דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

עוד לפני פרוץ המלחמה: זינוק במכירת נכסים של אזורים, ירידה במכירת יח"ד

הכנסות החברה הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקלים, עלייה של כ-51.5%, על אף המשבר בענף הנדל"ן. מחיר ממוצע לדירה שנמכרה ברבעון השלישי גבוה מהרבעון המקביל אשתקד

שיתוף‭:‬

פרויקט התחדשות עירונית של "אזורים" בחיפה
פרויקט התחדשות עירונית של "אזורים" בחיפה
פרויקט התחדשות עירונית של "אזורים" בחיפה

רבעון שלישי מוצלח לחברת הנדל"ן "אזורים". על פי דוחות החברה שפורסמו הבוקר, עולה כי הכנסות החברה ממכירת דירות וקרקעות ברבעון השלישי הסתכמו ב-455 מיליון שקלים, מול 234 מיליון ברבעון המקביל ב-2022. מדובר בזינוק של 94.4% בהכנסות מסעיף זה.

בסך הכל, בתשעת החודשים הראשונים של 2023, ההכנסות ממכירת דירות, קרקעות, דמי שכירות, שימוש וניהול, הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקלים, מול כ-787 מיליון שקלים בתשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה – עלייה של כ-51.5%. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ההכנסות היו גבוהות מההכנסות בכל 2022, שהסתכמו ב-1.1 מיליארד שקלים.

באותם תשעה חודשים, מכרה אזורים 305 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של כ-768 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ), לעומת 394 יחידות דיור בהיקף כספי כולל של כ-967 מיליון שקלים לא כולל מע"מ. מחיר ממוצע לדירה מכורה של אזורים מתחילת השנה, עומד על 2.95 מיליון שקלים (כולל מע"מ), מול 2.87 מיליון שקלים (כולל מע"מ) בתקופה המקבילה אשתקד, כך שמחיר דירה עלה בכמעט 3%, למרות המשבר בשוק הנדל"ן שהחל עם פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אי-שם בסוף הרבעון הראשון של 2022.

ברבעון השלישי של השנה, מכרה אזורים 113 יחידות דיור בהיקף כולל של כ-321 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ), מול 126 יחידות שנכרו בתקופה המקבילה אשתקד, ב-307 מיליון שקלים (לא כולל מע"מ). כך יוצא שמחיר ממוצע של דירה ברבעון השלישי השנה עמד על כ-3.32 מיליון שקלים כולל מע"מ, מול 2.85 מיליון שקלים כולל מע"מ ברבעון השלישי של 2022. מדובר על עלייה של כ-16% בתוך שנה.

אזורים מדווחת עוד על עלייה משמעותית בהיקף ההכנסות מדמי שכירות ושירותי ניהול, שהסתכמו בכ-71.8 מיליון שקלים, לעומת כ-53.4 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 34.5%. הכנסות אלו כוללות גידול בהכנסות מהנכסים המניבים הרצליה הילס, הבלוק בבאר שבע, מבשרת ציון, וכן הכנסות שכר דירה מפרויקט Miroza 2 בארה"ב.

בתקופת הדוח ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-2.06 מיליארד שקלים, מול כ-1.88 מיליארד שקלים ב-31.12.2022. הגידול נובע בעיקר מרווח לתקופה בסך של כ-141 מיליון שקלים ומהשפעת הפרשי שער של כ-36 מיליון שקלים בעקבות עליית שער החליפין של הדולר.

כמו כן, לחברה איתנות פיננסית ורמת נזילות גבוהה של למעלה מ-500 מיליון שקלים שמקורה במזומנים ושווי מזומנים שהסתכמו בתקופת הדוח לסך של כ-175 מיליון שקלים, וזאת בנוסף לעודפי הון עצמי בהיקף של כ-220 מיליון שקלים שהושקעו בפרויקטים ושיש באפשרות החברה למשוך בטווח הקצר וכן יתרת מסגרות לא מנוצלות של 120 מיליון שקלים. מעבר לכך, לחברה כ-1.2 מיליארד שקלים עודפים צפויים מפרויקטים בביצוע ו/או שיווק שצפויים להניב לחברה תזרים יציב במהלך 4 השנים הקרובות. 

נכון למועד הדוח, לחברה כ-2,982 יחידות דיור בשלבי ביצוע ושיווק, מתוכן 1,856 יחידות דיור מכורות בהיקף של 4.7 מיליארד שקלים כששיעור המכירה בפרויקטים שמועד סיום בנייתם הצפוי עד סוף שנת 2026, עומד על כ-75%. מתוך 1,126 יחידות מלאי שטרם נמכרו, 1,042 יחידות (כ-93%) בפרויקטים שסיום הקמתם צפוי החל מהרבעון השני של שנת 2026-2027.

מנכ"ל אזורים רון אבידן (צילום: תמר מצפי)

מנכ"ל אזורים רון אבידן מסר בעקבות פרסום הדוחות: "על רקע סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת שהחלה במחצית השנייה של 2022, ביצענו התאמות לתוכנית העבודה של החברה במטרה לאפשר צמיחה זהירה תוך מתן דגש לקידום תכנון ורישוי של פרויקטים, התאמת אסטרטגיית השיווק והמכירות, הרחבת פורטפוליו הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ושמירה על יתרת נזילות נאותה. ההקפדה על תמהיל פרויקטים מגוון, מלאי מספק של יחידות דיור לשיווק ופיזור גיאוגרפי נרחב תוך מתן מענה לכלל שכבות האוכלוסייה. כל אלו באו לידי ביטוי בתוצאות החברה ובקצב מכירות בהיקפים משמעותיים נוכח התקופה".

לדבריו, "בסיכום תשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 ניתן לראות עלייה וצמיחה משמעותיים בתוצאותיה של החברה ובמגוון רחב של פרמטרים פיננסיים, לרבות ההכנסות והרווח הגולמי ממכירת דירות. נכון להיום לחברה פורטפוליו משמעותי של פרויקטים לטווח הקצר, הבינוני והארוך שיאפשר לנו לממש את אסטרטגיית הצמיחה של החברה ולבסס את מעמדנו כחברה המובילה בתחום המגורים בישראל. בכל הפרויקטים שהושקו לאחרונה חווינו ביקושים יציבים שהתבטאו בהיקף המכירות בפרויקטים אלו ועליית המחיר הממוצע לדירה שמכרנו".

אבידן התייחס למלחמת "חרבות ברזל", שהחלה לאחר סגירת הדוח, אבל תשפיע בצורה משמעותית על דוחות החברות ברבעון הרביעי. לדבריו, "על רקע מתקפת הפתע ופרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', וזאת בהמשך לסביבת מאקרו מאתגרת, נתוני הצמיחה המשמעותיים של החברה המוצגים בדוח זה ואיתנותה הפיננסית, מאפשרים שמירה והמשך פעילות עסקית. במסגרת זו, החברה ממשיכה להרחיב את תמהיל הדירות המגוון ופורטפוליו הפרויקטים גם בתחום ההתחדשות העירונית. המוניטין החזק של אזורים התבטא בין השאר, בזכייתה של החברה במספר מכרזי דיירים משמעותיים ורחבי היקף של פרויקטי פינוי-בינוי בפיזור גיאוגרפי רחב, לרבות בערים חיפה, רמת גן, קרית מוצקין, נתניה, בת ים ועוד. פרויקטים אלו יוסיפו להזין את פעילות החברה בתחום הדיור בשנים הבאות. מעבר לכך, אנו צופים שבעתיד הקרוב יגברו הביקושים לדירות חדשות על רקע הצורך בדירות עם ממ"ד, התעצמות ביקושים של יהודי התפוצות וכן לאור הצפי להפחתת ריבית במהלך שנת 2024".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬