דף הבית >

> כתבה

בנייה והנדסה

רגע לפני השקת הרכבת הקלה: הכלי החדש שחושף את כל תוכניות המטרו

האם תהיה תחנת מטרו ליד הבית שלי, ואילו תוכניות קיימות כיום? מינהל התכנון משיק אתר מיפוי אינטרנטי שכולל את תוכניות המטרו והתוכניות המשלימות – כמו תמ"א 70, התוכנית לבינוי מעל הדיפו ואחרות

שיתוף‭:‬

המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)
המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)
המטרו של גוש דן (תמונה באדיבות נת"ע)

גוש דן נכנס בעוד כשבוע וחצי לעידן חדש – עם השקת קו הרכבת הקלה הראשון, שיתחיל בפתח תקווה, יעבור בין היתר בתל אביב, ויסתיים בבת ים. אבל הקו הזה – ואל תצפו שפקקי המרכז ייפטרו כבר בהתחלה – הוא רק רשיתה של תוכנית תשתיות ענקית שמתוכננת לשני העשורים הקרובים, במסגרתה ייבנו ויסללו מאות ק"מ של מסילות רכבת קלה ומטרו, שאמורים לתת מענה לבעיות התחבורה הבלתי נגמרות במרכז המדינה.

מינהל התכנון משיק היום אתר מיפוי אינטרנטי המרכז מידע נרחב על תכניות המטרו המתוכננות בישראל. האתר נועד להנגיש לציבור בצורה ידידותית את המידע התכנוני המקיף הקיים כבר היום. לכניסה לאתר – לחצו כאן.

באתר מוצגות תוכניות מטרו ולצידן תוכניות משלימות למערכת המטרו – תוכנית מתאר ארצית למרחבי המטרו (תמ"א 70) ולבינוי מעל הדיפו (תמ" 70/ א), תוכנית מתאר ארצית למרכזי תחבורה משולבים (תמ"א 65) ועוד.

השקת האתר מגיעה זמן קצר לפי השקת הקו האדום ברכבת הקלה – ביום שישי הבא, לאחר כמעט שנתיים של עיכוב. על השקת הקו הודיע משרד התחבורה ביום שישי אחר הצהריים, לאחר שהתקבלו האישורים הסופיים מהחברות הגרמניות הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת.

תוכנית ההיסעים שמתוכננת לגוש דן כוללת שלושה קווי רכבת קלה, ושלושה קווי מטרו. פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתיות היקר בתולדות ישראל, ועלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקלים. הוא כולל מסילות תת קרקעיות באורך של כ-150 קילומטר ו-109 תחנות שימוקמו ב-24 רשויות מקומיות במטרופולין גוש דן. התחנות עצמן יכולות להפוך למוקדים של פעילות עירונית ולממש את מדיניות התכנון הארצית המבקשת לייעל את השימוש בקרקע ולשמור על השטחים הפתוחים, תוך עיבוי וציפוף המרקם העירוני הקיים.

האתר החדש מרכז את כלל המידע על תוכניות המטרו ועל התוכניות המשלימות למערכת המטרו המקודמות כיום. המידע כולל הסברים קצרים על כל תוכנית ועיקריה, בליווי המחשות, תרשימים וסרטונים המדגימים את הנושאים השונים. כמו כן, האתר כולל מפות GIS אינטראקטיביות המנגישה לציבור את המידע התכנוני ומאפשרת לראות את תחנות המטרו וכל התוכניות המשלימות למערכת המטרו על גבי רקע של מידע ממפות ושכבות שונות ותצלומי אויר. בנוסף, כל אחד יוכל לבצע חיפוש לפי כתובת ולמצוא את תחנת המטרו העתידית הקרובה לביתו.

האתר כולל שמונה חלקים המציגים את פירוט הרקע לתכנון מערכת המטרו בישראל והחלטות הממשלה הרלוונטיות, הסבר והדגמה של התועלות הרבות של מערכת המטרו ופירוט התכנון הסטטוטורי של תוכניות המטרו והתוכניות המשלימות אותה המקודמות כיום.

האתר הוקם במינהל התכנון בשיתוף פעולה בין אגף בכיר לתכנון מטרו ואגף ממ"ג (GIS) באגף בכיר לתכנון אסטרטגי. החומרים המוצגים בו באדיבות צוותי התכנון השונים של מינהל התכנון, משרד התחבורה והחברה הממשלתית נת"ע. האתר יתעדכן מעת לעת.

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, אומר כי "קידום פרויקט המטרו והתוכניות למרחב מערכת המטרו, נמצא בחזית עיסוקו של מינהל התכנון בהתאם לחשיבות מגמות התכנון העכשוויות לציפוף אורבני וייעול השימוש בקרקע המהווה משאב חסר, וקידום מערכות להסעת המונים כפתרון תחבורתי מועדף לאוכלוסייה הגדלה בקצב אדיר בישראל".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬