דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

מתי לשפץ דירת קבלן?

קניתם דירת קבלן והחלטתם בשעה טובה לשפץ. מה מומלץ לבצע ומתי ? הטיפים הבאים יכולים לחסוך לכם הרבה כסף בתהליך

שיתוף‭:‬

עיצוב עדי ארונוב צלם עודד סמדר-1
עיצוב עדי ארונוב צלם עודד סמדר-1
עיצוב עדי ארונוב צלם עודד סמדר-1
עיצוב עדי ארונוב צלם עודד סמדר-1
עיצוב עדי ארונוב צלם עודד סמדר-1
עיצוב עדי ארונוב צלם עודד סמדר-1

רכשתם דירת קבלן, ישנם חלומות רבים אותם תרצו להגשים בתהליך השיפוץ כדי להתאים את הדירה לצרכים ולרצונות הספציפיים שלכם. כיצד ניתן לעשות זאת ביעילות? מתי וכיצד להתנהל מול אנשי המקצוע והספקים השונים בתהליך ומהו הזמן הטוב ביותר לבצע שינויים בדירה? 

עדי ארונוב, אדריכלית, מסבירה כי כאשר רוכשים דירה על הנייר, הקונה לא יוכל לעשות שינויים לאחר שהקבלן מתחיל לבנות ועל-כן מומלץ מיד לקחת ליווי אדריכלי עבור דירת הקבלן. "ישנם צדדים רבים להתנהלות מול הקבלן", אומרת ארונוב, "מעצב פנים יקבל את התוכניות, ישוחח עם בני הזוג ויבין מהם לעומק מה הם רוצים, תוך רצון להתאים ולהתחשב באילוצים שהקבלן לא יוותר עליהם למשל קונסטרוקציה מבנית אותה לא ניתן להזיז, חיבורים לאינסטלציה ואלמנטים של ביוב בנייני אשר לא יכולים לזוז במיקומם מעבר לכמה ס"מ. נושא נוסף הוא ספרינקלרים אשר הזזתם מחייבת יועץ מיוחד ואישור מהנדס וקבלן".

לרוב מומלץ לבצע את השינויים כמה שיותר מוקדם ולא להגיע למצב קיים, ואז קשה יותר לשנות. אם שוכרים מראש בעל מקצוע ומגיעים עמו להחלטות ניתן להזיז חדרים, להקטין ולהגדיל, לשבור קירות. הקבלן נותן לקונה אפשרות לסטנדרט ומייד לאחר חתימת חוזה הוא מתקדם עם הבנייה. אם השלב הוא מאוחר מדי והכל כבר בנוי, נוצר מצב בו שולחים לקבלן את כל השינויים הרצויים בתוכניות ובמצב זה בעצם משלמים פעמיים- גם לקבלן וגם לספק קרמיקות. עדיף להימנע ממצב זה ולבצע את השינויים מראש בעזרת בעל מקצוע המלווה את התהליך.

כאשר מדובר במטבח- מומלץ שלא לרכוש דרך הקבלן, אלא לקבל זיכוי ולהקים מטבח חדש בעבודת נגרות פרטית או חברת מטבחים גם אחרי טופס 4. לא כך כאשר מדובר בקרמיקה. לרוב הקבלן יעניק  2-3 אופציות לחברות מהן ניתן לרכוש, ולא ימשיך בתהליך הבנייה ללא בחירה מחברות אלו. 

לאחר שהקבלן יצא מהתמונה, ניתן להביא קבלן שיפוצים לטובת ביצועים  דקורטיביים בדירה החדשה כמו צביעת קירות בצבעים מעניינים, פיתוחים בגבס, פסי ניתוק לתאורה והתקנות שונות. זה הזמן לייפות את הדירה לטובת עיצוב מיוחד.

ישנן דירות הנקנות בשלב מאוחר יותר כאשר הקבלן סיים את עבודתו. לדברי ארונוב, גם בשלב זה ניתן לסדר את הדירה, אם כי במקרה זה העלויות משתנות. "במקרה כזה ניתן לשבור קירות ולהדביק למשל אריחים מדוקקים או פרקט. כאשר נקנית דירת קבלן ניתן לדמות זאת לשעון חול. כמה שתתחילו מוקדם יותר בתהליך כך זה מבורך: בחירת אריחים, שינויים, אינסטלציה, גם האדריכל/מעצב הפנים יוכל לשלוח בזמן ליועצים בנשואים שונים כגון  מיזוג, ספרינקלרים, חשמל". 

כאשר שוכרים את שרותיו של אדריכל, מקבלים ראש שקט לתהליך. גם תהליך הפיקוח וגם תהליך הבחירה עובר לידיו של בעל המקצוע. "גם אם  אתה איש עסקים ממולח, קשה לשרוד את זה לבד ללא ליווי מקצועי. מעצב יודע להתמודד מול הקבלן וכל התהליך הופך לנח וקל יותר", דברי ארונוב.

לדברי מעצב הפנים דניאל מיכאלי, שיפוץ בדירות קבלן הינו תלוי שלב – מתי בעצם קונים את הדירה. אם קונים דירה על הנייר כאשר היא עדיין לא קיימת, אז את מרבית השינויים עדיף לבצע דרך הקבלן. ישנם  שינויים שעדיף שהוא יעשה, וישנם שינויים שדווקא דרכו יעלו פי שניים ולעיתים פי שלוש. "לרוב כשקונים דירה מקבלן, ישנה רשימת ספקים שאת חלקה ניתן לשנות, וחלקם כלל לא ניתנים לשינוי כלל. בבואנו לחברות הקרמיקה למשל, נתבקש להציג מטריצה של הקבלן. לרוב איש המכירות יציג את מה שהקבלן נותן, ובמידה ורוצים לשדרג – ישנה עלות נוספת של שדרוג שלרוב עולה פי כמה. כך גם לגבי אריחים/חיפויים שגודלם מעבר לסטנדרט. לדוגמא, אם אתם זכאים ע"פ מפרט קבלן לקרמיקה בגודל 30 * 50, או 25 * 50 וברצונכם לשדרג לגודל 60 *, ישנה עלות נוספת. זוגות רבים מגיעים לתהליך השיפוץ עם תמונות השראה של אריחים מדוקקים 2.40 * 1.20. ואז מגלים שהקבלן לא יבצע זאת עבורם כי אריחים אלו לא נמצאים במפרט והעלויות לכם גבוהות. במקרה כזה ניתן לבקש מהקבלן לחפות עם הסטנדרט, ועליו ניתן לבצע הדבקה. ניתן גם לבקש ממנו להשאיר קיר חלק ולבקש לא ליישם את החיפוי. ישנם קבלנים שנותנים שווי עבורו שווה לרוכש לשדרג. וישנם קבלנים שנותנים כזיכוי שווי נמוך ולא את העלות בפועל, ולכן מבחינה כלכלית קשה לשדרג".

עוד מוסיף מיכאלי, "במקצועי אני מעניק תשומת לב לתשתיות הנבנות מראש. למשל אם מתכננים תקרת גבס לטובת סאונד ותאורה. התכנון המקדים פותח לנו אפשרויות רבות. במערכת סאונד לדוגמא רוב ההכנות הן של הצנרת והחוטים שיעברו בתקרה. דבר זה יקר יותר לביצוע דרך הקבלן ממנו רכשנו את הדירה. לעיתים רמת הגימור של קבלן מבצע לתקרה כזו הינה פחות טובה מרמת גימור של אנשי מקצוע ייעודיים אותם אפשר לשכור לאחר קבלת מפתח". 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬