דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

עיצוב מספר סיפור: על פרויקט מלון סראיה שישכון בבית המושל העות'מאני

מפגש בין שני יזמים נועזים לשני מעצבים לא קונבנציונליים, יוליד מלון ייחודי בלוקיישן לא רגיל – בית שאן. שיחה עם אחד מצמד מעצבי הפרויקט, מוריס אלגזי, מבעלי משרד "רן ומוריס"

שיתוף‭:‬

כך ייראה מלון הסראיה בבית שאן (הדמיה: Mod Studio)
כך ייראה מלון הסראיה בבית שאן (הדמיה: Mod Studio)
כך ייראה מלון הסראיה בבית שאן (הדמיה: Mod Studio)
כך ייראה מלון הסראיה בבית שאן (הדמיה: Mod Studio)
כך ייראה מלון הסראיה בבית שאן (הדמיה: Mod Studio)
כך ייראה מלון הסראיה בבית שאן (הדמיה: Mod Studio)

האהבה לעיר בית שאן הייתה ההשראה לחזון של שמעון אדרי ושמי כהן, שני יזמים בתחום הנופש והתיירות, שגדלו בעיר הצפונית והחליטו להקים מיזמים תיירותיים בעיר בה גדלו. אדרי שירת בצבא קבע 28 שנה ולאחר פרישתו הקים את "יקב אבן ראשה" שהיה למעשה המיזם העסקי הראשון שהוקם לצד המצודה הצלבנית. בהמשך חבר לכהן כשותף בחברת "נופי מולדת" שהקים כהן לאחר שסיים את תפקידו כמנכ"ל החברה לפיתוח הגליל.

ומהו אותו חזון? השניים החליטו לממש חלום ולהפוך מבנה עות'מאני מרשים אך מוזנח בבית שאן, למיזם עסקי. הפרויקט שצפוי לצאת לדרך, ייקרא "מלון סראיה" והוא יכלול מלון בוטיק שיתכתב עם ההיסטוריה של המתחם במטרה להפוך את המתחם למוקד משיכה תרבותי מרכזי בעיר.

אדרי וכהן גייסו למשימה את משרד האדריכלים "רן ומוריס" של מוריס אלגזי ורן ינוב, שכבר תיכננו לא מעט מלונות ומתחמי ייחודים לתיירות. כמו כן השניים גם התקשרו עם חברת המיתוג The Way. יחד יצאו לתכנון וקידום מיזם הסראיה, שיעבור הליך שימור חלקי, שיכלול הוספת חדרים בקומה העליונה, ובסך הכל יכלול 29 חדרים וסוויטות, לצד ספא ומסעדת שף שתשרת גם אורחים שאינם שוהים במלון, ופינות לאירוח ובילוי על גג המבנה.

משכן המושל העות'מאני, מבנה המשטרה בריטית ובית המשפט הישראלי

סיפור מתחם הסראיה, שנמצא לא רחוק מעתיקות בית שאן ואתרי תיירות חשובים נוספים באזור, מרתק. סמוך לכביש 90, בבית שאן, שוכן מבנה אבן שחור ומרשים מהתקופה העות'מאנית שנבנה בסוף המאה ה-19 על ידי השלטון הטורקי. הסראיה שימש בתקופה העות'מאנית כמשכנו של המושל העות'מאני. מיקומו של הארמון בבית שאן, היווה בהמשך נקודת עצירה מרכזית לקו הרכבת חיפה לדמשק. אחרי מלחמת העולם השנייה הבריטים כבשו את העיר והפכו את המבנה לתחנת המשטרה הבריטית, עליו הוסיפו קומה שנייה.

עם זקיפים תורכים בכניסה. הסראיה אז והיום
הסראיה כיום
כך נראה כיום הסראיה

לאחר קום המדינה, הוחלט למקם במבנה היפיפה הזה את בית משפט השלום של בית שאן, וכעבור כמה שנים בית המשפט עבר למבנה קבע חדש שנבנה.

השיפוץ שהמבנה יעבור, הוא חלק ממהלך להקים מתחם תיירותי בעיר העתיקה של בית שאן. תוכנית שנהגתה כבר לפני כ-20 שנה. בחודשים האחרונים יצאה לדרך תוכנית חדשה ביוזמת משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות, שמטרתה לקשר בין העיר העתיקה ואתריה הארכיאולוגיים, לבין בית שאן של היום.

התוכנית, שעלותה נאמדת ב-50 מיליון שקלים, כוללת הקמת שדרה תיירותית חדשה מהגן הלאומי אל לב העיר, שתכלול כבישים חדשים, טיילות וחניונים, וגם מתחמי הופעות, במות ועוד. כמו כן מתוכנן לקום במקום מגדל תצפית שיאפשר תצפית לעבר הגן הלאומי בית שאן, על מתחם הסארייה ולעבר ענק המעיינות הסמוך. לצד זאת צפוי לקום מיזם בית המלון בבית המושל העות'מאני לשעבר.

להעניק למבנה חיים חדשים

האדריכל מוריס אלגזי מספר בשיחה עם פורטל נדל"ן ניוז של מרכז הבנייה הישראלי, על האתגר שבפרויקט כזה: "הסטודיו שלנו לקח על עצמו את האתגר המרגש לעזור בשיקום קירות הבניין וגינותיו, תכנון ועיצוב החלל מחדש, להעניק לו חיים ויעוד חדשים. בעוד מספר חודשים בלבד, הבניין המדהים הזה יפעל במלואו וישמש כמלון חמישה כוכבים אקסלוסיבי".

כך נראית התוכנית של המלון
חצר פנימית עם בריכה (הדמיה: Mod Studio)
התוכנית של אחד החדרים
כך ייראו החדרים בסראיה (הדמיה: Mod Studio)

ינוב הוא בוגר האקדמיה לאומנויות ועיצוב בצלאל, ומאחוריו עבר עשיר בעיצוב פרויקטים רבים ברחבי העולם בתחום המסחר והקניונים. אלגזי השתלב במשרדי עיצוב מובילים כבר במהלך לימודיו, והוביל פרויקטים חשובים בהם עיצוב מתחם החוויה האולימפית בתל אביב, ובתי מלון ברחבי העולם. לפני למעלה מעשור הם הקימו משרד לעיצוב פנים שזכה לאורך השנים בפרסים בינלאומיים. הסטודיו מתמחה בעיצוב פנים של שטחים ציבוריים, קניונים ובתי מלון.

מבנה הסראיה והמיקום הייחודי שלו, עמדו בלב עקרונות התכנון המוצע, והמתחם הוא חלק מהתוואי שמפתח משרד התיירות בעיר העתיקה. מדובר במלון בוטיק שמציע בילוי ושהות אינטימיים לצד טעימות מכל מה שיש לעיר ולסביבה להציע.

לא קונבנציונליים. מוריס אלגזי (מימין) ורן ינוב (צילום שרון שטרן)

הייחוד של ינוב ואלגזי נוצר הודות לכך שהם קודם כל מספרי סיפורים. מצפים לפתרון עיצובי סטנדרטי? הם תמיד יציעו את ההיפך. למנהלי מלונות או יזמים שנמאס להם מתוכניות "העתק והדבק"? השניים מציעים עיצובים ייחודיים המונעים על ידי סיפורים מתמשכים, לעתים פרובוקטיביים, אבל תמיד מייצרים איכות חיים עבור המשתמש (Livable). זו גם הסיבה שהשניים מוזמנים להשתתף ולהרצות בכנסים ובוועידות נדל"ן כ"Story Catchers", בהם הם מציגים את עבודת העיצוב שלהם.

הסטודיו של השניים פועל כשותפות סינרגטית המשלבת אמצעים שונים בדרך ליעד אחד של ביצוע מושלם. "יש בינינו עשור בהפרש גילאים, המאפשר לנו ליצור בתוך מגוון עשיר של נקודות מבט צעירות, אימפולסיביות, בוגרות, נועזות, אלגנטיות, מכובדות, יצירתיות ומתונות, המספקות את המתווה המושלם להגשמת חלומותיהם של לקוחותינו מבלי לוותר, ולמזג יחד פונקציונליות, נוחות ובקיאות", אומר אלגזי.

רשימת הלקוחות שלהם מכובדת. היא כוללת בין היתר את גינדי השקעות, מלונות ישרוטל, מלונות קראון פלאזה, מלונות כרם, מקורות, מלונות בראון, עיריית תל אביב, ריץ קרלטון, מלונות יוקרה אלרוב, מלונות בראון, היסטד בע"מ, גינדי השקעות בע"מ ועוד. "יש לנו מתודולוגיה עיצובית בדרך לעיצוב הסופי מבוססת על מחקר מעמיק ויישום של יצירתיות, תשוקה ואמונות", מסביר אלגזי. "אנו שואפים ליצור תוצאה מרגשת ועוצרת נשימה עבור לקוחותינו ועבור משתמשי הקצה שלהם".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬