דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

"נוסיף 55 אלף יח"ד, 35 אלף בהתחדשות. האתגר הגדול – פיתוח תשתיות"

ראש העירייה יאיר רביבו מדבר עם אתר חדשות מרכז הבנייה על תוכנית הענק שהוותמ"ל הפקידה, על מגבלת הגובה שנפתרה, ומה הבעיות הבוערות של העיר | ריאיון

שיתוף‭:‬

ראש עיריית לוד יאיר רביבו (צילום: ארן דולב)
ראש עיריית לוד יאיר רביבו (צילום: ארן דולב)
ראש עיריית לוד יאיר רביבו (צילום: ארן דולב)
ראש עיריית לוד יאיר רביבו (צילום: ארן דולב)
ראש עיריית לוד יאיר רביבו (צילום: ארן דולב)
ראש עיריית לוד יאיר רביבו (צילום: ארן דולב)

בשבוע שעבר הפקידה הוותמ"ל תוכנית ענק להתחדשות עירונית בלוד, שקודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון והעירייה, על שטח של כ-924 דונם בדרום העיר. התוכנית כוללת תוספת של 5,161 יחידות דיור ומציעה הוספה של 147 אלף מ"ר למשרדים ומסחר בעיקר לאורך רחוב יוספטל, שיהפוך לשדרה רחבה. השדרה תתחבר בגשר לכביש 200 העתידי מעל מסילות הרכבת, ותביא לשיפור משמעותי בנגישות לדרום העיר. בחלקה המערבי של התכנית מוצע שיפור רשת הרחובות והעצמת הבינוי סביב תחנת המטרו המוצעת בדרום העיר.

בעיר לוד מתגוררים כ-87 אלף תושבים, נכון לאומדן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לינואר השנה. ראש העירייה עו"ד יאיר רביבו, שנכנס כעת לקדנציה השלישית שלו, נהנה מעיר במיקום מעולה במרכז הארץ, אך עם בעיות לא פשוטות ופוטנציאל פיתוח ענק – שעשוי להכפיל את מספר תושביה פי שלושה ואף ארבעה.

-מה הבעיה האקוטית של העיר?

"האתגרים הגדולים ביותר בפיתוח העיר הם מימוש תשתיות התחבורה הגדולות שטרם תוקצבו על ידי המדינה לביצוע בפועל. מדובר בהפרדות המפלסיות תחת מסילות הרכבת, גשרים מעל המסילות ומעל כביש 40 כדי שהעיר כולה תתחבר לרצף עירוני אחד. זהו אתגר שהמדינה צריכה לתקצב בנוסף להסכם הגג ומרווחיה משיווקי הקרקע המוצלחים של לוד, ולא מתוך התקציב העירוני של ההסכם.

"אתגר לאומי נוסף שאנחנו פוגשים הוא אתגר ייצור ואספקת האנרגיה ואנחנו בשיתוף פעולה עם רשות החשמל וחברת החשמל, נצטרך להקים תאגיד עירוני להאצת פיתוח תשתיות מקומיות לייצור ואספקה".

כשרביבו מתייחס לאנרגיה, יש לציין כי רק לפני כחודש זכתה חברת מידנלייט במכרז של העירייה לבניית מיזם ראשוני בישראל – הקמת תחנה שכונתית לאגירת חשמל בסוללות או בטכנולוגיות דומות, בגני איילון – מתקן שמטרתו לספק מענה בעת חירום או בעת הפסקות חשמל ממושכות. המכרז בכפוף לאישור משרד הפנים.

-על פניו מדובר על מכפיל מאד גבוה – 6. מה המכפיל שאתם שואפים אליו בלוד?

"מכפיל 6 מייצג את תחום התוכנית כולה, אך לא כל המתחמים בתוכנית הם פינוי-בינוי. כ-2,000 יחידות דיור מוצעות בתוכנית במקומות בהם אין כיום מגורים – מתחם הבינוי לצד תחנת מטרו עתידית, מתחמי רחוב יוספטל במקום אזור תעשיה ומלאכה קיים ושטחי דלקול, ושטחים פתוחים העוטפים את המפעל. מכפיל ההתחדשות העירונית שלנו בלוד הוא 4 בממוצע".

-במסגרת תוכנית התחדשות כללית ללוד – כמה יחידות דיור ניתן יהיה להוסיף לעיר?

"במסגרת מהפכת התכנון, אנו משלשים את כמות יחידות הדיור בעיר. מבין כ-55 אלף יחידות דיור שיתווספו לעיר, כ-35 אלף מתוכננות בהתחדשות עירונית".

-על הפרק יש כמה מכרזי רמ"י – אחד ל-557 יח"ד על אדמות ניר צבי, אחר לדיור להשכרה עם 265 יח"ד, כמה מכרזי מחיר מטרה עם מאות יח"ד. ראינו קשיים לרמ"י במכרזים בשנה וחצי האחרונות. כיצד תוכלו לעודד מכרזים כאלה?

"מכרזי מחיר למטרה ודיור להשכרה בלוד, מסתמנים בשנים האחרונות כמהלך מאד מבוקש. יש לנו היצע עתידי תכנוני מאושר למכרזים מהסוג הזה, ואנחנו מאמינים שהפוטנציאל הגדול של העיר שנובע ממרכזיותה ומאיכות התכנון והפיתוח שאנחנו מייצרים, אף יעלו את הביקושים בפועל אצלנו בעיר".

-נראה שמגבלת הגובה נפתרה לאחרונה לאחר שנים של דיונים עם רשות התעופה האזרחית. כמה דירות זה יכול להוסיף לעיר?

"לקחנו בחשבון את הפתרון למגבלת הגובה בתוכניות האחרונות שאושרו להפקדה, יזמנו סקר כלל עירוני למגבלות גובה לאור בטיחות טיסה, כדי שהתוכניות יאושרו בתמיכה מראש של רת"א (רשות תעופה אזרחית, א"כ) וכך קורה. זה יקל מאד על היזמים בעתיד בתהליכי הרישוי. רת"א הקשיבו לצרכים שלנו ולצו השעה של העיר, ומצאנו פתרונות. העיר מתוכננת עם מגדלים אבל הם אינם מהווים את מרבית הבניינים שיקומו, למרות שבהחלט ישנו ויאפיינו את קו הרקיע של העיר".

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬