דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

ערר על תוכנית בית סוקולוב: "חסרת סבירות, אושרה ללא סמכות בוועדה המקומית"

תושבי רחוב איתמר בן אב"י בת"א קיבלו מיו"ר ועדת הערר המחוזית את זכות הערר על אישור התוכנית בתנאים בוועדה המקומית. טוענים לפגיעה באיכות חייהם וסכנה בטיחותית בשל עומס התנועה

שיתוף‭:‬

בית סוקולוב בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
בית סוקולוב בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
בית סוקולוב בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
בית סוקולוב בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
בית סוקולוב בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)
בית סוקולוב בתל אביב (צילום: אלכסנדר כץ)

תושבי רחוב איתמר בן אב"י בתל אביב הגישו ערר לוועדת הערר במחוז תל אביב, על אישור בתנאים של הוועדה המקומית תל אביב לתוכנית בית העיתונאים. התוכנית כוללת ניוד זכויות ותוספת בנייה משמעותית בבית סוקולוב ברחוב קפלן 4, והתושבים טוענים באמצעות עורכי הדין ענת בירן ורון נבון ממשרד ענת בירן – עורכי דין, לפגיעה קשה באיכות חייהם ולסכנה בטיחותית כתוצאה מהעמסה על התנועה ברחוב שלהם, רחוב צר עם תנועה דו סטרית וללא מוצא. התושבים יוצאים גם נגד ניפוח זכויות בנייה באופן לא פרופורציונלי ומניפולציה של חישוב השטחים לניוד.

תוכנית בית העיתונאים אושרה בתנאים בוועדה המקומית תל אביב בחודש מאי האחרון, לאחר שנדחו רוב ההתנגדויות לה. התושבים הגישו ליו"ר ועדת הערר בקשה למתן רשות ערר – בהתאם לתיקון חוק התכנון והבנייה מספטמבר 2023, בטענה כי החלטת הוועדה הייתה לא מנומקת והפנתה רק לעמדת הצוות המקצועי, ועוררה שורה של שאלות משפטיות ותכנוניות המצדיקות לכאורה מתן רשות לערור.

יו"ר ועדת הערר שרון טל קיבלה בתחילת יולי את טענות התושבים והעניקה להם את זכות הערר, כשהיא קבעה בהחלטתה כי "הבקשה מעוררת שאלות אשר ראוי לכל הפחות לשמוע אותן בפני ועדת ערר". לאור זאת, החליטו התושבים כאמור להגיש ערר.

לפי תוכנית בית העיתונאים התקפה, המבנה הקדמי והוותיק ששימש במשך שנים את אגודת העיתונאים, יעבור שימור וימשיך לעמוד לרשות האגודה. בעורף בית העיתונאים התוכנית התקפה מאפשרת בניין בגובה של עד 17 קומות למגורים ומשרדים. היזמים מבקשים להגדיל את הבניין בשתי קומות נוספות ואת מספר יחידות הדיור מ-95 ל-145, יחד עם תוספת של כ-6,000 מ"ר נוספים למגדל, זאת באמצעות ניוד 820 מ"ר בלבד מבניין לשימור מחמיר הנמצא ברמב"ם 15. את תוכנית בית העיתונאים מקדמת חברת הביטוח הפניקס וקרן ההשקעות ריאליטי. הבעלים של הבניין ברמב"ם 15 היא חברת סבוי תל אביב בע"מ שבבעלות משפחת גרטלר.

לטענת העוררים, תוכנית בית העיתונאים כפי שאושרה, חורגת מהוראות התוכניות החלות, החל מתוכנית 2474 החלה על המגרש, דרך תוכנית השימור, תוכנית המתאר הכוללנית תא/5000 וכלה במדיניות החנייה של העירייה – והכל תוך פגיעה חמורה לכאורה בתושבים ובאיכות חייהם, ותוך השלכות תנועתיות העולות כדי סכנה בטיחותית, ופגיעה בשווי דירותיהם. כן נטען כי השינויים המבוקשים בתוכנית הם כלל לא בסמכות הוועדה המקומית, בשל הצורך בשינוי ייעוד רחוב איתמר בן אב"י מרחוב משולב לרחוב רגיל, שינוי שלא כלול בשינויים שניתן לערוך מכוח תוכנית השימור.

עו"ד ענת בירן (צילום: רז רוגובסקי)

התושבים מציפים טענות חמורות נגד עיריית תל אביב על כך שבמקום לאפשר גישה לפרויקט דרך המגרש הציבורי הנמצא ברחוב לסקוב, בהתאם להוראות מפורשות שנקבעו בתב"ע 2474 התקפה, החליטה להסיט לרחוב איתמר בן אב"י את התנועה שתיגרם על ידי פרויקט בית העיתונאים, ואף אישרה לפרויקט תקן חניה החורג באופן לא מוצדק – לטענת התושבים – מהמדיניות המחמירה שהיא עצמה קבעה. על פי חוות דעת תחבורתית, הרחוב לא יעמוד בעומס התנועה וייגרם סיכון בטיחותי.

התושבים גם מתנגדים לניוד הזכויות לבית העיתונאים באופן הגורם להם למטרד קשה שלא נבחן כלל על ידי העירייה, וכן מעלים טענות חמורות על מניפולציות שנערכו בחישוב הזכויות לניוד מהבניין לשימור על מנת לנפח אותן מעל ומעבר למותר ולסביר.

העוררים טוענים בערר כי הוועדה המקומית נעדרת כל סמכות לאשר את תוכנית בית העיתונאים, ומכאן שיש להורות על ביטול החלטת הוועדה המקומית, וכפועל יוצא להורות על דחיית התוכנית על הסף. לטענתם, גם בחינה של התוכנית לגופה מבססת מסקנה שיש להורות על דחייתה, שכן מדובר בתוכנית המבקשת לחרוג ולסטות מההוראות הסטטוטוריות החלות וכן מהכללים המנחים שנקבעו והומלצו על ידי הוועדה המקומית תל אביב, הן בהיבט רוחבי עירוני והן ביחס למגרש שאליו מבוקש לנייד זכויות, וזאת ללא כל הצדקה תכנונית, תחבורתית ומשפטית.

עורכי הדין בירן ונבון טוענים כי "החלטת יו"ר ועדת הערר לאפשר לנו את זכות הערר היא מוצדקת ונכונה. הוועדה המקומית קיבלה החלטה שרירותית לדחות את רוב ההתנגדויות שהשמיעו התושבים, מבלי לבחון בנפש חפצה את ההתנגדויות, תוך שהיא חוזרת על החלטתה המקורית לאשר את התוכנית, החלטה שבוטלה בעקבות עתירה מינהלית שהגשנו. אנו סבורים כי התוכנית התקבלה בחוסר סמכות, וכי ההחלטה מעוררת שאלות גם על הדרך התמוהה וחסרת השקיפות של הוועדה המקומית בכל הקשור לאופן חישוב הזכויות לניוד.

השניים הוסיפו עוד כי "לגופו של עניין, תוכנית בית העיתונאים מתעלמת באופן בוטה מהוראות התוכניות האזוריות והעירוניות החלות, ומהמדיניות המוצהרת של עיריית תל אביב עצמה. לצד הפגיעה החמורה בחיי התושבים, התוכנית מעלה שורה של שאלות משפטיות ותכנוניות חשובות, בעלות השלכות רוחב, וכוללת שלל פגמים חמורים שנפלו בה. מדובר בתוכנית בעלת השפעה משמעותית על סביבתה, המגדילה באופן ניכר את היקפי הבנייה מאלו המאושרים, תוך חוסר סבירות קיצוני עד כדי אי חוקיות, ואי הפעלת שיקול דעת ראוי. אנו קוראים לוועדת הערר לבטל את החלטת הוועדה המקומית ולהורות על ביטול התוכנית או לשנותה מהותית".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק

רשת מכוני הכושר PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק ברעננה ב-1.5 מיליון ש' לשנה בחוזה ל-12 שנים. בסניף שעובר ממתחם שרונה בכפ"ס, יושקעו כ-10 מלש"ח.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬