דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

תוכנית המימושים של חיים כצמן עובדת: דוחות חיוביים לחברת G City

ה-NOI של החברה שמחזיקה ומפעילה 93 נכסים ברחבי העולם, עלה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. התפוסה בנכסיה גדל וכך גם ההכנסה למ"ר. כצמן: "שבעי רצון מההישגים שלנו במימוש התוכנית למיקוד עסקי, מכירת נכסים והורדת המינוף"

שיתוף‭:‬

חיים כצמן, מנכ"ל ומייסד G City (צילום: יח"צ)
חיים כצמן, מנכ"ל ומייסד G City (צילום: יח"צ)
חיים כצמן, מנכ"ל ומייסד G City (צילום: יח"צ)
חיים כצמן, מנכ"ל ומייסד G City (צילום: יח"צ)
חיים כצמן, מנכ"ל ומייסד G City (צילום: יח"צ)
חיים כצמן, מנכ"ל ומייסד G City (צילום: יח"צ)

חברת הנדל"ן הגלובלי יכולה להיות מרוצה מהדוחות שפרסמה הבוקר לרבעון השני של השנה. החברה שעוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים לרבות מסחר, משרדים ומגורים באזורים אורבאניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות, מממשת בעת האחרונה מספר נכסים באירופה ובדרום אמריקה, והיא עדיין מחזיקה – נכון למועד סיום שקירת הדוח לרבעון השני (30 ביוני) ב-93 נכסים המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של כ-1.9 מיליון מ"ר, בשווי של כ-37 מיליארד שקל.

התוצאות התפעוליות של החברה חזקות במקביל לתוכנית האסטרטגית למימוש נכסים. בין היתר חזקות והתקדמות משמעותית בתוכנית האסטרטגית למימוש נכסים. ממועד פרסום התוכנית למימוש נכסים באוקטובר 2022 ועד סוף יוני, מכרה החברה נכסים בהיקף של כשלושה מיליארד שקלים, בדומה לשווים בספרים (למעט רוסיה) וחתמה על הסכם כוונות מפורט בלתי מחייב למכירת נכס בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל בג'י אירופה.

סטטוס התוכנית החל מחודש אוקטובר 2022 (בחברות בבעלות פרטית):

יתרות הנזילות של החברה וחברות הבנות בבעלות מלאה, נכון לסוף רבעון שני, מסתכמות בכ-1.5 מיליארד שקלים, מהם 900 מיליון שקל במוזמן ושווי מזומנים. יתרת הנזילות וקווי אשראי לא מנוצלים לאחר המאזן עם השלמת מכירת הנכס בברזיל עליו דווחה בחודש יולי (ולא התייחסה אליו בדוח הרבעוני, א"כ) וקבלת מלוא התמורה בגינו והנפקת אגרות חוב להמרה סדרה י"ז, היא כ-2.3 מיליארד שקל.

ה-NOI, כלומר ההכנסה התפעולית נטו של החברה ברבעון השני, עמד על כ-418 מיליון שקל, לעומת כ-409 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ב-NOI שנבע בעיקרו מצמיחה בהכנסות מנכסים זהים, קוזז כתוצאה ממכירת נכסים שאינם נכסי ליבה של כהחברה, במהלך 12 החודשים האחרונים. ה-NOI מנכסים זהים, עלה ברבעון בכ-9.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה-FFO (תזרים המזומן מפעילות שוטפת) הסתכם ברבעון השני בכ-112 מיליון שקלים (0.63 שקלים למניה), לעומת כ-92 מיליון שקלים (0.54 שקלים למניה) ברבעון הראשון של 2023, וכ-144 מיליון שקלים (0.87 שקלים למניה) ברבעון המקביל אשתקד. כך שביחס לרבעון המקביל הוא ירד בכ-25%, אל ביחס לרבעון הראשון של השנה ביותר מ-20%. בחברה מציינים כי חל גידול של כ-7% במספר המניות בין הרבעון השני השנה לרבעון המקביל אשתקד.

שיעור התפוסה בנכסי החברה נותר גבוה ועומד על 95.1%, עלייה ביחס לתפוסה של 93.5% אשתקד. שכר הדירה הממוצע למ"ר עלה בכ-4.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ופדיונות משוכרים עלו ב-7.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2022.

ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה עמד על כ- 5.396 מיליון שקלים, כ-30.2 שקלים למניה, לעומת כ-5.066 מיליון שקלים שהם כ-28.4 שקלים למניה בסוף הרבעון הראשון של השנה.

בזכות אסטרטגיית המימושים, החברה מצליח להפחית את רמת המינוף שלה, וכעת היא עומדת על 67.1%, לעומת 68% בסוף הרבעון הראשון. בהנחה שהסכם הכוונות המפורט הבלתי מחייב שנחתם בגין הנכס בפראג, יתגבש להסכם מחייב, צפוי לקטון שיעור המינוף (פרופורמה) ל-65.5%.

בחברה מציינים כי דירקטוריון החברה החליט שלא לחלק דיבידנד רבעוני, וישוב ויבחן את הנושא ברבעונים הבאים בהתאם להתקדמות תוכנית מימוש ומימון הנכסים כמו גם פרמטרים אחרים.

כמו כן מצוין כי לאחר תאריך המאזן, השלימה החברה הנפקת סדרת אג"ח להמרה חדשה וגייסה כ- 410 מיליון שקלים. האג"ח ניתנות להמרה במחיר של 17.5 שקלים למניה. כמו כןף לאחר תאריך המאזן, השלימה החברה את מכירת חלקה בשותפות בנכס Cidade Jardim (33%) שבסאו פאולו, ברזיל, תמורת כ-562 מיליון ריאל, שהם כ-425 מיליון שקלים, ותמורת המכירה התקבלה במזומן, הנכס נקי מחוב או שעבוד. עוד צוין כי לאחר תאריך המאזן, ג'י סיטי אירופה חתמה על מכתב כוונות מפורט (LOI) למכירת נכס בפראג תמורת כ-265 מיליון אירו (כ-1.1 מיליארד שקלים) לרוכש מוסדי. גזית ברזיל קיבלה הצעה מחייבת למכירת החזקתה (4.3%) בנכס El Dorado בסאו פאולו תמורת כ- 93 מיליון ריאל ברזילאי (כ- 73 מיליון שקלים).

מייסד ומנכ"ל G City, חיים כצמן, אומר כי "אנו ממשיכים להציג תוצאות תפעוליות טובות כפי שבאות לידי ביטוי בעליית ה-NOI מנכסים זהים בכ-10.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור התפוסה ושכר הדירה למ"ר. אנו שבעי רצון מההישגים שלנו במימוש התוכנית למיקוד עסקי ומכירת נכסים שאינם נכסי ליבה והורדת המינוף, כאשר רק לאחרונה הודענו על שורה נוספת של עסקאות שמבליטות את הערך המשמעותי הטמון בתיק הנכסים שלנו באירופה וברזיל. במסגרת התוכנית אנו פועלים למיקוד פעילותה של ג'י אירופה בפולין ובעיקר בעיר הבירה ורשה, שם יש לנו נוכחות מאסיבית קיימת, עתודות קרקע וזכויות בנייה לניצול כמו גם, למכירת נכסים שאינם בליבת העסקים שלנו שם".

לדבריו, "בברזיל אנו עוסקים במכירת נכסים שאינם בתוך ה-FII שלנו שאותה אנו בוחנים להנפיק (IPO) בדרך של הצעת מכר. ברזיל זכתה לאחרונה להעלאת דירוג שמאששת את הערכתנו כי גם שוק ההון בברזיל נפתח להנפקות מסוג ההנפקה המתוכננת שלנו. אנו נחושים להמשיך במימוש התכנית להורדת המינוף והקטנת הוצאות החברה תוך שיפור מתמשך בתוצאות התפעוליות שלנו".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬