דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

קבוצת הראל רוכשת עוד 5% מתדהר – לפי שווי של 4.2 מיליארד ש'

חברת הביטוח מעמיקה את השקעותיה בקבוצת הנדל"ן הפרטית הגדולה בישראל – ומחזיקה 15% ממנה. החברה בוחנת אפשרות להנפקה בבורסה

שיתוף‭:‬

מימין: יו"ר תדהר גיל גבע ואורי לוין המנכ"ל (צילומים: עופר חג'יוב)
מימין: יו"ר תדהר גיל גבע ואורי לוין המנכ"ל (צילומים: עופר חג'יוב)
מימין: יו"ר תדהר גיל גבע ואורי לוין המנכ"ל (צילומים: עופר חג'יוב)

קבוצת תדהר וקבוצת הראל ביטוח ופיננסים חתמו הבוקר על הסכם במסגרתו תגדיל חברת הביטוח את חלקה בקבוצת הנדל"ן. במסגרת ההסכם, הראל השקעות תרכוש כ-5% נוספים תדהר תמורת כ-235 מיליון שקלים, ובסך הכל תחזיק ב-15% מהקבוצה. העסקה הזו משקפת לתדהר שווי של כ- 4.2 מיליארד שקלים אחרי הכסף, זאת לאחר שבאוגוסט האחרון רכשו גופים מקבוצת הראל 10% מתדהר ב-390 מיליון שקלים, ששיקפו שווי של קצת פחות מארבעה מיליארד שקלים. בשני המקרים הכסף הוזרם לחברה.

קבוצת תדהר היא חברת הנדל"ן הפרטית הגדולה בישראל, ונמצאת בצמרת גם מול קבוצות הנדל"ן הציבוריות. הקבוצה הוקמה לפני 30 שנה על ידי יו"ר החברה גיל גבע ואריה בכר, ובהמשך הצטרף מארק ויסמן כשותף.

את דרכה החלה תדהר כקבלן מבצע, והתפתחה במהלך השנים להיות חברה יזמית-קבלנית שמבצעת פרויקטים גדולים. היא מעסיקה כ-1,000 עובדים, מהם כ-250 מהנדסים. החברה בנתה עד היום מעל 20 אלף יחידות דיור וכשני מיליון מ"ר נדל"ן מניב – משרדים, תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה. לפני כשנה מונה אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט למנכ"ל החברה, והוא זה שגם עשוי להוביל את החברה להנפקה, בדומה לטרנד של החודשים האחרונים בבורסה בתל אביב, עם הנפקות של חברות נדל"ן שונות או בדיקת אפשרות להנפקה.   

שיתוף הפעולה בין תדהר להראל החל כבר ב-2020, אז השתיים הקימו מיזם משותף להקמה וניהול של נכסי נדל"ן מניבים בהיקף של כמיליון מ"ר במהלך השנים הקרובות. מאז כאמור, רכשה הראל בשתי פעימות 15% מתדהר ב-625 מיליון שקלים בסך הכל.

את קבוצת תדהר יצגו עורכי הדין אלדד כורש, אורית ישראלי, אפי לוי וזהר פלסר ממשרד עורכי הדין פישר ושות׳. את קבוצת הראל יצגו בעסקה עורכי הדין עופר זוזובסקי ויצחק כהן יהונתן ממשרד עורכי הדין שבולת.

סגן יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, בן המבורגר, אומר כי "הגדלת השקעתנו בקבוצת תדהר משקפת את הערכתנו לניהול המקצועי ולאיכות הפרויקטים של תדהר ולפוטנציאל להצפת ערך עתידי בתיק ההשקעות הפיננסיות של הראל השקעות. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה המתהדק בין שתי הקבוצות יאפשר לנו להשתתף בפרויקטים מובילים בתחום. ההשקעה הזו בחברה ישראלית בעת הזו היא הוכחה נוספת לאמון העצום שיש לקבוצת הראל במדינת ישראל ובחוסנה".

מנהל חטיבת ההשקעות בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, סמי בבקוב מסביר כי "העמקת השותפות האסטרטגית עם תדהר מבטאת את אמוננו ביכולות החברה ובפוטנציאל הצמיחה שלה. הגדלת ההשקעה בתדהר היא תוצאה של היכרות מעמיקה עם האסטרטגיה של החברה, יכולותיה היזמיות והביצועיות ושל אמון בהנהלת החברה ובעליה. להערכתנו, החברה ערוכה להתמודד עם המציאות המורכבת של המשק המקומי בכלל ושוק הנדל"ן בפרט תוך ניצול מיטבי של הזדמנויות שיביאו בעתיד להצפת ערך מהותית".

יו"ר תדהר גיל גבע אומר כי "קבוצת תדהר ממשיכה לקטוף הישגים רבים בזכות התרבות הערכית, השיטה ומעל לכל בזכות אנשי תדהר. אני מבקש להודות לכל אנשי תדהר הנהדרים שעמלו רבות בתקופה מורכבת זו, וכי עסקה זו יצא לפועל בזכותם".

ואילו המנכ"ל לוין אומר כי "הרחבת השותפות עם הראל היא הבעת אמון משמעותית בקבוצת תדהר ובפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה. הראל בחרה להעמיק את ההשקעה אחרי שנה של שותפות והכרות עמוקה עם תדהר, התרבות הארגונית הייחודית, היכולות יוצאות הדופן ופוטנציאל יישום התוכנית האסטרטגית שלנו. אני רוצה להודות לכל האנשים הנפלאים בתדהר, שבזכותם אנו מובילים את החברה לפסגות חדשות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬