דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

"מ-7 באוקטובר התחיל השבוע הכי מטורף בחיים שלי. לקחתי גופות והכנסתי לשקים"

רה"ע שדרות אלון דוידי התראיין אצל בן כספית ועמית סגל בגרסת ועידת מרכז הבנייה הישראלי של "פגוש את העיתונות". רונן צור, ראש מטה משפחות החטופים, סיפר על מסיבת עיתונאים שתתקיים הערב, בה יצהירו על פעולות משמעותיות בסופ"ש

שיתוף‭:‬

ראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: עידן גרוס)
ראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: עידן גרוס)
ראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: עידן גרוס)
ראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: עידן גרוס)
ראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: עידן גרוס)
ראש עיריית שדרות אלון דוידי (צילום: עידן גרוס)

רגע לפני סיום ועידת מרכז הבנייה (עיר הנדל"ן) באילת, נפגשו לראשונה בן כספית ועמית סגל מחוץ לכותלי הטלוויזיה, וקיימו "פגוש את העיתונות" במלון דן אילת. השניים אירחו את ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ואת יועץ התקשורת רונן צור – ראש מטה משפחות החטופים.

-כספית: איפה היית ב-7 באוקטובר? ראית את הטויוטות האלה ברחובות שדרות?

"בשמחת תורה חגגתי את יום ההולדת העברי שלי, אז כל המשפחה הגיעה אליי לחגוג. היו רקטות ונכנסו לממ"ד. יש אצלנו בשדרות מסורת לצאת החוצה לאחר מכן ולראות איפה נפלו טילים ואיזה בתים נפגעו. פתאום שמעתי יריות הייתי בטוח שזה על הגבול".

-מתי אתה מבין שיש לך חמאס בעיר?

"על המסכים. אני מזהה את המקום. הייתי בדרך למקום הזה כמה רגעים לפני, ואני והרבש"צ שלי, שנפצע בקרב על תחנת המשטרה, עשינו אחורה פנה. אז התחילה החוויה של השבוע הכי מטורף שהיה לי בחיים. הנקודה הכי קשה שהייתה לי הייתה לקחת את הגופות ולהכניס אותן לשקים. אחר כך דיברתי עם תושבים שידעתי שהקרובים שלהם נרצחו, ולא יכולתי להגיד להם את זה. דיברתי עם חברת מועצה שהייתה נצורה".

עוד לפני כן, שאל כספית את דוידי "האם עכשיו אתה לא חושב שחבל שלא הצטרפת לממשלת בנט-לפיד, שהייתה בפרספקטיבה לאחור ממשלה נהדרת?"

דוידי ענה: "בנט שיקר אותי. אני פוליטיקאי ופוליטיקאי צריך למלא 80% מההבטחות שלו, אני לא אומר 100% כי דברים קורים. לא יצא לי להתאכזב ממישהו כמו שהתאכזבתי מבנט. במהלך הקמפיין אמרתי אולי שאולי אפשר לשקול ישיבה עם מרצ, כי אני מגיע מהשלטון המקומי ושם כולם עובדים עם כולם. בנט הזמין אותי לחדר שלו ושטף אותי".

"מי שלא מתיישר עם השלטון, דינו אחד – בוגד"

בהמשך התראיין צור, ראש מטה משפחות החטופים ומי שנחשב לסדין אדום בפני ממשלת נתניהו, כאחד שהוביל את המחאות נגד הרפורמה המשפטית. "איך נולד החיבור בינך לבין מה שיהיה לימים מטה משפחותהחטופים", שאל סגל את צור. "ב-7 באוקטובר לא היה לי שום חיבור למטה החטופים, כי עוד לא היה מטה חטופים. ב-8 באוקטובר עובד שלי, אסף, מתקשר ושואל אם נסכים לסייע לבני משפחתו – המשפחה של אורי דוד ששתי בנותיו הודיה ותאיר נעדרו מהמסיבה. והן התארגנו ארבע משפחות לעשות מסיבת עיתונאים כדי לנסות לאתר את הבנות. התקשרנו לכפר המכביה לארגן מסיבת עיתונאים באותו ערב. בשבע בערב כבר חיכו במקום עשרות משפחות נוספות של נעדרים. כל המשפחות ישבו במסיבת העיתונאים, זו הייתה מסיבת העיתונאים הכי קשה שחוויתי בחיי – המשפחות בוכות, העיתונאים בוכים. לימים התברר שהודיה ותאיר דוד נרצחו".

"משפחות החטופים והנעדרים שאלו אם נסכים להקים מוקד. באותה העת היו 3,200 נעדרים – חלקם נרצחים, חלקם חטופים, חלקם מנותקי קשר, חלקם פרטיזנים שהתחבאו ביערות וחורשות. המדינה לא תפקדה ולא היה מידע. הקמנו מוקד מידע ואז מתקשרים החברה של ממשרד הפרסום פובליסיס – לעשות קמפיין בעולם. מגיעים תורמים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, ומתחילה להתהוות סוג של מערכת שמטפלת במשפחות ויוצרת לחץ בעולם. כיום אנחנו סביב 15 אלף מתנדבים בארץ ובעולם".

– כספית: ראש הממשלה וערוציו מציגים את המטה ואנשיו כמי שחטפו את המשפחות עבור צרכיהם הפוליטיים

"זה לא מעניין אותי. הפרקטיקה הזאת שכולנו בוגדים חוץ מאשר מי שמבטל את עצמו בפני השלטון, ידועה ומוכרת.

מי שלא מרכין ראש בוקר וערב ועושה קריאת שמע ושחרית עבור השלטון, דינו אחד – בוגד. ולכן זה לא מעניין אותי. יש לנו משימה ואנחנו על המשימה. כולם יכולים להגיד מה שרוצים – אנחנו חסינים לחלוטין. קרא פה אסון בקנה מידה תנ"כי שהתהווה במשך שנים – הוקמה פה מדינה פלסטינית עם נשק בלי סוף, עיר תת קרקעית".

-סגל: "עד לפני 7 באוקטובר היית ממובילי המחאה. די טבעי שיחשבו שרונן צור מוביל את המטה ורותם אותו למאבק שלו

"עד 7 באוקטובר היינו עסוקים בכל כך הרבה שטויות, ואז בה מישהו ב-7 באוקטובר והרג אותנו. כולם צריכים ללמוד מזה, ומי שלא לומד – צריך להזיז אותו החוצה. לא דיברתי על נתניהו במושגים של סילוק והדחה מאז 7 באוקטובר".

יועץ התקשורת רונן צור (צילום: עידן גרוס)

צור נשאל על סוגיית המחיר והאפשרות כי המחיר שישראל תצטרך לשלם עולה ככל שהמחאה של המשפחות גוברת, וענה: "סוגיית המחיר היא סיסמה פופוליסטית חסרת ערך, כי היא מזלזלת באויב שלנו כאילו הוא יותר טיפש מאיתנו. כאילו יחיא סינוואר יושב מול הטלוויזיה ורואה בחדשות מה עמית סגל או בן כספית אומרים. המטה לא מתערב במו"מ ולא במפתח שחרור האסירים, זו החלטה של מקבלי ההחלטות. יש חמישה שמקבלים את ההחלטות בקבינט המלחמה. סינוואר יודע מה יקרה וגם נתניהו יודע מה יקרה. צריך להגיד לציבור את האמת ולא לעוור אותו. בסוף התהליך הזה, יהיו הרבה פחות אסירים ביטחוניים בידי ישראל".

-סגל: סינוואר יגיד לך – כולם בעד כולם והפסקת המלחמה. מה תעשה את זה?

"אני לא מחויב לשום דבר כשאני מחויב לאינטרס של המדינה שלי".

-סגל: אומרים שהמבצע הצבאי מאיץ את חזרת החטופים, והנה שוחררו שניים במבצע הרואי. אבל אין סיכוי שיוחזרו כל ה-134 ככה

"בסופו של דבר חמאס לא יכול להישאר בעזה, זה תנאי שישראל צריכה להגיד למדינות העולם, לארה"ב וגם לחמאס. אני לא מוכן שנבחרי הציבור נתנו לו להתפתח לעובדה שהוא יישאר כאן ויסכן אותנו. אפשר להגיע לחיסול או להגליה".

-כספית: עוד לא שאלנו  את השאלה המתבקשת – הייתה משלחת בקהיר ואמור להיות פולו-אפ. ואז בן גביר ובפגישה עם נתניהו אתר לא יהיה  ואז יצאו פושים שנתניהו לא שולח לפולו-אפ. נתניהו רוצה את החטופים בבית, אבל רוצה את הקואליציה שלמה

"אני יודע דבר אחד – להתניע מו"מ כמו עכשיו בקהיר ולפני שבוע וחצי בפריז, זה לירוק דם. לא מבינים עד כמה זה מורכב – להביא את כל בעלי האינטרסים להתלכד לקבלת החלטה. אם המו"מ בקהיר יקרוס, ייקח שלושה-ארבעה שבועות עד שיניע מחדש, ואז יש רמדאן ועוד חודש. בקיצור זה יתעכב בעוד חודשיים. מה יקרה לחטופים בעוד חודשיים?"

-סגל: אז למה מטה החטופים לא משתתף בחסימת המשאיות עם הסיוע לחמאס?

"מי שהתחיל את החסימות אלה משפחות החטופים, ואז הצטרפו אליהם ארגוני ימין. חלק מהמשפחות נשאר איתן, וביום ראשון הקרוב, אם לא יונע המו"מ בקהיר, המטה יהיה שם עם המשפחות. זה חלק מהשקר שהמטה הוא נגד החסימות. הערב בשבע נקיים מסיבת עיתונאים באזור גלילות…"

-כספית: ולא בסינמה סיטי…

"ולא בסינמה סיטי. תתקיים מסיבת עיתונאים של המשפחות בגלילות שם הן יעדכנו על פעולות מאד משמעותיות שיהיו בסוף שבוע. אלה יהיו דברים שלא היו עד היום, ומעלים את זה שלב. כשראשי מערכת הביטחון אומרים שיש אפשרות להגיע להסכם והדרג הפוליטי שמעורב אומר שמבחינתו לא בוער שום דבר, זו נקודת השבר מבחינתנו. זה משהו שאנחנו מבינים שלא תקין בסיפור הזה".

-לסיום, בכן או לא, זה קמפיין חייך?

"כל שנתיים שואלים אותי  את השאלה הזאת. תשאלו אותי אותה בעוד שנתיים".

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬