דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

יצירה בעיצוב אישי עם DNA ייחודי: ריאיון עם המעצבת שרון טורין

בירושלים יש כמה אלפי דירות בקטגוריית One Off. כאשר נרכש נכס חדש או נמכרת דירה ישנה יותר לבעלים חדשים, מופקד עיצוב הפנים בידי וירטואוז במתמחה בעיצוב אישי ובלעדי. לכזו נחשבת שרון טורין

שיתוף‭:‬

מעצבת הפנים שרון טורין (צילום: אושר גולן)
מעצבת הפנים שרון טורין (צילום: אושר גולן)
מעצבת הפנים שרון טורין (צילום: אושר גולן)
מעצבת הפנים שרון טורין (צילום: אושר גולן)
מעצבת הפנים שרון טורין (צילום: אושר גולן)
מעצבת הפנים שרון טורין (צילום: אושר גולן)

כמו בערים יחידות מסוגן בעולם – כן כן, פריז, מילאנו, רומא וברצלונה – גם בירושלים יש אלפי דירות שהן One Off, קיצור סלנג של הביטוי One of a kind. את אותן דירות One Off מגדיר פריט בלעדי שערכו הנומינאלי אינו מושתת על שוויו הריאלי, אלא בעיקר על מאפיינים שהופכים אותו לפריט שווה ערך לפריטי אספנים. מקובל להכתיר בטייטל זה בעיקר פריטים מעולם האומנות הפלסטית, תכשיטים ופריטי ריהוט, אך לאורך ההיסטוריה הוכתרו גם בתים ודירות כפריטים יחידים מסוגם. האדריכלים והמעצבים שמתכננים פרויקטים מסוג זה, מוגדרים בעצמם כיחידים במינם. מעצבים אלו לא מכתירים את עצמם ולמעשה גם לא בהכרח מודעים למעמד הייחודי שלהם, הם פשוט נתפסים ככאלו.

מזמיני העבודה של דירות ובתים בקטגוריית One Off הם חלק ממילייה שגם מעצבים מסתובבים בהם, ואם לא – אז הם הופכים עם הזמן לחברים אישיים של לקוחותיהם, והמוניטין שלהם עובר מפה לאוזן.

שרון טורין, בעלים של משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, שייכת לעולם הזה ולקוחותיה הם אנשים אמידים שרוכשים דירות ובתים בהם נדרש עיצוב בעל חותם אישי וספציפי, שמתאים כמו בגד תפור במיוחד למידותיהם של הבעלים. בדומה למעצב אופנה שמעצב פריט ספציפי Custom Made ללקוחה ולאירוע שאליו מיועד הפריט, כך גם טורין – עם עבודות בישראל, ובעיר בירושלים, אבל גם בחו"ל.

ה"קלף" החזק שלה הוא המחויבות ללקוח לשמירה על התקציב שהוסכם עליו. התקציב מגובש על בסיס פירוט מדויק של העלויות, על מנת שלא יהיו אי-הבנות בסוף הפרויקט. "אני מחשבת כבר בתחילת הפרויקט את כל העלויות במדויק", היא מספרת בראיון טלפוני נדיר שמתקיים בזמן שהיא עובדת על בית בלוס אנג'לס, לפורטל נדל"ן ניוז של מרכז הבנייה הישראלי. "בכל הפרויקטים שלי, מדובר בתקציב ועלויות גבוהות מאד, מכיוון שנכללים בו רק מרכיבים בסטנדרטים גבוהים, אבל הכל מתוכנן ומתוקצב מראש. בשום שלב לא יהיו חריגות בתקציב".

"הקו שלי הוא תמיד חם ונקי והחומרים תמיד אותנטיים. אף פעם לא אשתמש בחומר גמר שהוא דמוי חומר אחר", מדגישה טורין, שלמדה לאורך הקריירה להתאים את תכנון הסגנון והאווירה, למנעד הרגשי של לקוחותיה.

"עיצוב הפנים אינו מתנגש עם האדריכלות שבחוץ, תמיד יהיה קשר ודיאלוג בין הפנים לחוץ. אחד מהאמצעים הוא יצירת הקשר בין מה שקורה בחוץ למה שיש בפנים אם זה בצבע, צורה או מרקם שניבטים מהחלון או המרפסת", היא מתארת.

לדבריה, "התיכנון הפונקציונאלי מבוסס כמובן על הצרכים של המשתמש, אבל לכל חדר יש סיפור משלו, אך הכל מתחבר בחוט מקשר".

העבודה של שרון טורין (צילומים: אושר גולן)

לפונקציונליות של טורין מצטרף סט כלים הכולל, צבעים, תאורה, חומרים, טקסטורות שכולם משפיעים על איך שמרגיש המשתמש בסלון, בחדר השינה, באמבטיה, במטבח, בחדר העבודה ובשאר חלקי הבית. העבודות שלה הן יצירות שימושיות – גם אסתטיות אך גם מושכות את הלקוח לעשות בהן שימוש יומיומי, לאכול בפינת האוכל או בסלון, להיכנס לחדר הארונות לבחור בגד, לבשל במטבח או להנות מקריאת ספר במיטה.

טורין מרכיבה לכל פרויקט לוחות השראה שונים זה מזה, אבל תמיד הרמוניים. העיצוב שלה הוא אקלקטי, לא כהצהרה סגנונית, אלא כביטוי של מלאכת ההרכבה של פריטים עכשוויים, לצד פריטים שהם Collectible design. גופי תאורה קלסיים לצד גופים מודרניים, ושימוש בטקסטיל על פי תפקידו ביצירה ולא הכרח כאלמנט דקורטיבי משלים.

צילומים: אושר גולן

היא אומרת שבעלי המקצוע שהיא בחרה לעבוד עמם, הם חלק בלתי נפרד מהנוסחה שלה. כבר שנים רבות, את נגרות המסגרות ושאר המלאכות, היא מפקידה בידי צוות קבוע. ביחד הם מתפתחים והאבולוציה המשותפת שלהם מייצרת לדבריה הבטחה לשלמות ברמת הפרטים הקטנים ביותר, כמקובל בעולם של עיצוב מוקפד. "אין פחות מביצוע מושלם, אצלי הכל חייב להיות בסטנדרטים של פעם", היא טוענת. הנאמנות לתוצאה והאינטגריטי המקצועי ניכרים בכל פרויקט. וכן – צריך בהחלט להיות אמיד כדי לזכות במוצר המושלם הזה.

טורין נחשבת למעצבת בעולמות היוקרה. אבל ההגדרה הזו לא משקפת את הסוד האמיתי שבזכותו הלקוחות שלה מסופקים באופן מושלם מהיצירה שלה. העבודות של טורין הן יצירות שימושיות שהן גם אסתטיות אבל גם מושכות את הלקוח לעשות בהן שימוש יומיומי, לאכול בפינת האוכל או בסלון, להיכנס לחדר הארונות לבחור בגד, לבשל במטבח או להנות מקריאת ספר במיטה.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬