דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

תחת הסוכה 365 ימים בשנה: קבלו ארבעה בתים עם פרגולות משגעות

תרבות האירוח הישראלית והאקלים הים-תיכוני הפכו את הפרגולות לאחד האזורים הפעילים והאהובים ביותר, ועברו אבולוציה של ממש. הן מעוצבות, מודולריות ופרקטיות מאי פעם וככאלה הן עשויות לשנות מקצה לקצה את חווית האירוח והמגורים

שיתוף‭:‬

אחת משתי הפרגולות בפרויקט של שרון ויזר (צילום: עודד סמדר, באדיבות פלגים בריכה)
אחת משתי הפרגולות בפרויקט של שרון ויזר (צילום: עודד סמדר, באדיבות פלגים בריכה)
אחת משתי הפרגולות בפרויקט של שרון ויזר (צילום: עודד סמדר, באדיבות פלגים בריכה)
אחת משתי הפרגולות בפרויקט של שרון ויזר (צילום: עודד סמדר, באדיבות פלגים בריכה)
אחת משתי הפרגולות בפרויקט של שרון ויזר (צילום: עודד סמדר, באדיבות פלגים בריכה)
אחת משתי הפרגולות בפרויקט של שרון ויזר (צילום: עודד סמדר, באדיבות פלגים בריכה)

חג סוכות השנה יהיה שונה מקודמיו, אבל כולנו מקווים לימים שקטים במהלכם נוכל לארח משפחה וחברים בחלקת האלוהים הקטנה שלנו – בחצר הביתית או במרפסת, שברבות מהן מותקנות פרגולות בנויות שמשדרגות פלאים את הנראות סביבת החוץ וחשוב לא פחות, גם את החוויה בתכלית.

"לפרגולות יש מספר תפקידים, שהראשון שבהם הוא לייצר הצללה ולהרחיק את השמש מהמפתחים", אומר קובי חליפה, מנכ"ל ובעלי חברת ארטפרו המתמחה בעבודות ברזל בלגי ובעיצוב וייצור פרגולות, חדרי שמש, דלתות, פתחים ומעקות. "בישראל החמה, השמש יוקדת כמעט כל השנה מכיוון דרום ומערב, אזורים אותם חייבים להצל, והפרגולה היא פתרון פנטסטי לכך, ודאי כשהאלטרנטיבה היא להשתמש בתריסים – אופציה עליה רבים שמחים לוותר".

"הפרגולה מאפשרת לנו לחוות את הבית והגינה כציר רציף והמשכי, ומשמשת כחלל אירוח לכל דבר, עתיר בריהוט גן, סלונים ומטבחים. ככלל, בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה שהולכת וצוברת תאוצה במסגרתה רבים מאלה שכבר בנו פרגולה, מבקשים כעבור מספר שנים לסגור אותה לחדר שמש. כך, הפרגולה הופכת הלכה למעשה לחלק אינטגרלי מהבית, זאת על ידי סגירת ההיקף בחזיתות זכוכיות".  

שי דוד, מייסד ובעלי חברת כרכום עיצוב נוף אמר: "הפרגולות משמשות אותנו באופן מובהק להצללה מימים ימימה, ובשנים האחרונות לאלה הסטנדרטיות והקבועות, שעשויות לרוב מפלדה או מעץ, הצטרפו פיתוחים שונים וורסטיליים מאלומיניום, מנירוסטה ומזכוכית שהופכים את הפרגולות מודל 2024 להרבה יותר מחופה  וארבעה עמודים". 

החצר החוויתית | תל אביב | ירון אלדד – בעל משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב

החצר הגדולה של הדופלקס התל אביבי, מהווה המשכיות לתחושה החוויתית בבית. עבור החצר תוכננה פרגולה שנסגרת ונפתחת במצבים שונים, בהתאם למזג האוויר, לאירוע ולמצב רוח.

(צילומים: עמית גירון)

הפרגולה בתכנון מקורי של האדריכל ירון אלדד וברוח הקונספט של דירת הדופלקס שהיא קצת תעשייתית וגם חמה וקוזית. החצר עצמה מגוונת – יש בה דק עץ, משטחי דשא, אבנים טבעיות ועצי פרי. יש בה את כל העולמות. מתחת לפרגולה משטח מרוצף עליו פינת אוכל ומטבח חוץ ענק שכולל את כל הפסיליטיס – כמו מעשנה, מקררים ומנגל.

שם הרי גולן | מושב נתור | ינון בן דוד – בעל משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב

המרפסת היפהפייה בביתו של אדריכל ינון בן דוד במושב נתור ברמת הגולן, הפכה למרפסת שמש, כזו שהאדריכל יכול לעשות בה שימוש עם בני משפחתו לאורך כל ימות השנה. מימין למטבח, הפך בן דוד את המרפסת לחדר שמש, המשקיף ברוב דפנותיו לנוף הנגלה במלוא עוצמתו. חדר שמש זה משמש כפינת אוכל – חדר מיוחד ש"מדבר" לנוף כאשר ההרגשה של העומד בו מספקת אשליה כאילו הוא נמצא מחוץ לבית.

(צילומים: צלם שי אפשטיין)

היציאה למרפסת האחורית היא דרך חדר השמש. המרפסת האחורית פתוחה כל-כולה לכיוון הנוף וזוהי בעצם המרפסת המרכזית והעיקרית של בני הבית. מרפסת שאינה חזיתית ובשל כך מספקת אינטימיות והתנתקות מוחלטת עבור בני המשפחה, והיא משמשת אותם לאורך כל ימות השנה.

מיקרוקוסמוס מנותק | רמת גן | עיצוב ותכנון: שי דוד, חברת כרכום

שי דוד, בעלים ומנכ"ל כרכום, אומר כי "הרעיון היה לעצב מרפסת לא סטנדרטית. מרפסת בת 50 מ"ר היא לא גדולה, על אחת כמה וכמה לאחר שהלקוחות נהנו מגינה של חצי דונם בביתם הקודם". הרעיון כאן היה קודם כל לתת במה לטבע, "לצבוע" את המרפסת בירוק. תהליך החשיבה והתכנון היו הפוכים. איך קודם כל הופכים אותה לירוקה לגמרי, ממש  סוג של גינה בשחקים, ריאה ירוקה,  ורק אחר כך מקום מפלט לטובת אירוח, בישולים ועוד.

(צילומים: אלון גרגו)

הדרישה הייתה ליצור מקום שאפשר לברוח, לשמוע ציפורים, לא לראות שכנים, להתנתק.  הנוף האורבני המשעמם הוסתר על ידי צמחייה גבוהה ממוקמת באדניות פלדה, וחלקה ממוקמת בגן המוגבה. נבחרו הרבה עשבונים וצמחים רב שנתיים ירוקים בגוונים שונים. הקיר הירוק נשתל בצמחייה שרכית, ונשפכת שנותנת לו תנועה ומעצימה את חוויית השהייה. מעל המרפסת תכנן דוד פרגולה חשמלית שנפתחת ונסגרת בלחיצת כפתור כדי לתת במה לשמיים, בהתאם למזג האוויר, כך שהגן ורסטילי ומותאם לכל תרחישי עונות השנה. עוד בגן, תאורה דקורטיבית שמותאמת למסיבות, מפגשים אינטימיים וארוחות, וגם פטריית חימום.

טובת השתיים (פרגולות) | מרכז הארץ | אדריכלות ועיצוב פנים – שרון ויזר, בריכה פלגים

"הגינה שתכננו אופטימלית לאירוח והסגנון שנבחר עבורה, שואב השראה מתמות עיצוב ואדריכלות שרווחות במזרח הרחוק", אומרת האדריכלית שרון ויזר.  בחצר תוכנן מטבח חוץ רחב ידיים עם בר תחת פרגולה גבוהה בצבע לבן הממוקמת על עמודים בחיפוי בריקים שמקנים לחצר ממד כפרי עם נגיעות מודרניות. עוד מתחת לפרגולה, שמהווה המשכיות לחלל הציבורי, תוכננו גם פינות ישיבה ורביצה שתורמות גם הן לחוויית האירוח הפנטסטית שמאפיינת את הבית הזה – מבחוץ ומבפנים.

(צילומים: עודד סמדר, באדיבות פלגים בריכה)

פרגולה נוספת בגוון עץ, קטנה יותר, ממוקמת בסמוך לבריכת השחייה שתוכננה ובוצעה על ידי חברת פלגים ומיועדת בעיקר לשוהים בבריכה ובקרבתה, עם פינות ישיבה ושיזוף. הבריכה בנויה במפלסים משתנים כבאזורים מסוימים תוכננה גלישה נסתרת ובאחרים היא משמשת כבריכת אינפינטי. הותקנו בה מערכות חימום ושחייה כנגד הזרם. לטובת חוצץ בינה לבין חצר השכנים, הגביהה האדריכלית במתכוון ובחרה בצמחיה פראית.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬