דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

עם סוף שבוע כזה חורפי: המטבחים לבשל בהם תבשילים מחממים ומנחמים

עם כזה מזג אוויר גשום וקר, זו ההזדמנות להזמין את המשפחה או החברים לארוחה. אז הנה כמה מטבחים – ואפילו אחד חיצוני

שיתוף‭:‬

המטבח שעיצבה מרינה רכטר-רובינשטיין (צלם: עידן סעידי)
המטבח שעיצבה מרינה רכטר-רובינשטיין (צלם: עידן סעידי)
המטבח שעיצבה מרינה רכטר-רובינשטיין (צלם: עידן סעידי)
המטבח שעיצבה מרינה רכטר-רובינשטיין (צלם: עידן סעידי)
המטבח שעיצבה מרינה רכטר-רובינשטיין (צלם: עידן סעידי)
המטבח שעיצבה מרינה רכטר-רובינשטיין (צלם: עידן סעידי)

כשבחוץ קר והגשם לא מפסיק לרדת, אין דבר יותר נעים, כיף וחמים, מאשר לארח. כן, כן, להכין חמין, מרקים, מאפים, להזמין את המשפחה והחברים, לאכול אוכל משפחתי ומנחם, ולהקשיב לטיפות הגשם מתרפקות על החלון.

נכון, החורף הישראלי שלנו לא ארוך, אבל אנחנו כבר שבועיים בערך במערכת חורפית, וגם סוף השבוע הקרוב לוקח חלק בחגיגה. אז נצלו בימים אלה את המטבח הביתי שמשמש כנקודת כינוס משפחתית – מקום מנחם, נעים ומכיל, כמעט תרפויטי.

הנה מספר מטבחים שגם בקיץ לא תרצו לצאת מהם, ועוד אחד יחיד ומיוחד, שרק תתחננו שיפסיק הגשם, כי הוא פשוט חיצוני.

המטבח הוא הכוכב | תכנון ועיצוב צביה קזיוף

המטבח הוא ללא ספק הכוכב בקומה המרשימה כשלעצמה בדירת הגן הזו בתל אביב. לדברי צביה קזיוף, "תכננתי אותו כמטבח פרללי שמשווה לחלל הציבורי מראה אוורירי ורחב ידיים ומאפשר גישה ללא מאמץ לכל אזור. כל הפינות מנוצלות היטב והארגונומיה בו מיטבית. בציר הארונות הגבוהים שחובק את החלון הצופה לגינה ומגיע עד גובה התקרה, שובצו מקררים אינטגרליים, ולצד התנור מוקם מקרר היינות. החזיתות נצבעו צבע בגוון אלומיניום – אפור גרפיט שמקנה להן מראה מהוקצע ויוקרתי. האי, שאורכו כשישה מטרים, חופה חיפוי שיובא מאיטליה בטקסטורה מיוחדת, התואמת במדויק את דוגמת גרניט הפורצלן ממנו עשוי המשטח העליון – מדובר בשני חומרים שונים לחלוטין ונדרשה כאן מלאכת מחשבת כדי ליצור משניהם מקשה הומוגנית אחת".

המטבח שעיצבה צביה קזיוף (צילומים: אלעד גונן)

מעל האי, תוכנן אלמנט עשוי ברזל שחור המשמש כתוספת אחסון וכמוטיב אסתטי שמדגיש את גובה החלל: "על ידי חיתוך CNC בתחתית המתקן ניתן לתלות בו כוסות יין בצורה הפוכה וגם כשתלויות בו מעט כוסות, כשמביטים עליו מלמטה כלפי מעלה, המשרביה נותרת אלגנטית ומרשימה".

המטבח כעוגן בחלל הציבורי | מעצב פנים ניצן הורוביץ

במטבח הזה בפנטהאוז דופלקס בשרון, תכנן המעצב ניצן הורוביץ אלמנט שמעצים את ממד הגובה בדמות רהיט נגרות שנישא עד גובה תקרת הקומה, ומהווה מעין מסדרון החוצץ בין המטבח לאזור שירותי האורחים והכניסה למאסטר ההורים. אלמנט זה מהווה מעין עוגן עבור הקומה השנייה, ונראה כאילו היא מונחת עליו. הורוביץ השכיל להשתמש בשלוש מפאותיו – האחת משמשת כארון אחסון לכלי מטבח, השנייה כארון אחסון ושירות לטובת מאסטר ההורים ואילו בפאה השלישית, זו הפונה לכיוון הסלון, שולב מקרר יינות.

המטבח חולק לאזורים: בציר הארוך יוצר רהיט נגרות צבוע בלבן הטומן בחובו כל מה שנדרש במטבח מודרני ומאובזר. בהמשכו משובצת הדלת שמובילה ליחידת ההורים. במרכז החלל אי רחב ידיים שאורכו כ-3.5 מטרים ורוחבו כ-1.2 מטרים, גם בו יצר הורוביץ שפע של מקומות אחסון והוא משמש את בני המשפחה לארוחות קז'ואליות. כשהם מארחים, מרבית הארוחות נעשות במרפסת המטופחת.

המטבח שעיצב ניצן הורוביץ (צילומים: עודד סמדר)

"האי הזה מאפשר לחמישה סועדים לשבת בנוחות מקסימלית ולהנות מאינטראקציה דינמית כשמבשלים. מכיוון שמדובר בחלל גדול במיוחד, לו משטחי עבודה ארוכים ונוחים, הכיור והכיריים שולבו במשטח הנמוך שבחזית הצופה לעבר הנוף. את האי חובק משטח פורצלן ובני המשפחה, שמרבים לבשל ולארח, נהנים בין היתר משלושה מקררים אינטגרליים, תנור מקצועי, מגרת חימום ופונקציות נוספות שמאפשרים להם לארח בנוחות".

המטבח הרגוע | מרינה רכטר – rema אדריכלים

מצד ימין לסלון בדירת הפנטהאוז באשדוד, החליטה האדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין מסטודיוREMA  אדריכלים, למקם את המטבח, במקור היה ממוקם בלוקיישן אחר. נבחר מטבח מאוד עדין ונקי, שמתכתב עם העיצוב הרגוע של הבית, הכולל גוונים בהירים ועדינים. המטבח המרווח מאפשר ישיבה על אי עבור המשפחה הגרעינית. גם כאן, כמו ביתר חללי הבית, נבחרו גוונים בהירים על טהרת הלבן עם מעט גידים על המשטחים שיוצרים עניין, אולם לא מעמיסים על החלל.

המטבח שעיצבה מרינה רכטר-רובינשטיין (צילומים: עידן סעידי)

כל משטח האי והארונות חופו בחיפוי גרניט פורצלן. על האי עצמו מוקמו כיריים וקולט אדים נסתר שנשלף בזמן בישול. במטבח תוכננה נישה בין הארונות, ובה ממוקם כיור ומשטח עבודה נוסף. המטרה שהקיר של המטבח והאי יתפקדו כיחידה שלמה וכמעין פסל פרקטי בחלל. התאורה מעניינת, עדינה ונקייה עם הדגש באזור פינת האוכל ומעל הישיבה באי.

פנטזיה של מטבח (חוץ) | תכנון ועיצוב – ניגא שף FOR HOME

רגע, הפסיק קצת הגשם בחוץ ורוצים להתאוורר? טוב, מטבח חוץ (או פנים) כמו זה, הרבה זמן לא ראינו. המטבח תוכנן עבור משפחה גדולה שמרבה לארח בביתם רחב הידיים שבמרכז הארץ. מי שהופקדה על המשימה עד הפרט האחרון היא חברת ניגא שף For Home.

"המטבח שתוכנן בייצור מיוחד ובשיתוף משרד התכנון 'אריה ועומרי יועצים' המתמחים בתכנון מטבחים מקצועיים, הוא מבית המותג האיטלקי Alpes Inox", אומרת יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק ומבעלי ניגא שף FOR HOME, "המטבח ממוקם בלב הגינה המטופחת, בסמוך לבריכה ותחת פרגולה מרשימה שמאפשרת לארח לאורך כל עונות השנה".

המטבח של ניגא שף FOR HOME (צילומים: אלעד גונן)

לדבריה, "המטבח מורכב מכל אמצעי הבישול המקצועיים ביותר. חלקם תוכננו במיוחד במפעלי המותגים באירופה, בגדלים לא שגרתיים ועם אביזרים מיוחדים שיאפשרו למבשלים לעבוד מפוזיציות שונות ומשני עברי המשטחים, לצד נוחות מקסימאלית הן למארחים והן לאורחים".  

המטבח כולל שלושה איים מקבילים וארוכים במיוחד באורך של כחמישה מטר כל אחד, עשויים מנירוסטה בגימור משי בשילוב אבן ועץ. שניים מהמשטחים מיועדים להכנות ולבישול, ואילו השלישי משמש כדלפק בר. באיים משולבים שלושה גרילים, כמו גם טאבון, מדיח כלים, מקררי משקאות, מכונת קרח, מגירת קירור ועוד.

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬