דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

תכניסו לוויז "המגדל של אילן פיבקו": ריאיון עם אדריכל שהוא מותג

בעולם, מקובל להתייחס לזהותו של פרויקט כבניין של האדריכל המתכנן. בישראל יש אחד כזה – אילן פיבקו, שהצמדת השם שלו לפרויקט, עשויה להקפיץ את המחיר ב-50%

שיתוף‭:‬

אדריכל אילן פיבקו (צילום: UPTLV)
אדריכל אילן פיבקו (צילום: UPTLV)
אדריכל אילן פיבקו (צילום: UPTLV)
אדריכל אילן פיבקו (צילום: UPTLV)
אדריכל אילן פיבקו (צילום: UPTLV)
אדריכל אילן פיבקו (צילום: UPTLV)

"קניתי דירה בבניין של זאהה חדיד במיאמי", "אני עובד במגדל של נורמן פוסטר בלונדון", "ניפגש ב…זה של קלאטרווה בגראונד זירו….". בישראל, יש רק אדריכל אחד, כזה שכאשר מכניסים את המילים "המגדל של אילן פיבקו" לוויז, האפליקציה תנווט מיד לפרויקט של מגדל הגן ברמת גן.

כן כן, הבניין הזה שנראה כמו טיל ונחנך ב-2004, הוא למעשה מגדל המגורים הראשון שכלל דירות יוקרה עם נוף של 360 מעלות וטכנולוגיה אקוסטית מתקדמת, ממש מעל נתיבי איילון. בניין נועז שהתריס מול אלו שהניפו יד בביטול וטענו ש"מי בכלל יסכים לגור על איילון?".  דקה וחצי אחרי שפיבקו סיים להקים את הפרויקט, נכבשו גדות האיילון על ידי חברות היזמות שמכרו דירות לאלפיון העליון והציפו מתחמים בעשרות מגדלי יוקרה.

"הטיל" באיילון

כבר בשנת 2000 החלו להיראות ניצניו של עידן המיתוג בעולם הנדל"ן הישראלי, כאשר אדריכל אילן פיבקו התבקש לתכנן את 72 הווילות בשכונה חדשה במערב ראשון לציון, שזכתה לשם היומרני "קריית זוכי פרס נובל". אלא שה-boost השיווקי של השכונה נולד בזכות וילה נובל, אותן וילות בתכנונו של פיבקו, הודות לעובדה שהוא ייצג עבור הישראלי הממוצע את מה שנחשב ליוקרה ולייף סטייל, בהיותו מוכר כמעצב הפנים של לקוחות האלפיון העליון. עכשיו יכולת לרכוש וילה במחיר מעט גבוה ממחיר השוק, בעיצובו של האדריכל והמעצב פיבקו, דבר שהיה נחלתם של לקוחות אמידים בלבד.

שכונת וילה נובל בראשון לציון

פיבקו הוא אחד ויחיד בזכות כישרון עיצובי ואדריכלי, דמיון ויצירתיות שניכרים היטב בכל עבודותיו, אבל בנוסף לתכונות אלו – הוא מוכר כמי שמרבה להעז ולהפתיע. "זה כיף גדול לגעת באיסורים", אומר פיבקו בראיון לפורטל נדל"ן ניוז, וגם אם לא כולם אוהבים את מה שהוא עושה, הרי שכמו אומנים אמיתיים, הוא נאמן לאמת שלו שמתייחסת למשתמש. "אני קודם כל עסוק ביצירת סביבה, אני מתכנן דירות וחללים באופן שבו כל מי שחי בתוכם, טוב לו, נעים לו, הוא נהנה ומסופק בכל רגע מהחלל שתוכנן עבורו". בנוסף לכך, הפרויקטים שהוא מתכנן מממשים את הרצון של לקוח הקצה להיות שייך לאייקון. "כולם רוצים זהות, להיות חלק ממשהו אייקוני, זאת הזהות של מי שחי בפרויקטים שלי".

פרוייק לייט האוס בת ים (צילום: עמרי אמסלם)

פיבקו מעולם לא כיוון למיינסטרים. "קיטש זהו הלך רוח state of mind"," הוא מתוודה, "למשל, אני מאד אוהב זהב ומעוניין להחזיר את כבודו האבוד, ולכן אני משלב זהב ברבים מהפרויקטים שלי. זהב זו מתכת אצילה, שהשימוש בה היה מקובל אמנם אצל בעלי ממון, אבל היא נחשבה מאז ועולם כתרומה עיצובית כמעט בכל הקשר".

האהבה של פיבקו לזהב מתבטאת בימים אלו באופן דומיננטי במיוחד במגדל "לייט האוס" בבת ים, מגדל מגורים שהחזיתות שלו מחופות בלוחות מוזהבים ומבדלים את המגדל בתוך שורה של מגדלים הדומים זה לזה, שנבנו בשנים האחרונות על חוף הים של העיר. "חוף בת ים הוא לוקיישן יפיפה עם נוף מדהים לים התיכון וטיילת שהיא רחוב ציבורי כייפי במיוחד".

פיבקו יצר מגדלור שמיקומו על החוף והגדיר בכך מחדש לא רק את חווית המגורים הייחודית שמי קונה דירה במגדל כמהה לה, אלא גם את ה-ROI היזמי הנכסף, בכך שהמחירים במגדל המוזהב גבוהים מאלה שבמגדלים הסמוכים. מ"ר בפרויקט ה"לייט האוס" נמכר ב-60 אלף שקל לעומת 40 אלף במגדלים הצמודים. זהו נתון נוסף המעיד על דירוגו הבלתי מעורער של פיבקו כאדריכל שהוא מותג, כזה שמשתלם ליזמים לשכור כמתכנן, להשקיע ברעיונותיו הפחות קונבנציונאליים שמזכים אותם בדרך כלל ברווח משמעותי על השקעתם.

רביעיית פלורנטין (צלם: עמרי אמסלם / יזם YBOX)

ומה בנוגע למיתוג שכונות? בעשור האחרון הפרויקט המוכר ביותר בשכונת פלורנטין בתל אביב, שבשמו הפורמלי נקרא רביעיית פלורנטין, הוא אותו מתחם שמזוהה כ"פיבקו בפלורנטין", הכולל מארבעה מבנים סגלגלים (אובליים) בני תשע קומות, ובהם דירות מגורים ומתחם מסחרי בן 3,500 מ"ר הכולל כ-40 חנויות.

אוהב את בת ים, לא עוזב את יפו. אילן פיבקו (צילום: גדעון לוין)

השנה כבר הוכתר פיבקו גם כמי שממתג ערים. אין חולק על כך שבת ים עוברת מהפיכה מיתוגית, שחלק גדול ממנה נזקפת לזכותו של פיבקו, שהשיק לאחרונה יחד עם חברת אאורה את פרויקט "אאורה פיבקו" במרכז העיר. מגדל מגורים שהוא חלק מתהליך ההתחדשות העירונית שעובר מרכז העיר, אבל זהה ב-DNA שלו מגדלי המגורים בתל אביב ובניו יורק, בזכות העיצוב האדריכלי, תיכנון הדירות והשטחים הציבוריים, המעניקים איכות חיים בבת ים ומתאימה לנגישות שתייצר הרכבת הקלה בשנים הקרובות. "בת ים היא ממש כבר חלק מתל אביב-יפו. אלמלא אהבתי כל כך את דירתי ביפו, הייתי בהחלט עובר לגור במגדל הזה בבת ים".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬