דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

"פתרון משבר הדיור הוא לא בדיור או מיסוי – אלא בארנונה"

לדברי ערן ניצן, יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, אמר בוועידת "עיר הנדל"ן ירושלים" כי צריך לשנות את דרך מדידת הארנונה. נשיא התאחדות בוני הארץ ראול סרוגו: "הוקם קבינט דיור, אבל חצי שנה הוא לא התכנס"

שיתוף‭:‬

ערן ניצן, יו"ר הוועדה המקומית תל אביב
ערן ניצן, יו"ר הוועדה המקומית תל אביב
ערן ניצן, יו"ר הוועדה המקומית תל אביב

לא רק הצפת השוק בקרקעות, לא רק הגברת ההתחדשות העירונית – אלא גם שינוי באופן חישוב הארנונה הוא זה שעשוי לפתור את משבר הדיור – כך העריך יו״ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן, בפאנל בנושא "כיצד שוק ההתחדשות העירונית מתנהל בתקופה של משבר דיור", שנערך במסגרת ועידת "עיר הנדל"ן ירושלים" של מרכז הבנייה הישראלי, שמתקיימת במלון ענבל בירושלים. לדברי ניצן, ״המהלך הכי חשוב לפתרון משבר הדיור הוא לא בדיור ולא במיסוי, הוא בארנונה. אנחנו חייבים רפורמה בארנונה. תדמיינו ארנונה שהיא יחסית לשווי הנכס. אפשר לדבר על המס, לתקן ולעלות, אבל זה לא ייפתר עד שלא יעמוד בפני ראש הרשות והמועצה תמריץ ששווה לו כסף ויאפשר לו לממש את המדיניות שלו".

לדבריו, "הקרן לארנונה היא תוצר של תסכול. הדברים האלה מוצעים לפוליטיקאים, ולכן הארנונה היא סוג של פלסטר. אם נשים את קרן הארנונה בצד, המערכת צריכה לעשות רפורמה אדירה בארנונה".

רונן עקביה, מנכ״ל חברת "בית וגג" אמר בפאנל: "הנתק בין הגופים הממשלתיים לרשויות המקומיות הולך וגובר. אנחנו מקיימים תוכניות עם הרשות להתחדשות העירונית, נמצאים בוועדות ורואים את הגישה שמתכננת את התכנון האורבני הכולל, אבל כשאתה יורד לרמת הרשות ומהנדס העיר, אנחנו רואים שיש לו תזרים שלילי לקדם זאת. אנחנו חווים את זה על בשרנו. כל עוד לא מייצרים תמריץ לראש העיר לקדם יזמות למגורים, באותה עיר לא תהיה יזמות למגורים. ההיצע יהיה נמוך, מחירי הדיור לא ירדו ואנחנו מעמיקים עוד ועוד את השבר שלה".

נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, מפנה את האצבע המאשימה כלפי הממשלה: "הממשלה הנוכחית עשתה שגיאה קשה ובחצי השנה הראשונה לקיומה התייחסה לסוגיות שאינן החשובות ביותר במשק. אני לא נכנס לעמדות בעד ונגד הרפורמה, זו סוגיה אחרת. אני מדבר על הקשב של הממשלה ומה שהמדינה צריכה – הגיע הזמן שהממשלה תחשוב על מה שהעם צריך, וזה כולל את יוקר המחיה ואת שוק הדיור. קבינט הדיור הוקם, אבל לא התכנס אפילו לא פעם אחת בחצי השנה האחרונה".

סרוגו הוסיף כי "הענפים המכניסים ביותר למדינה הם הבנייה וההייטק ושניהם מצויים במשבר. הענף נמצא במיתון עמוק ובצניחה של 40% בהתחלות הבנייה ויש ירידה בהשקעות בתחום. רק בנדל״ן מדינת ישראל איבדה 80 מיליארד שקל וזה הולך לצנוח ב-20-25 מיליארד. אז מאיפה יביאו את הכסף? או שיקצצו את התקציב או שיגדילו את הגירעון. זה יהיה רע, בייחוד כשחברות הדירוג בוחנות את מדינת ישראל, ומהלך כזה יוביל לירידה בדירוג. הממשלה העבירה את חוק ההסדרים, ויש בו דברים טובים גם בתחום ההתחדשות העירונית, אבל היא לא תכננה כיצד להגיב לדברים מתפרצים כמו עליית הריבית. הממשלה חייבת להתעשת ולפעול, ויש הרבה מה לעשות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬