דף הבית >

> כתבה

בנייה והנדסה

הנה באה הרכבת: נבחרו החברות שינהלו את תכנון וביצוע פרויקט המטרו

החברות ינהלו את הקמת הקווים שאורכם הכולל כ-140 ק"מ, בהתקשרות שמוערכת במיליארדי שקלים. שרת התחבורה חתמה במקביל על צווים להפקעת קרקעות ראשונה

שיתוף‭:‬

המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)
המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)
המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)

עוד צעד בדרך למטרו בגוש דן: כמה ימים לאחר פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה, נרשמת גם התקדמות בפרויקט המטרו המתוכנן באזור המרכז. משרדי התחבורה והאוצר, וחברת נת"ע, פרסמו את שמות החברות שזכו בתכנון ובניהול הביצוע של שלושת קווי הרכבת התחתית שאורכם הכולל יעמוד על כ-140 ק"מ.

הזוכה הראשונה היא קבוצה המורכבת מיניב זוהר הנדסה, דנה הנדסה, MM S.P.A, לוי שטרק וזילבשטיין ייעוץ הנדסי, שינהלו את קו M1. אורכו הכולל של קו זה שייצא מצומת חולון ובשלוחה ראשונה יגיע לראשון לציון, נס ציונה ורחובות, ואילו השלוחה השנייה תעבור בראשון ותמשיך לבאר יעקב, רמלה ולוד, יעמוד על כ-85 ק"מ, ומתוכננות בו 61 תחנות.

בניהול קו M2 זכתה קבוצה המורכבת מחברת דוד אקרשטיין, WSP UK LTD ודקר בנייה והנדסה, שינהלו את קו M2. אורכו של קו זה הוא כ-26 ק"מ עם 22 תחנות, יתחיל בחולון ויסתיים במועצת דרום השרון.

את הקו השלישי M3, תתכנן ותנהל קבוצה המורכבת מדבלמן פרצלינה ניהול פרויקטים ומבנים, Artelia SAS, ומהוד הנדסה,. אורכו של קו זה 39 ק"מ, הוא כולל 25 תחנות, והוא יתחיל בת ים ויסתיים בהרצליה. לקו זה שלוחה שתגיע לנתב"ג.

הקבוצות הזוכות במכרזים יהיו אחראיות על התכנון המפורט של הזוכות של קווי המטרו, ינהלו את העבודות לחפירת הקווים וילוו את החברות שיבצעו את העבודות ההנדסיות בשטח. ההתקשרות עם הקבוצות עומדת על כמה מיליארדי שקלים לתקופה של כ-10 שנים, כאשר התקווה היא כי המטרו בגוש דן יתחיל לפעול ב-2034.

האומדן הכלכלי של פרויקט המטרו עומד על כ-150 מיליארד שקלים, והוא כולל את העבודות על שלושת הקווים, חפירות ובניית תחנות, רכישת רכבות, ותשלום עבור הפקעת שטחים. אם נתבסס על פרויקט הרכבת הקלה, לא מן הנמנע כי ההשקעה לא תצא לפועל בעוד 11 שנה, וכי העלויות עוד ייגדלו.

לגבי הפקעות קרקע לטובת פרויקט המטרו, נרשמה התקדמות כאשר שרת התחבורה מירי רגב הודיעה שהחלה לחתום אמש על צווי הפקעת קרקע, כך שכבר השנה ניתן יהיה להתחיל את שלב העתקת התשתיות בתוואי המטרו. "זהו צעד חשוב המאפשר לקדם את תחילת ביצועו של פרויקט התשתיות הגדול ביותר שבוצע בישראל אי פעם", נמסר ממשרד התחבורה.

ואולם יש לזכור כי במשך תקופה "תקעה" רגב את הפרויקט, כחלק מדרישה שלה לאשר פרויקטים תחבורתיים בפריפריה, בין היתר את רכבת הקלע לאילת. בנוסף ביקשה להוציא רגב את פרויקט המטרו מידיה של נת"ע, ולהעבירו לידי חברת נתיבי ישראל, שמנוהלת על ידי מקורביה. בנתיים נראה כי משרד האוצר יאפשר לרגב לפצל חלק מהפרויקט שיועבר לידי נתיבי ישראל.

רגב מסרה כי "אין פתרון אחר לבעיית העומסים והפקקים, ולמחסור בחנייה. להיפך, בלי טיפול שורש הבעיה רק תלך ותחמיר. אנחנו מקדמים את המטרו בכל הכוח, ואני שמחה לחתום על צווי הפקעה ראשונים המבטיחים זמינות קרקע בתוואי המתוכנן למטרו. זהו פרויקט ענק בהיקף שטרם נראה בארץ, אך אני בטוחה כי מאמצינו יישאו פרי וכי בעזרת השם, נראה בקרוב מאד את תחילת העבודות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬