ענקית הבנייה הסינית BCEG תהיה קבלן המשנה של רמי צרפתי בפרויקט "צרפתי בשדרה" בשכונת רמות יורם בנתיבות. עד כה ביצעה החברה הסינית מספר פרויקטים לחברות נדל"ן בהיקף בנייה של אלפי יחידות דיור.
ענקית הבנייה הסינית BCEG (Beijing Construction Engineering Group ) תהיה קבלן המשנה של קבוצת רמי צרפתי בפרויקט "צרפתי בשדרה" שיוקם בשכונת רמות יורם בנתיבות. החברה מדווחת כי חתמה עם החברה הסינית על הסכם לביצוע הפרויקט שהיקפו הכספי נאמד בעשרות מיליוני שקלים. חברת רגבים מקבוצת רמי צרפתי היא הקבלן הראשי בפרויקט.
במסגרת פרויקט "צרפתי בשדרה" בשכונת רמות יורם, קבוצת רמי צרפתי תבנה 249 דירות חדשות שמיועדות לשיווק בשוק החופשי ב-2 מגדלים בני 18 קומות ו-5 בנייני בוטיק בני 5-9 קומות. הפרויקט כולל גם שטחי מסחר בקומות הקרקע של הבניינים.
מדובר בהתקשרות השנייה בין קבוצת רמי צרפתי לחברה הסינית, לאחר שפעלה בהצלחה כקבלן המשנה בפרויקט "צרפתי על הנחל" של רמי צרפתי בשכונת נווה שרון בנתיבות.
לדברי רמי צרפתי, מנכ"ל ובעלים של קבוצת רמי צרפתי, "לאחר הצלחה בשיתוף הפעולה בין הקבוצה לחברה הסינית בפרויקט הראשון בנתיבות, אנו שמחים להתקשר עימה בפרויקט נוסף וצופים הצלחה גם בו. בחרנו ב- BCEGלאור ניסיונה העשיר ויכולותיה המוכחות בבנייה במגוון רחב של תחומים וביניהם מבני ציבור, משרדים ותעסוקה, מגורים, שדות תעופה, תשתיות ועוד. החברה היא מחברות הביצוע הגדולות ביותר בעולם הידועה בהקפדה על נהלי בטיחות מחמירים, איכות בנייה גבוהה וזמינות של אנשי מקצוע. אנו מאמינים כי כל אלה יסייעו לנו בקיצור לוחות הזמנים בפרויקט ובבניית מוצר מוגמר איכותי".
שכונת רמות יורם היא אחת מהשכונות החדשות הנבנות בנתיבות. לפי התכנון תכלול השכונה בסיום הבנייה 4,547 יחידות דיור חדשות ועוד 619 יחידות דיור צמודות קרקע על פני 1,740 דונם. בשכונה יוקם גם מרכז מסחרי גדול וכן מרכז תחבורה מרכזי שישמש את כלל התושבים ותושבי האזור. לאורכה של השכונה תיפרש שדרה ירוקה ויוקרתית באורך 3.5 ק"מ, עם שדרות הליכה מוצלות בעלות חזית מסחרית לרחוב וגשרים מעל נחל בוהו.
פרויקט "צרפתי בשדרה" הוא הפרויקט השני של קבוצת רמי צרפתי בנתיבות, הקבוצה בונה את פרויקט "צרפתי על הנחל" בשכונת נווה שרון בעיר, הכולל 363 דירות ב-10 בניינים בני 9 קומות. הפרויקט נבנה בשלושה שלבים, שלבים א' ו-ב' אוכלסו ושלב ג' של הפרויקט נמצא בבנייה מתקדמת.
עוד חברות נדל"ן בשיתוף פעולה עם הסינים
חברת BCEG היא חברת ענק סינית העוסקת בתחום הבנייה מאז שנת 1953 ומשרדיה הראשיים ממוקמים בבייג'ינג. החברה מעסיקה עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם ומבצעת פרויקטים רבים בתחום הבנייה למגורים במדינות רבות בעולם. בשנת 2016 הכריזו משר דהאוצר ומשר דהבינוי והשיכון על חמש חברות בנייה סיניות (ועוד אחת מפורטוגל) שנבחרו במסגרת קול קורא לביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל, זאת במטרה להגדיל את מלאי הדירות בישראל. החלוצה שרקמה הסכם ראשון עם הענקית הסינית היתה חברת קרסו נדל"ן בשנת 2018. מדובר בפרויקט 'אונמי' של קרסו בקריית אונו שכלל 742 דירות ב-6 מגדלים בני 30 קומות. מאז ועד היום מעט מאד חברות נדל"ן שיתפו פעולה עם "הסינים". הדבר קשור אולי לעמדת התאחדות הקבלנים בוני הארץ בנושא, אשר פתחה מלחמת חומרה נגד שיתוף פעולה מזוג זה.
"לארצות הברית חברות סיניות לא נכנסות יותר, גם לא בעידן ביידן. קנדה גם לא מכניסה אותן. באירופה לא תמצאו הרבה חברות סיניות, ואם יש – זה רק בשיתופי פעולה. ובישראל – חברות סיניות מבצעות פרויקטים גדולים ואף אחד בוועדה הביטחונית לא בודק את החברה, איפה היא עבדה, מי הבעלויות. אני חושש שזה ברבור שחור שיתפוצץ לנו בסוף בפנים. לאחרונה סין חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם איראן – אי אפשר להתעלם מזה ולהמשיך כאילו לא קרה כלום", מוסרים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ.
נציין כי הידוק היחסים בין ישראל לסין בעשורים האחרונים משך לארץ השקעות סיניות רחבות היקף בתחום התשתיות, הבניה, הנדל"ן והמזון. מאז 2014 החל משרד התחבורה לרכוש אוטובוסים מחברות בסין כולל חברת BYD בבעלות ממשלת סין. החברה הסינית Harbour Engineering Company, זכתה במכרז לבנייה ותפעול הנמל הדרומי באשדוד; חברת Shanghai International Port Group ( SIPG) הממשלתית זכתה במכרז להקמת והפעלת נמל המפרץ בחיפה עם חוזה ל-25 שנים וחברת The China Railway Tunnel Group, זכתה במכרז לבנית הרכבת הקלה בתל אביב.
"יותר ויותר חברות בתחומי התשתיות והמגורים נכנסים לשוק הבנייה הישראלי", טוען נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו. "התופעה הלכה וגדלה כשנתנו לחברות סיניות לבנות שכונות שלמות בתור יזמיות. במקביל, החברות הסיניות החלו להיכנס לפרויקטים גדולים ומסובכים כמו נמלים ומנהרות. לא רק שהתחרות עם הסינים אינה הוגנת, היא גם פוגעת בתעסוקה המקומית – ברגע שהם זוכים במכרזי תשתית ובנייה, הם מביאים איתם את כל הציוד, החומרים וכוח האדם וחוזרים איתם לסין כלעומת שבאו. מהנדסים, קבלנים, צבעים, חשמלאים פועלים ועוד – כולם סיניים. בקצב הזה לא ירחק היום שלישראלים לא יהיה יותר ניסיון וידע בענף הבנייה. החברות הסיניות גם לא כפופות לשום רגולציה או לדיני עבודה, הן לא משלמות אגרות והיטלי כוח אדם כמו בישראל. הן לא משלמות לעובדים שלהן תנאים סוציאליים, פנסיה וקרן השתלמות. במצב כזה, תנאי התחרות לא הוגנים. לחברות הסיניות אין תועלת מלבד העובדה שהן מציעות הצעות זולות. וכמו שנהוג לומר – הזול הוא בדרך כלל יקר".
> הצג תגובות