דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

נסגר מכרז מרכז הקליטה בגילה: אקרו ובית וגג זכו – וישלמו 80 מיליון ש'

במתחם בו 179 דירות עמידר ו-109 דירות בבעלות פרטית, ייבנו 1,324 יח"ד לצד אלפי מ"ר למסחר ותעסוקה. מספר הדירות בבעלות ציבורית לא יגדל למרות המחסור החמור בדיור ציבורי

שיתוף‭:‬

כך ייראה מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: עמידר)
כך ייראה מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: עמידר)
כך ייראה מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: עמידר)
כך ייראה מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: עמידר)
כך ייראה מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: עמידר)
כך ייראה מתחם מרכז הקליטה בגילה (הדמיה: עמידר)

קבוצת אקרו וחברת בית וגג זכו במשותף ובחלקים שווים במכרז פומבי שערכה עמידר למכירת זכויותיה בפרויקט פינוי-בינוי במתחם מרכז הקליטה בשכונת גילה בירושלים. החברות ישלמו כ-80 מיליון שקל עבור המתחם בו קיימות כיום 288 יחידות דיור, מהן 179 בבעלות עמידר, ועוד 109 יחידות דיור בבעלות פרטית.

הפרויקט החדש על שטח של כ-80 דונם בו נמצא מרכז קליטה, יכלול 1,324 יחידות דיור ב-15 בניינים בני 12 עד 35 קומות. מכפיל הדירות בפרויקט עומד על 4.6. בנוסף ייבנו במקום 3,775 מ"ר עבור מסחר, 2,350 מ"ר לתעסוקה, כ-6,500 מ"ר לטובת מבנים ומוסדות ציבור וכ-16 דונם של שטחים פתוחים. הפרויקט ייבנה בשלבים לאורך העשור הקרוב, והיקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט בכללותו מוערך בכ-2.3 מיליארד שקל.

מתחם מרכז הקליטה גילה ממוקם בחלקה המזרחי של השכונה, הנמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח משמעותית. המרכז נמצא בין רחוב אריה בן-אליעזר ממזרח, צפון, ומערב, ורחוב ורדינון בדרום. לאחר שקידמה את התב״ע והביאה לאישורה, עמידר ערכה בשלושה החודשים האחרונים מכרז למכירת ההתקשרות עם 179 יחידות הדיור שבבעלות המדינה, המהוות כ-62% מכלל היחידות הקיימות במתחם. את הפרויקט קידמו משרד הבינוי והשיכון, עמידר, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית ירושלים. פרויקט זה הוא חלק ממדיניות אגף נכסים וחברות במשרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר, לקידום ושיפור רווחת דיירי הדיור הציבורי באמצעות פרויקטי התחדשות עירונית המקודמים בכל רחבי הארץ. במשרד בינוי והשיכון אומרים כי "פרויקטים אלו מאפשרים איכות חיים ברמה גבוהה לדיירים – בדירות חדשות, תשתיות מתקדמות ובמתחמים מודרניים".

דיירי הדיור הציבורי יזכו בזכות המכרז, לדירות חדשות בפרויקט, אולם מספרן של דירות עמידר לא יגדל – למרות המחסור הרב בדירות עבור הדיור הציבורי, והירידה החדה במספרן בעשורים האחרונים.

אקרו ובית וגג מעריכות שבזמן הקרוב תושלם ההתקשרות עם הרוב הנדרש במתחם (67%) לצורך מימוש הפרויקט. במקביל להשלמת ההתקשרויות, החברות יקדמו את התכנון לקבלת היתרי הבנייה.

בשכונת גילה מתגוררים מעל 33 אלף תושבים, נכון לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-2017, ומספרם צפוי לגדול משמעותית בעשור האחרון, בשל שלל תוכנית ההתחדשות העירונית בה, שיוסיפו מספר יחידות דיור רב, שטחי מסחר, תעסוקה ובילוי חדשים.

על פי נתוני אתר מדל”ן, מחיר ממוצע לדירה עומד על כ-2.2 מיליון שקלים, קצת מעל הממוצע הארצי שעומד על כמה עשרות אלפי שקלים פחות. מאידך, ממוצע מחירי הדירות בירושלים עומד על 2.78 מיליון. ואולם בניגוד למגמה בגילה שהראתה עליות של כ-5% גם בחודשים האחרונים, הממוצע הירושלמי נכנע למגמה הארצית של ירידות, ואיבד בממוצע כ-60 אלף שקלים  מאז סוף 2022, ובאחוזים – ירידה של כ-2%.

פרויקט מרכז הקליטה בשכונת גילה בירושלים (הדמיה: אוקא אדריכלים)

עבור קבוצת אקרו מדובר בפרויקט ראשון ירושלים. מנכ"ל הקבוצה זיו יעקובי מסר כי "פעילות ההתחדשות העירונית של אקרו ממשיכה להתעצם ולהתרחב לאזורי ביקוש נוספים ברחבי הארץ, מעבר לגוש דן שבו ממוקדת עיקר פעילותנו כיום. אנו שמחים על ההזדמנות לקדם פרויקט נרחב ראשון בעיר ירושלים, המקדמת במלוא המרץ יזמויות משמעותיות ואשר חרתה על דגלה קידום מהיר של פרויקטי התחדשות עירונית בשטחיה".

לדבריו, "אין לי ספק כי השותפות עם בית וגג, חברה עם מוניטין מוצק וניסיון רב שנים בתחום ההתחדשות העירונית, תביא להקמתו של פרויקט דיור, מסחר ותעסוקה איכותי ומתקדם בשכונת גילה, כזה שישפיע באופן נרחב וחיובי על הסביבה הקרובה והשכונה כולה". 

עבור בית וגג, מדובר במכרז שני של עמידר בו היא זוכה. הראשון היה מכירת זכויות עמידת בפרויקט פינוי-בינוי ברעננה. גם עבורה מדובר בפרויקט ראשון בירושלים. אונן עקביה, מנכ"ל החברה, מסר כי "הפרויקט הזה מהווה מהלך נוסף של בית וגג להרחבת פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ. מצבה הפיננסי של החברה לצד ניסיונה המקצועי הרב, מאפשר לה להמשיך ולצמוח במיוחד בתקופה הכלכלית הנוכחית ולהגשים יעדים אסטרטגיים שהחברה הציבה לעצמה".

עקביה הוסיף כי "בתקופה האחרונה החברה הרחיבה פעילותה לפרויקטים גדולים ומשמעותיים בחיפה, נתניה, רעננה, קדימה צורן ועתה ירושלים. מדובר בפרויקט שיהיה אחד הגדולים בבירה, עם עירוב שימושים המציע מסחר ותעסוקה לצד מגורים בקרבת אמצעי תחבורה המוניים ובמיקום מבוקש מאוד. שמה החיובי של עיריית ירושלים ובמיוחד מחלקת ההנדסה בעיר הולך לפניה ואנו מצפים לתחילת העבודה כיזמים משמעותיים בעיר. אנו שמחים מאוד להרחיב את השותפות עם קבוצת אקרו. פרויקט נוסף משותף לשתי החברות, ברחוב אחימאיר ברמת אביב ג' בתל אביב, יוצא בימים אלה לשיווק ובקרוב תחל הבניה, כך ששיתוף הפעולה בין החברות כבר הוכיח את עצמו, כראוי לשילוב כוחות של שתי חברות נדל"ן מהמובילות בישראל".

יו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין הוסיף כי "עמידר ומשרד הבינוי והשיכון השלימו את השלב האחרון בהעברת הזכויות ליזמים שיקדמו את פרויקט ההתחדשות גילה בירושלים ובכך הפרויקט יוצא לדרך. עמידר רואה בהתחדשות העירונית בשורה ומנוע לשיפור חייהם של דיירי הדיור הציבורי. כחברה ששמה לנגד עיניה לפעול ככל יכולתה למען דיירי הדיור הציבורי, אנו גאים בקידום הפרויקט שיאפשר שיפור איכות החיים והדירות של דיירנו במתחם, לצד תוספת של מעל 1,000 דירות נדרשות בעיר ירושלים ויצירת מקורות כספיים חדשים שיעמדו לרשותנו לטובת הדיור הציבורי בישראל".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬