דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

"יש התעוררות בשוק, אך לוקח פי 2 לסגור עסקה": נעים להכיר – דורית סדן

הג'וב הראשון, האדם שהשפיע במיוחד, התחביבים והחברים מהתחום – מדור "נעים להכיר" חושף את הבכירים בענף הבנייה. והפעם: דורית סדן, מנכ"לית משותפת ב"נווה העיר"

שיתוף‭:‬

דורית סדן (צילום: רמי זרנגד)
דורית סדן (צילום: רמי זרנגד)
דורית סדן (צילום: רמי זרנגד)
דורית סדן (צילום: רמי זרנגד)
דורית סדן (צילום: רמי זרנגד)
דורית סדן (צילום: רמי זרנגד)

מדור "נעים להכיר" של פורטל נדל"ן ניוז, שמציג בזווית אישית את הדמויות המובילות בעולם הנדל"ן והבנייה הישראלי, גאה לארח את דורית סדן, שנכנסה השנה לתפקידה כמנכ"לית משותפת בחברת שיווק הנדל"ן "נווה העיר", אבל מחזיקה באמתחתה רזומה עשיר וארוך שנים בעולם הנדל"ן.

תעודת זהות

נולדתי ב-1967

גרושה, אמא לשני ילדים פלוס שני נכדים

נולדתי בעכו, ומתגוררת ברמת גן

בצבא שירתתי בחיל הרפואה

למדתי לתואר ראשון במכללה למינהל ותואר שני במינהל עסקים בהתמחות במימון ושיווק באוניברסיטת בן גוריון

תחביבים: ספורט. ריצה למרחקים ארוכים – כן כן, מרתוניסטית לשעבר. ואימוני כח

תחנות בקריירה המקצועית שלי

את מרבית הקריירה שלי עשיתי בחברת שיכון ובינוי, בתחילה ככלכלנית ובהמשך כמנהלת מכירות מרחב מרכז, ראש אגף שיווק, וב-16 שנה האחרונות בחברה – כסמנכ"לית שיווק. מאז עזיבתי לפני כשנתיים, ליוויתי פרויקטים גדולים בהשקה המונית ומבצעים גדולים, ובשנה האחרונה הצטרפתי לשמחתי לחברת השיווק הגדולה והוותיקה "נווה העיר" כמנכ"ל משותף.

אירוע שהשפיע על הקריירה המקצועית שלי

החלטת מנכ"ל שיכון עובדים דאז (שיכון ובינוי נדל"ן) נחום הדסי להעביר אותי מתחום הכלכלה לתחום השיווק והמכירות. מאז נפתח לי עולם מדהים שאני שמחה לעסוק בו עד היום.

הפרויקט הכי מעניין שלי

במהלך שנותיי בשיכון ובינוי, מיתגתי יחד עם הצוות המדהים שלי שכונות ענקיות שמהוות בשבילי גאווה עד היום, אבל אם לשים את היד על דבר ספציפי, אז מדובר על כל תהליך בניית חזון שיכון ובינוי, מיתוג החברה על בסיס החזון, והפיכתה לחברת הנדל"ן המובילה בישראל בזמנו.

אדם שהשפיע עליי מאוד

אבא שלי היווה בשבילי דמות להערצה – איש של הצלחות, שופע ידע מחד, אך מלא צניעות.

חברים טובים מהענף

הענף שלנו שופע חברויות באופן חריג, ואני בקשרים טובים עם כולם, אבל אם לציין חברות רבת שנים, אז אציין את רחלי בריזל – סמנכ"לית השיווק של אשדר, דורון טרגן (מנהל מכירות של פרויקטים בעולם הנדל"ן, א"כ) וכמובן ניסים בריח – הבעלים של חברת נווה העיר, שבתחילת דרכי בשיווק ובמכירות, לימד אותי את רזי הענף.

יעדים לעתיד

להרחיב את הפעילות של נווה העיר לעבודה מול חברות נדל"ן נוספות בהצלחה, כפי שאנו עושים היום; המשך מעורבות בפרויקטי ענק; והכי חשוב – להמשיך להנות מהדרך, כי בחרתי לעשות מה שאני הכי אוהבת.

הנקודות החשובות ביותר בתפקיד שלי

התפקיד שלי בחברת נווה העיר מתחיל בפיתוח עסקי. כשמתקבל פרויקט אנו מעורבים בתכנון הפרויקטים בתיאום מול היזמים וליווי של הפרויקט החל מהשלב הראשוני ועד סופו. אנו בונים בריף למיצוב ומיתוג הפרויקט בעבודה משותפת עם היזם, ולבחירת משרד הפרסום, בחירת קריאטיב למיתוג הפרויקט ובניית תוכנית מדיה עם משרד הפרסום, וכמובן עבודה מול משרד יחסי הציבור. אנו מסייעים בתמחור הפרויקט בתאום עם היזם. לאחר מכן אנו שותפים בטיפול והפקת עזרי המכירה השונים. אנחנו מגבשים את הצרכים לתכנון משרדי המכירות עצמם ושותפים לתכנון ולעיצוב שלהם. בהמשך אנחנו מגבשים את אסטרטגיית השיווק והמכירה. כמו כן אנחנו עושים עבודה שוטפת לאורך כל חיי הפרויקט מול משרד הפרסום והיזם, לחידוד מסרים שיווקיים ומיתוגיים, חושבים על מבצעים והטבות וכדומה. במקביל, בתחילת הפרויקט אנו גם מכשירים את אנשי המכירות  בהתאמה לפרויקט ולקהל היעד שלו.

איך משווקים דירות בעידן של ריביות גבוהות, כשהקונים ממתינים על הגדר?

סביבת הריבית הגבוהה הביאה את רוכשי הדירות לחשב מסלול מחדש, ואנו מזהים כי הם מתחילים להתאים את עצמם למציאות החדשה, וישנה התעוררות קלה בכמות המתעניינים. בשלב זה, תהליך הסגירה ארוך בערך פי שניים מאשר בשנים קודמות, והרוכשים מנסים למצות את המשא ומתן מול היזם. אנו מזהים גם פשרות גיאוגרפיות וכן פשרות בגודל הדירה. גם היזמים והקבלנים מתאימים את עצמם למציאות הנוכחית בשוק – ריבית גבוהה וקצב מכירות נמוך יותר. הם מתחילים לחשב מסלול מחדש ולהציע מבצעים או הטבות שנתפסים משמעותיות ללקוחות ביחס לשוק של היום, היזמים מתחילים לקחת בחשבון שבסביבת הריבית הגבוהה, יש לתת הטבות מימון מגוונות, כגון מסלול תשלומים 20/80 כך שבחוזה הלקוח משלם רק 20% ואת היתרה באיכלוס כשהוא צופה שעוד שנתיים-שלוש תהיה ירידה בריבית המשכנתא. במקרה כזה, היזם יעדיף לתת הלוואת בלון במימונו כך שמבחינת הלקוח ישלם 20% אחוז בלבד, אבל היזם ישלים תשלום של 50% באמצעות הלוואת הבלון שממומנת על ידו, על מנת למזער עלויות מימון, כי כיום הריבית של הליווי מגיעה ליותר מ-7.5% ועל הלוואת בלון ל-36 חודשים הוא ישלם רק 5%.

אני סבורה כי אסטרטגיית השיווק המתאימה למציאות של היום, היא לצאת בעוצמה בשיווק פרויקטים גדולים חדשים, ולהציע מחיר אטרקטיבי במיוחד לקבוצה גדולה של רוכשים, וכך לקדם מכירה מסיבית של הפרויקט. אם אפשר, יש לשתף פעולה עם מועדון צרכנות חזק שיהווה כוח קנייה גבוה ויביא למכירה של כמות גדולה של יחידות דיור לעמיתים.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל נפל מגובה – ונפצע קשה

פועל כבן 60 נפל מגובה של 3 מטר במהלך עבודתו באתר בנייה בצופית. צוות מד"א ביצעו פעולות החייאה באיש והוא פונה במצב קשה לביה"ח מאיר.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬