מחירי הדירות נמצאים בירידה – ואלה לא חדשות. בחודש מאי ויוני ירדו המחירים בעוד 0.2% ביחס לעסקות שבוצעו בחודשים אפריל-מאי השנה, כך פרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. גם השטח מדווח על ירידות של כמה אחוזים במחירים, והקבלנים נותנים הנחות והטבות. אבל הנה עוד אינדיקציה לירידה. אתר יד2 השיק פיצ'ר חדש שמציג את ירידת המחיר במודעות נדל"ן למכירה או השכרה שמחירן ירד.
באתר מפורסמות אלפי מודעות, שמציפות את הלך הרוח בשוק הדיור. כך לפי נתוני האתר, כ-15% מהמודעות למכירת דירה ביצעו הורדת מחיר ממוצעת של כ-5.1%. טווח הורדת המחיר נע בין אחוזים בודדים ועד למעלה מ-20% מהמחיר ההתחלתי אותו ביקשו במודעה. כ-7.5% מהמודעות הורידו מחיר ב-1% בלבד, אבל כמעט שני שליש המודעות הורידו מחיר בין 2% ל-6% (וליתר דיוק -63.5%).
ב-6.5% מהמודעות נרשמה ירידה של 7%-10%, ב-1.6% מהמודעות שפורסמו המחירים ירדו ב-11%-15%, אבל ב-18.3% מכלל המודעות נרשמה ירידה חדה של 16%-20%. פחות מאחוז המודעות הציגו ירידה של מעל 20%. בכל מקרה, הורדה חדה של 10% ויותר נרשמה ביותר מ-20% מכלל המודעות.
בשוק בו הלקוחות הפונטנציאלים לא רצים לקנות דירה, לוקח בממוצע להוריד מודעה למכירת דירה כ-51 ימים מהמועד הראשון לפרסומה.
נמצא קשר ישיר בין שיעור ההנחה לבין הזמן שחלף מרגע העלאת המודעה – ככל שעובר יותר זמן והדירה לא נמכרת שיעור ההנחה עולה. כך, במודעות של עד שבוע נרשמה הוזלה של 4%, ואילו במועדות של מעל שלושה חודשים – ההוזלה הממוצעת עמדה על 7.1%.
ובאילו ערים נרשמה ההורדה הגדולה ביותר? מדובר בשתי ערים גדולות ומבוקשות – תל אביב וחיפה, עם ירידת מחירים של 5.9%. שלישית ברשימה – רמת גן עם 5.6% הנחה בממוצע. ירושלים במקום ה-14 ברשימה עם 4.8%.
על הפיצ'ר החדש אומר תומי שנפלד, מנכ"ל יד2:"אנו שמחים להכיר לציבור הגולשים שלנו את הרכיב החדש. מדובר בתוספת חשובה לחוויית החיפוש במדור נדל"ן".
> הצג תגובות