דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

"מרגישים התעוררות במשרדי המכירות. הלקוחות מבינים שהמחירים יעלו"

נתוני הלמ"ס והכלכלן הראשי ממשיכים להצביע על התעוררות בעסקאות בחודשים האחרונים. מנכ"ל קבוצת נחמיאס, יהב פינקלשטיין מספר על "לידים חמים", הדרישה לדירה עם ממ"ד, והסוף המתקרב למבצעי 20/80 | ריאיון

שיתוף‭:‬

יהב פינקלשטיין, מנכ"ל קבוצת נחמיאס (צילום: באדיבות קבוצת נחמיאס)
יהב פינקלשטיין, מנכ"ל קבוצת נחמיאס (צילום: באדיבות קבוצת נחמיאס)
יהב פינקלשטיין, מנכ"ל קבוצת נחמיאס (צילום: באדיבות קבוצת נחמיאס)

אין יזם או קבלן שלא יספר לכם שהשוק היום במצב שונה מזה שהיה בו לפני שנה. כבר ראינו חברות שמכרו בחמישה החודשים הראשונים של השנה, פי כמה יותר דירות ממה שמכרו בכל השנה שעברה, לפחות אחת דיווחה על מכירה של מעל 1,000 דירות בפחות משני רבעונים, והכיוון הכללי ברור. יש לכך כמה סיבות, מאמין יהב פינקלשטיין, מנכ"ל קבוצת נחמיאס.

"נתוני הלמ"ס בהחלט משקפים את המציאות כמו שאנחנו רואים אותה. יש התעוררות גם בפניות למשרדי מכירות, וגם בסגירת חוזים", אומר פינקלשטיין, לאחר פרסום הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, והסקירה של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר. "לפעמים יש הרבה 'לידים קרים', הפעם יש הרבה 'לידים חמים'. אנחנו חווים את זה באזור הדרום כמו אשדוד, אשקלון וגדרה אבל גם בפרויקטים במרכז הארץ. לפעמים גם אנחנו מופתעים מזה, כי זה הרבה פסיכולוגיה. באשקלון, אשדוד וגדרה מכרנו בחמישה החודשים הראשונים של השנה יותר מאשר בכל השנה שעברה".

-סיבה אחת לגל הזה הם אותם מבצעי 20/80 בטח?

"אנחנו עושים הלוואות קבלן, וזה אחד מהטריגרים שאנשים חוזרים למשרדי המכירות לקנות. אבל אני לא משלה את הלקוחות. בסוף שיחת המכירה, אני אומר להם שה-20/80 לא יישאר פה לעד. ודבר נוסף שאני אומר להם הוא שמחירי הדירות לא ירדו. אחרי מלחמה, קורונה וכל כך הרבה משברים שהמדינה הקטנה שלו חווה, אנחנו מבינים שהמחירים פה לפחות כדי להישאר ברמה שלהם, אם לא לעלות. אנשים מבינים שיש ירידה בהיצע בגלל עלויות הביצוע, בגלל המחסור בפועלים".

-אז הם קוראים את המפה?

"כן, אבל גם את העיתונות".

-הם מבינים שעכשיו אנחנו בתחילת העלייה, ובעוד חצי שנה-שנה הם יצטרכו לשלם יותר

"בדיוק. אבל גם יש עוד סיבה לגל הזה. למרות המלחמה, אנחנו כנראה קצת יותר שמחים ממה שהיינו לפני כמה חודשים, וזה משפיע על הכלכלה. למצב הרוח הציבורי יש חשיבות. אנחנו חווים שינויים במצבי הרוח בתקופה האחרונה, אני בטוח שזה משפיע על הנדל"ן".

-והביקושים בדרום, מה הסיבה?

"ברור שבדרום רוצים בתים חדשים בין היתר בגלל הממ"דים".

-מה הקהל שלכם?

"בישיבות שיווק עם המשווקים, אנחנו מנסים לאתר את הקהלים שלנו, כמו שפרשנים פוליטיים מנסים לנתח את המצב הפוליטי. תחושת בטן היא שיש גם קהל מהעוטף, מהדרום, שרוצה עכשיו דירה ממוגנת".

יהב פינקלשטיין, נשוי ואב לחמישה ילדים, מתגורר בישוב עץ אפרים בשומרון, לא רחוק מאורנית. הוא רק בן 38, וכבר מנהלת את קבוצת נחמיאס, שהוקמה בשנת 1994 על ידי הקבלן קלוד נחמיאס, כיום היו"ר של הקבוצה והבעלים שלה. הקבוצה מתמחה בייזום וביצוע בתחום הבנייה למגורים, למסחר, למשרדים ולמלונאות. לקבוצה חמישה פרויקטים בשיווק, ועוד 10 שצפויים לצאת לשיווק בשנה הקרובה. כמו כן היא רכשה בעבר במסגרת מכרז של רמ"י קרקע בשטח 3.7 דונם במתחם שדה דב, תמורת 655 מיליון שקל, וצפויה להקים שם פרויקט מגורים יוקרתי. הקבוצה פעילה בתל אביב, רמת השרון, אשדוד, ראשון לציון, אשקלון, גדרה, בית דגן, רחובות, מודיעין, יבנה, גבעת שמואל, פתח תקווה ונתניה.

פרויקט K בגבעה בגבעת שמואל (הדמיה: קבוצת נחמיאס)

לקבוצת נחמיאס הגיע פינקלשטיין, רואה חשבון בהכשרתו, לפני כחמש שנים, לאחר כמה שנים בפירמת הייעוץ וראיית החשבון הגדולה בעולם ובישראל. הוא מונה לסמנכ"ל הכספים, ובהמשך גם למנכ"ל (במקביל לסמנכ"ל הכספים), ומנהל את החברות היזמיות של הקבוצה, בהן "נוף עירוני" ו"קבוצת נחמיאס יזום והשקעות". בנוסף, יש לקבוצה חברות ביצוע.

-אתם מתעסקים בהכל – רמ"י, בנייה רגילה, התחדשות

"יש לנו גם קרקעות של רמ"י וקרקעות פרטיות, וגם פינוי-בינוי. יש לנו שתי חברות בעלות סיווג ג' 5, אנחנו מבצעים את כל הפרויקטים לעצמנו. אנחנו גם בהתחדשות עירונית. למשל יש לנו בביצוע את אחד מפרויקטי הפינוי-בינוי הגדולים בדרום. פינינו 150 בעלי קרקע באשדוד ואנחנו בונים שם 860. התחדשות עירונית הוא אפיק גדול שאנחנו משקיעים בו הרבה. פתחנו מחלקה ייעודית במיוחד לזה. אבל אנחנו גם קונים קרקעות. אנחנו מאמינים בעולם הנדל"ן".

-קבוצת נחמיאס היא גם יזמית וגם ביצוע. אתם מבצעים גם עבור אחרים?

"כמעט לא".

-כחברת ביצוע, איך אתם צולחים את המחסור בפועלים?

"אנחנו כמעט לא חווינו בעיה. כבר 10 שנים שאנחנו עובדים עם סינים. חווינו אצל קבלני המשנה, בתחום האינסטלציה והחשמל למשל, מחסור. אבל חוץ מכמה ימים בודדים בתחילת המלחמה, אנחנו בונים ומתקדמים".

-ותמסרו דירות בזמן?

"זו שאלה קשה. מספיק שחסר לי אינסטלטור, אז אני לא יכול למסור דירה. אבל אנחנו יודעים לבצע מהר והכל טוב. ברוב הפרויקטים שלנו, הדירות נמסרות מוקדם מהתאריך החוזי. אני לא יכול להגיד שאין איחורים בביצוע בכלל, אבל אצלי זה פחות משמעותי. מה שכן, יש עיכובים בהתחלות בנייה, עיריות ומיליון ואחת סיבות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬