דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

עונת הקיץ הגיעה – ועימה גם העליות: זינוק של 2.5% במחירי השכירות בת"א

על פי נתוני חברת WeCheck עולה כי מחירי השכירות עלו ב-1.1% ברמה הארצית, ובנתניה ב-3% – בתחילת עונת מעברי הדירות. ומדוע על פי הלמ"ס המחירים זינקו במאי בכ-3%?

שיתוף‭:‬

זינוק בדמי השכירות בת"א (צילום: אלכסנדר כץ)
זינוק בדמי השכירות בת"א (צילום: אלכסנדר כץ)
זינוק בדמי השכירות בת"א (צילום: אלכסנדר כץ)

עלייה חדה במחירי השכירות בחודש מאי – כך עולה מנתוני חברת WeCheck המתמחה בשוק הנדל"ן, השכירות והמשכנתאות. על פי נתונים המבוססים על מאגר המידע של החברה המונה עשרות אלפי דירות בכל רחבי הארץ, ומבוסס על מחירי חוזי השכירות הסופיים בהם, עולה כי נרשמה עלייה של 1.1% ברמה הארצית, מול ירידה של 0.4% בחודש אפריל.

על פי נתוני המדד לחודש מאי שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) ביום שישי האחרון, עולה כי עבור שוכרים שחידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.5%, ועבור שוכרים חדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 3.7%. הסיבות לפער נובעות מכך שהלמ"ס מכליל מדי חודש חוזי שכירות מכלל הארץ, ללא התחשבות במשך החוזה שנחתם. כך לדוגמה דירה בה שהה שוכר במשך שלוש שנים ומחירה לא התעדכן, תתעדכן במחירה באופן שמשקף שלוש שנים ולא חודש אחד בלבד, ולכן גם הפער הגדול. כאשר הלמ"ס מודד את הפערים בשכר הדירה בין חוזי שכירות שנחתמו מחודש לחודש, הוא לא מתחשב בכך שבפועל החוזים החדשים משקפים עליות מחירים של שנה שלמה, אם לא יותר, מה שגורם לנתונים גבוהים בהרבה מאשר תמונת המצב בפועל.

הנתונים שהתפרסמו בימים האחרונים מצביעים על פתיחת התקופה החמה בשוק השכירות. עונת הקיץ היא הפופולרית במעברי דירות – הן של משפחות שמנצלות את החופשה הגדולה במערכת החינוך, והן של סטודנטים.

על פי WeCheck, תל אביב חוזרת לעליות מחירים חדות כאשר הדשדוש בשוק מגיע לסיומו עם זינוק של 2.5% במחירי השכירות. השוק טרם השיג את מחירי 2023, ועומד על פער 1.6% בהשוואה לשנה שעברה.

נכון לחודש מאי, שיאניות המחירים מקרב הערים הגדולות הן תל אביב, הרצליה וירושלים, כאשר השתיים הראשונות רשמו גם התייקרות חדה החודש. בתחתית הרשימה נמצאות באר שבע, חיפה ואשקלון. העיר עם ההתייקרות החדה ביותר היא נתניה שרשמה עלייה של 3% במחיר השכירות הממוצע בחודש אחד. היצע הדירות להשכרה עולה בחדות גם הוא בזכות חוזים שמסתיימים ופותחים את השוק, עם זינוק של 41%.

מנכ"ל WeCheck רמי רונן אומר כי "התקופה הנוכחית תהיה המבחן האמיתי של שוק השכירות מאז פרוץ המלחמה, ובה אנו צפויים לראות האם המחירים יתאוששו לאחר הירידות שליוו את חצי השנה האחרונה".

"למרות זאת", הוא אומר, "היצע הדירות עדיין נמוך בכ-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והמחירים נמוכים יותר בכ-1.6% בממוצע, מה שמראה שהשוק עוד מצוי בפער מול שנה שעברה. העובדה החשובה יותר היא בתחום ההיצע. אם מגמה זאת תמשך, הדבר יוביל בהכרח לעליות מחירים שאת הסנונית הראשונה שלהם אנחנו רואים בחודש מאי. תל אביב עם עלייה חדה של 2.5% בהשוואה לחודש הקודם, הרצליה ונתניה ממשיכות יחד איתה עם עליות שקרובות ל-3%. ערי הדרום לעומת זאת עדיין נמצאות בקיפאון ואף ירידה מבחינת המחירים. באר שבע עולה ב-0.3% בלבד ועדיין היא העיר הזולה בישראל. אשדוד עולה בפחות מאחוז ובאשקלון נרשמו ירידות מחירים, כאשר היא אחת הערים הבודדות עם ירידות מחירים".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬