דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

תערוכת "סלון דל מובילה 2023" ננעלת היום: היילייטס מאירוע העיצוב הגדול במילאנו

תערוכת העיצוב השנתית במילאנו חזרה לתאריכי האביב שלה אחרי דחיה של כמה חודשים ב-2022. באירוע משתתפים קבוע השמות המובילים בעולם הריהוט והאופנה, לשבוע של תרבות, יוזמות עסקיות, אוצרות והיסטוריה של העיצוב, חדשנות ומושגים שמניעים את התעשייה קדימה

שיתוף‭:‬

שבוע העיצוב מילאנו 2023
שבוע העיצוב מילאנו 2023
שבוע העיצוב מילאנו 2023
שבוע העיצוב מילאנו 2023
שבוע העיצוב מילאנו 2023
שבוע העיצוב מילאנו 2023

אחרי שבשנה שעברה תערוכת העיצוב הגדולה במילאנו נדחתה מאפריל בכמה חודשים, השנה חזר אירוע העיצוב השנתי סלון דל מובילה לתאריכי האביב שלו. מדובר באירוע הדגל של עולם העיצוב, בו משתתפים קבוע השמות המובילים בעולם הריהוט והאופנה לשבוע של תרבות, יוזמות עסקיות, אוצרות והיסטוריה של העיצוב, חדשנות ומושגים שמניעים את התעשייה קדימה.

כבכל שנה, צמרת המעצבים ומובילי דעת הקהל בתחום, הסתובבו, השיקו קולקציות ושוחחו על עיצוב בוקר צהריים וערב. פטרישיה אורקיולה, פיליפ סטארק, פאולה לנטי ופיירו ליסוני הסתובבו כחתנים ביום שמחתם, וכיכבו לצד מעצבים מהמזרח (כמו משרד ננדו) שבשנה שעברה עדיין לא יצאו מגבולות ארצם.

הערך העצום של  Salone del Mobile נמדד בכל שנה בין התערוכה הנוכחית לזו שבאה אחריה. מעבר להיותה חלון ראווה בינלאומי ליצירתיות, במה לדיאלוגים ופלטפורמה להגיגים בין אנשי מקצוע, היא משמשת נקודת ייחוס לכל מה שיקרה בעולם העיצוב – עד לתערוכה שמגיעה שנה לאחר מכן.

מותגי על (באמצעות אולטימה סטודיו)

השנה חזר האירוע לממדיו הקבועים של טרום עידן הקורונה, וכ-350 אלף שוחרי עיצוב מכ-190 מדינות פקדו את התערוכות והאירועים, והשתלבו ב-Vibe  של מילאנו המתעטפת בחגיגיות של ימי Salone  Del Mobile , בכדי להרהר על עתיד עצוב הפנים דרך עדשה גלובלית.

הטכנולוגיה, כצפוי, מילאה תפקיד משמעותי בשבוע החולף, פראדה למשל, המחישה כיצד היא חוקרת מערכות אקולוגיות עד למימוש הרעיון של מיחזור פסולת ויישומו בעולמות העיצוב, וטום דיקסון השתמש ברובוטים עבור הקולקציה החדשה שלו.

עולם התאורה כלל טרנדים מפתיעים לעומת איפוק ושמרנות בשדרת הריהוט, אולי כחלק מהכמיהה לחזור לעולם שלפני המגיפה.

מילאנו כולה משופעת במחוות לשבוע העיצוב שהיא מארחת, מה שהופך את Fuorisalone למיוחדת כל כך. לאורך השבוע, ארמונות היסטוריים "אירחו" מותגים, קולקציות ומעצבים כחלק מאפיק תרבותי של חקר העיר, כבכל שנה גם הפעם נוספו מיקומים חדשים ברחבי העיר ששימשו לראשונה כתפאורה לתערוכות עיצוב.

כמו בכל שנה, גם משרדי אדריכלים מהעשירייה המובילה, בהם  Herzog & de Meuron  , OMA .Snøhetta , חברו לתכנון קונספטים עיצוביים בחללים שונים ברחבי העיר.

שיתופי פעולה שיצרו ציפיות וסקרנות לפני פתיחת התערוכה, לא אכזבו, כמו למשל ננדו שפתח את הסטודיו שלו במילאנו לשיתוף פעולה חדש עם דניאל ארשם, האמן האמריקאי שפרש מחדש ופרק כמה מהיצירות האייקוניות ביותר של סטודיו העיצוב והעניק לו פונקציות חדשות.

קרדיט תמונות: אולטימה סטודיו, GESSI, Ellitq living

כל אלו, נוספו  למתחמים המסורתיים שהם אבני הפינה של התערוכה במילאנו:  סולפרינו – שדרת העיצוב המרכזית כללה את  המותגים הותיקים בהם Boffi ו-Salvatori , לצד קולקציות חדשות של Muuto. ו Missoni Home, שבו שולבו השנה פרויקטים של קונסטנטין גרצ'יץ' ופירו ליסוני.

בכל שנה פוקדים את הסלון אלפי מעצבים ישראלים והחברות הבינלאומיות משקיעות בסקטור המעצבים הישראלי במקביל לכניסתן לשוק המקומי. מותג היוקרה האיטלקי FOGHER למשל, כבש את חובבי האסתטיקה והבישול הישראלים, והוכיח שלצד העיצוב המרשים כשלעצמו הגרילים והמעשנות של המותג הם אופטימליים ליצירת קולינריה משובחת כמו שרק האיטלקים יודעים להפיק.

אורלי גוהר בן-הרוש, מעצבת הבית של חברת ellita living הישראלית, שהמותגים אותם היא מייבאת הציגו בתערוכה, סיפרה לפורטל חדשות מרכז הבנייה הישראלי כי דרישת המארגנים השנה מכלל החברות היא ביצירת ביתנים מתכלים לגמרי: "ככלל, עיצוב בר קיימא ושימוש בחומרים טבעיים ניכרים מאוד בתערוכה", היא מסבירה. "שימוש נרחב בעצים מעובדים או גולמיים, שהבולטים שבהם הם האלון, האגוז, עצי אמזונס ו- heritage), מתכות שונות (כמו פלדה, קורטן ובראס) וכמובן הרבה מאוד זכוכית, עורות טבעיים בעיבודים שונים ומשטחי אבן וקרמיקה. כמו בשנים עברו גם השנה הסגנון השולט הוא הרטרו שעובר אדפטציה עדכנית ומתוחכמת שתתאים לימנו אנו. הצבעוניות ברובה שאולה מעולמות הטבע והגוונים הבולטים הם צבעי הערבה והמדבר לצד טונים מתוחכמים של בז' שחוזרים לקדמת הבמה".

Laminam בהשקה במילאנו

ואם בחומרים טבעיים עסקינן, נראה כי המותגים השכילו לקחת את הטבע השנה מספר צעדים קדימה; מהבולטים שבהם הוא מותג המשטחים הטבעיים האיטלקי LAMINAM שמציג בתערוכה קולקציה מרהיבה שעוצבה בשיתוף משרד האדריכלים המוערךPark Associati . "הקולקציה החדשה מגדירה מחדש את מושג 'הנצח' וכוללת משטחים בגימורים חדשים – חזותיים וטקסטורליים, שמעשירים את האלטרנטיבות העיצוביות והאמנותיות ובעזרתם ניתן לייצר בכל חלל תוצאה אסתטית שיש לה ערך מוסף יצירתי", מסבירה גל נרדי, סמנכ"לית השיווק של LAMINAM ישראל. "דוגמה בולטת לתפיסה הזאת הם משטחי Polished Starlit עם אפקט אבק כוכבים; תוצר של נוסחה מיוחדת שייצר צוות המו"פ של המותג המבוססת על אבקת קוורץ והופכת את המשטחים מודל 2023 ליפיפיים, וחשוב לא פחות לנעימים מאוד לליטוף ומגע".

קרדיט תמונות GESSI

עדי לביא, מנהלת קשרי אדריכלים בMODY-, אומרת כי המותגים הבינלאומיים בתחום הכלים הסניטריים והחיפויים, השכילו השנה להשיק קולקציות שמייצגות הרבה רוגע לצד עניין, "בדגש על פונקציונאלית, עיצוב שאינו מנקר, שמשתלב בהרמוניה עם הבית וה-WELL BEING של יושביו".

רון יקר, מנכ"ל אולטימה סטודיו

ישראל היא כבר מזמן חלק מקהילת העיצוב הגלובלית. אולטימה סטודיו  Ultima Studio למשל הפכה בעשור האחרון, בזכות המנכ"ל רון יקר, לחברה בינלאומית שבסיסה בתל אביב וירושלים אך היא משמשת מנטורית גלובלית למעצבים ישראלים ובינלאומיים בכל הקשור לעיצוב והלבשת בתי ודירות יוקרה, מלונות בוטיק וחללי קונספט מהייחודיים בעולם בזכות הרשת שט

וותה לאורך השנים עם היצרנים והארטיזנים המיוחדים וביותר ברחבי העולם ובראשם האיטלקים.

רון יקר הוא מנכ"ל אולטימה סטודיו

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬