעיצבה קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הדירה היפואית שעיצבה קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הדירה היפואית שעיצבה קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)
הדירה היפואית שעיצבה קרן ניב טולדנו (צלם: איתי בנית)

כמה פעמים פינטזתם לצאת מהבית, לעלות על האוטו, ובמרחק נסיעה קצר – בלי לארוז ובלי לרכוש כרטיסי טיסה – לספוג אווירה אחרת? ליהנות מסוף שבוע רומנטי וסוער או משישי-שבת פרוע עם חברות? אז אפשר כמובן לנסוע לבית מלון סטנדרטי, אולי אפילו בוטיקי, אבל בעידן ה- AIRBNB ובוקינג, אנחנו כבר נחשפים לשלל דירות נופש נהדרות. כאלה שלא מזכירות לנו במהומה את הדירה הפרטית שלנו, עם הכביסה הלא מקופלת בסלון, והצעצועים של הילדה שזרוקים במסדרון.

דירות הבוטיק מזכירות סוויטה משגעת, מאובזרת ומפנקת, כזו שהמילה "חופש" מתלבש נהדר בצמד המילים "בית נופש". אותן דירות נופש הן לא רק נחלת הישראלים שבינינו. אלא גם תושבי חוץ שמציונות או רצון להיות קרובים למשפחה המורחבת בחגים, רוכשים נכס, לרוב בקרבת הים או בירושלים. גם כאן המאפיינים של הפרוייקט דומים. מקום מפנק, ואנחנו חוזרים – מ-פ-נ-ק.

לרוב דירות הנופש הללו קומפקטיות יותר ופחות מרווחות מדירות משפחתיות רגילות, חיפשו המעצבים פתרונות יצירתיים לניצול השטח המצומצם, כך שלמשל בחלקן ויתרו על פינת אוכל לטובת אי במטבח, ולא בהכרח תמצאו שירותי אורחים ליד דלת הכניסה.

אז יאללה, בואו נצא לנופש.

"רוח יפואית" | מעצבת פנים קרן ניב טולדנו

שנת 2023 כבר מסתמנת כאחת הפורות שידעה סצנת העיצוב המקומית, ולראייה – דירת הנופש היפואית הזו אותה תכננה ועיצבה קרן ניב-טולדנו עבור משפחה בת שש נפשות, עושה הרבה כבוד לסביבה ולתרבות המקומית. הדירה שממוקמת באחד מפרוייקטי היוקרה בקו ראשון לים, זכתה לאדפטציה מודרנית ועדכנית.  

בדירת הנופש הלא קטנה הזאת בכלל – 160 מ"ר פלוס 22 מ"ר מרפסת, שולבו אלמנטים רבים בהשראת הארכיטקטורה והאמנות האוריינטלית-ערבית שמאפיינת את האזור, פריטים שכובשים את הלב והעין הופכים את החללים לעשירים, עתירי שכבות ורבדים.

"בני הזוג קנו את הדירה כמעטפת במטרה להפוך אותה לדירת נופש", מספרת ניב טולדנו. "היא תוכננה במקור כדירת חמישה חדרים שהוסבו לארבעה. שילבנו פרטי אמנות, אקססוריז, משרביות ופיסים מתוכשטים תואמי לוקיישן. את הריצפה חיפינו פרקט עץ אלון כהה בדוגמת פישבון שמייצר עומק ומשמש מצע לאלמנטים ולפריטים ששולבו באגפים השונים".

מתמזגת בסביבה. הדירה ביפו בעיצובה של קרן ניב טולדנו (צילומים: איתי בנית)

"בקיר הכוח שולבו מערכות המיזוג, הסאונד והמולטימדיה, ובנוסף תוכננו בו תאים אטומים לאחסון ובר משקאות, לצד פתוחים שמשמשים לתצוגת ספרים וכלים נאים", מתארת ניב טולדנו. כדי לשמור על גריד קווי האורך והרוחב בחלל הציבורי, בחרה המעצבת עבור פינת האוכל פרטי נגרות ששומרים על סימטריה: "ספסל העץ העתיק שבגב הכורסאות, מייצר חיץ ויזואלי ועדיין מאפשר להתרשם מהגב המרשים של הכורסאות שעשוי מוטות ברזל ורצועות עור. שולחן האוכל עשוי עץ אלון מסורק בגוון שוקולד וסביבו שילבנו כורסאות מרופדות עור בגוון קוניאק שיובאו מאיטליה".

את המרפסת בחרה המעצבת לרצף באבן יפואית וכדי להתמודד עם משטר הרוחות, השמש, הלחות ושינויי הטמפרטורות השתמשה בריהוט ברזל כבד. בני המשפחה נהנים במרפסת מפינת אוכל ופינה סלונית, שצופים למבנים האותנטיים הנמוכים ורצועת החוף. באגף הפרטי תוכננו מאסטר שינה, סוויטת אורחים, חדר רחצה וחדר עבודה שניתן להסב לחדר אורחים נוסף.

"הדירה האורבנית" | מעצב פנים דניאל מיכאלי

איש עסקים מצפון הארץ, שבאחד מביקוריו בעיר גדולה במרכז הארץ, נתקל בדירה ישנה אותה החליט לשפץ ולהסב לדירת נופש עבור בני המשפחה. מעצב הפנים דניאל מיכאלי, שמלווה את המשפחה כבר שנים, יצר עבורם מרחב אקלקטי, אורבני וחווייתי המשלב עקרונות תכנון חכם ומודולרי, שקיפויות וצמחיה שגורמת להם להרגיש בבית כל פעם מחדש.

החשיבה הייתה לשפץ ולהפוך את הדירה בת 95 מ"ר לדירת נופש שתשמש את בני הזוג וארבעת ילדיהם הבוגרים, שמגיעים לעיתים תכופות לבקר במרכז. הדירה היתה  חשוכה ומוזנחת, אבל מיכאלי הבין מיד את הפוטנציאל הגלום בה: החזיתות שלה פונות לשני רחובות – אחד שוקק וראשי הצופה לכיוון הים, ואילו השני שקט ואינטימי. כך שמבחינת תכנון, יצר המעצב חלל ציבורי שמשקיף לכל הטוב שיש לעיר להציע, וחלל פרטי ושקט בו ממוקמים חדרי השינה.

הדירה המוזנחת שהפכה לדירת נופש, בעיצוב דניאל מיכאלי (צילומים: שרון צרפתי)

המטרה הייתה ליצור חלל חף כמעט לחלוטין מחלוקות פנימיות. הדירה, שכוללת חלל ציבורי רחב ידיים ושני חדרי מאסטר להם מקלחת צמודה, רוצפה בפרקט רב שכבתי בדוגמת פישבון שמכניס חמימות ומשתלב נפלא עם הקירות שחופו טיח בגוונים שונים של אפור ומשטחי אבן הגרניט במטבח. רצפת המרפסת האורבנית חופתה בבטון מוחלק מה שמכניס ממד תעשייתי יותר לחלל הנתון. בין אחד מחדרי השינה למרפסת, חוצצת ויטרינה אותה ניתן לפתוח ולאחד בין הזירות.

במקום פינת אוכל קונבנציונלית, נוצר אי במטבח שאורכו ארבעה מטרים וסביבו שמונה כיסאות מרופדים בד קטיפתי.  

"דירת החלומות" | אדריכלות תכנון ועיצוב שרה ונירית פרנקל

כאן כבר מדובר בדירה קטנה בגוש דן, ששטחה כ-45 מ"ר בלבד, והיא כוללת שני חדרים – סלון וחדר שינה. זוהי דירת החלומות של בני זוג בני כ-50, שמרבים לבלות בה בסופי שבוע, בחופשים ובחגים.

את בני הזוג מלוות שרה ונירית פרנקל מזה מספר שנים, וזהו הפרוייקט השני שלהן איתם. הם נתנו לנירית פרנקל יד חופשית בעיצוב הפנינה האורבנית לאור ההיכרות והמקצועיות. הוחלט על דירה בעלת סגנון בוהו-שיק המשקפת סגנון חיים קליל ונטול דאגות. היא משלבת אלמנטים רומנטיים, נוסטלגיים, ומתובלת באמירה אישית של בני הזוג. סגנון הבוהו-שיק משקף שילוב הרמוני ואקלקטי כאשר גוון הירוק, שאינו שגרתי בדירות הישראליות, נבחר לדומיננטי בחלל ותורם לשיקייות שלו.

בסגנון בוהו-שיק. הדירה שעיצבו שרה ונירית פרנקל (צילומים: איתי בנית)

מאחר והדירה בעלת חלל מוגבל, מראש התקבלה החלטה על קו עיצובי בהיר, גם בקירות וגם בריהוט, מה שתורם לתחושת הגודל ויוצר אווריריות בחלל. לצד זאת, היה חשוב שחלוקת הדירה תהיה נינוחה ופונקציונאלית. לצורך מיקסום החלל, הוחלט שהשירותים יהיו חלק מחדר הרחצה הראשי, ופינת האוכל תהיה סביב אי המטבח.

"מלון בוטיק" | הלל אדריכלות – אדריכלית שירה מוסקל ומעצבת הדס רוט

גם כאן מדובר בדירה קטנה יחסית בשטח של 52 מ"ר, בתל אביב. זוהי דירה המשמשת את בני הזוג בשנות ה-60 לחייהם, תושבי אזור השרון, כדירת נופש בסופי שבוע.

מבחינת המבנה של הדירה, קיים חלל אחד ציבורי הכולל מטבח, סלון ומרפסת. המטבח מאוד פונקציונאלי וכולל אי שתוכנן תוך כדי ויתור על פינת האוכל.

הדירה התל אביבית בעיצוב הלל אדריכלות (צילומים: עודד סמדר)

הפונקציות החשובות – המטבח והסלון – צומצמו עד למינימום כדי שיהיה נוח ופרקטי בלי להכביד על החלל ובלי לחסום אותו. גם בחדר השינה הכל קליל, עם מתלה פתוח לבגדים ושידה, ללא ארון גבוה. בסופו של דבר, אין צורך בכמויות גדולות של אחסון בדירה שמשמשת לנופש, אלא אם אתה אשת פוליטיקאי שאוהבת לקחת איתה עשרות מזוודות לחופשה. דגש רב הושם על מנת ליצור אווירה וחוויה, ואלה בהחלט מעניקים תחושת מלון בוטיק אקסלוסיבי ולסולידי.

גם סקלת הצבעים חוזרת על עצמה. אין יותר מדי צבעוניות – בני הזוג בחרו בצבעי ניטראליים כדי ליצור שפה אחידה עם ניקיון עיצובי. המוטו היה לא להעמיס צבע.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬