דף הבית >

> כתבה

בנייה והנדסה

"תחנות מטרו לא יעלו את מחירי הנדל"ן. יש שם כ"כ הרבה חוסר ודאות"

אמר אמיר לוטן מלוינשטין בכנס "ערים מתחדשות". מאידך,  גיל פייגלין מצמח המרמן מאמין שמי שרכש דירה ליד המטרו – "ייהנה מתשואה ועליה בערך הנדל"ן"

שיתוף‭:‬

אמיר לוטן מלוינשטין (משמאל)  מדבר בפאנל בכנס ערים מתחדשות (צלם: שניאור שיף)
אמיר לוטן מלוינשטין (משמאל) מדבר בפאנל בכנס ערים מתחדשות (צלם: שניאור שיף)
אמיר לוטן מלוינשטין (משמאל)  מדבר בפאנל בכנס ערים מתחדשות (צלם: שניאור שיף)
אמיר לוטן מלוינשטין (משמאל) מדבר בפאנל בכנס ערים מתחדשות (צלם: שניאור שיף)
אמיר לוטן מלוינשטין (משמאל)  מדבר בפאנל בכנס ערים מתחדשות (צלם: שניאור שיף)
אמיר לוטן מלוינשטין (משמאל) מדבר בפאנל בכנס ערים מתחדשות (צלם: שניאור שיף)

חילוקי דעות לגבי ההשפעה של המטרו על ערך הנכסים שעל תוואי המסילות. סמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת לוינשטין, אמיר לוטן, אמר בפאנל שעסק בשאלה האם המטרו הוא הזדמנות או איום, במסגרת כנס "ערים מתחדשות" של מרכז הבנייה הישראלי בבנייני האומה בירושלים: "תחנות מטרו לא יעלו את מחירי הנדל"ן. בנקודת הזמן הזו מבחינת היזמים, התחדשות עירונית מדובר באיום. פרויקט שצמוד למטרו, יש בו כל-כך חוסר ודאות. כשהציעו לי פרויקט צמוד למטרו, לא הבנתי מה אני יכול לבנות. אולי בעתיד, בעוד 15 שנה, כשהכל יהיה גמור ומושלם, זה יהיה אחר. כרגע אנחנו סובלים, אין יכולות בנייה כמו בסין. היו צריכים להגיע לכאן כוח אדם במכפילי ענק. המכרזים היו צריכים להביא לכן תחרות שלא התממשה".

סמנכ"לית התחדשות עירונית בצמח המרמן, גילי פייגלין אמרה מנגד: "סיוט הפקקים רק ילך ויחריף. מדובר בתהליך ארוך טווח. מי שרכש דירה ליד המטרו, ייהנה בעתיד גם מתשואה ועליה בערך הנדל"ן. יש להוביל לתקן אפס חניות בכל המרכז. לא משנה אם זה קרוב למטרו או רכבת קלה. כדי לשנות את התודעה של האנשים, יש למנוע חניות בבניינים חדשים, כשכולם יצטרכו לנסוע בתחבורה ציבורית, הכל ישתנה ובמהירות גבוהה הרבה יותר".

"בלי המטרו אפשר להעביר את כל המטרופולין לעבוד באונליין", אמר מתכנן מחוז תל אביב ארז בן אליעזר. "הבסיס זה התחדשות המרקמים הקיימים. כל מי שגר ליד הקו האדום – כבר לא נשען על רכב פרטי. זה לא מדע בדיוני, הכל בתהליכי ביצוע. העתיד שלנו הוא מודל של עיר ללא רכב, כמובן עם תשתיות תומכות".

לדבריו, "הקו הסגול בביצוע והירוק בחפירות מתקדמות. אבן גבירול מתפקד 24/7 גם כשבונים מתחתיו. מפעל בטון פועל בלב הערים ועדיין אנשים רוצים לגור במרחבים האלה, אנשים מבינים שהדבר הבא זה תחבורה ציבורית. הגיע העת שרשויות מקומיות ידעו לשתף פעולה לעשות הסכמים ביניהם".

מהנדס עיריית חולון אביעד מור: "הקו האדום יביא תוך שנה לשינוי באורחות החיים. אנחנו מעדיפים בחולון להיות הראשונים בתוכנית המתאר שמבוססת על פרויקטי תמ"א 70. מערכת הסעת המונים היא כלי מדהים לצמצום פערים בחברה, לתעסוקה, לבילוי. יש לזה השפעות גם על תל״ג. ולכן כמדיניות אנחנו רוצים עיר מאוד צפופה. לצד זה אי אפשר להעלים את החניות מהתושב".

נתי גלבוע, סמנכ״ל התחדשות עירונית בשיכון ובינוי: "להרים תשתית בישראל זה אתגר מטורף. אנחנו מדינה עם תל״ג בסדר גודל כמעט של מדינת G8, ותשתיות של מדינת עולם שלישי. הגודש בלתי סביר. במקום לחכות לחוק המטרו עם כל האי ודאות שהוא יוצר אפשר להתחיל מחר בבוקר, להכריז תקן 0 לאורך הקו אבל להבטיח כבר היום כלכליות לפרויקטים. לא לשלוח אותנו עם תקן אפס ותקוות לעתיד לא ידוע… אפשר להטיל אגרות גודש על כל מי שמעמיס את הכבישים לתוך גוש דן עיר כמו נתניה למשל, יש לנקוט בצעדים של 'בעל הבית השתגע' – מי שרוצה לנסוע ברכב ישלם. מי שלא – יסדרו לו שאטל כמו בנתיב המהיר. צריך לקחת רעיונות קיימים וליישם אותם מחר בבוקר".

יו"ר ועדת ערר במחוז דרום ויו"ר הוועדה לפיצויים למיזם המטרו, עמית אופק: "חוק המטרו ייצר פרנסה לעורכי דין, שמאים. מתנהל מרוץ לפיצויים. ולא בכדי, יש היבטים עקומים שלא ניתנו עליהם הדעת. יום הדיונים הראשון יהיה ביולי, כאשר  אין סדרי דין לעבודה נכונה לקביעה בכל נושא הפיצויים לגבי צמצום הפגיעה של המטרו והשפעה במועד הקבוע לירידת ערך של הקרקע, אנחנו על הדרך, נדרש להחליט. הגענו לנקודה שבה בשלה העת לבחון הרבה הנחות יסוד שקיימות היום במערכת החוקית ומערכת התכנון והבנייה. כל החלטה שמתקבלת כעת אינה מבוססת על קרקע בטוחה". 

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק

רשת מכוני הכושר PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק ברעננה ב-1.5 מיליון ש' לשנה בחוזה ל-12 שנים. בסניף שעובר ממתחם שרונה בכפ"ס, יושקעו כ-10 מלש"ח.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬