דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

"2 מדינות בישראל – המרכז המפותח, והנגב והגליל שזה כמעט עולם שלישי"

בשיחה אחד על אחד עם עופר חדד בכנס "עיר הנדל"ן", התייחס השר המיועד לפיתוח הנגב, יצחק וסרלאוף לתופעת הפרוטקשן. גם חברי הכנסת עמיחי שיקלי ואופיר סופר ניפקו כמה התבטאויות מעניינות

שיתוף‭:‬

יצחק וסרלאוף בשיחה אחד על אחד עם עופר חדד
יצחק וסרלאוף בשיחה אחד על אחד עם עופר חדד
יצחק וסרלאוף בשיחה אחד על אחד עם עופר חדד
יצחק וסרלאוף בשיחה אחד על אחד עם עופר חדד
יצחק וסרלאוף בשיחה אחד על אחד עם עופר חדד
יצחק וסרלאוף בשיחה אחד על אחד עם עופר חדד


השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל, ח"כ יצחק וסרלאוף, התייחס בשיחה אחד על אחד עם העיתונאי עופר חדד מחדשות 12, לסוגיית הפריפריה, תחום שהוא מכיר היטב מהבית, וגם צפוי לעסוק בו במסגרת תפקידו המיניסטריאלי בממשלה הבאה בראשותו של בנימין נתניהו.

לא גדול עלייך משרד כזה עם תקציב שני מיליארד שקל?
"בפוליטיקה יש נטייה לחשוב שמי שמקבל כסף למשרד, זה כסף שהולך אליו. אנחנו חיים כמעט במדינה שיש בה שתי מדינות – יש את המרכז שם יש פיתוח, הייטק והכל, ויש את הנגב והגליל שזה כמעט מדינת עולם שלישי. זה בהשכלה, בתעסוקה. הייתי גר לאחר החתונה בבית שאן – חצי שנה חיפשתי לאשתי עבודה ופשוט לא הצלחנו למצוא".


אנו חיים במדינה שיש בה צפון ודרום פרוע, פרוטקשן. מה תעשה כמחוקק?
"זה לא רק פרוטקשן, מדברים על ביטחון אישי, על הטרדות. אזרחים אומרים לי שהם מפחדים לשלוח את הבת שלהם לקניון בבאר שבע כי הם מפחדים. אין היום התייחסות לפרוטקשן בחוק. אני רוצה חוק ייעודי לפרוטקשן. אנחנו צריכים להגדיר את הבעיה ואחר כך בחקיקה אנחנו נעשה את זה עם אנשי המקצוע. צריך להגדיר עונש מינימום שירתיע. קודם כל מעצר עד תום התהליכים, העונש צריך להיות כמה שנים טובות בפנים".

לדבריו, "אנחנו ערב הקמת הממשלה, לא באנו להיות דחלילים ולא ועדת קישוט. בלי חוק חסינות לחיילי צה"ל ובלי שינוי נהלי הפתיחה באש, אין לנו מה לחפש בממשלה הזאת".

אחריו עלה לשיחה אחד על אחד ח"כ עמיחי שיקלי. לדבריו, "האוכלוסייה היהודית מצטופפת לשפלה ומישור החוף. בנגב, הגליל וההרים, אנחנו חוזרים לגבולות החלוקה. השיקולים הלאומיים הציונים לא נמצאים על השולחן בצורה משמעותית. בלב הגליל 15% יהודים. היהודים כרגע מיעוט. במשגב 700 ילדים לפני עשור והיום 300. גנים נסגרים בזה אחר זה בגליל. זה נושא של היעדר היצע, זה מדיניות מינהל התכנון ומינהל מקרקעי ישראל. פשוט לא מאפשרים לישובים להתפתח. זה קשור בוועדות הקבלה וברגע שהוא חוצה את קו 400 המשפחות הוא צריך לפתוח למכרז חופשי, מה שיכול לאיים על העניין של צביון הישוב".

לדברי שיקלי, "90% מערך המגרש על חשבון המדינה. יש בצפון ומי לא יכול לקבל את ההטבה – יהודים. יש 60% הנחה במרבית הכפרים, במצב סוציו אקונומי נמוך. ישוב שאין בו ילדים, הוא בסוציו יותר גבוה. זוג צעיר שרוצה לעבור לנגב והגליל, יכול לחלום כי לא בונים ולא אישרו תכניות בנייה. גם אם הוא מצא, זה יעלה לו סכומים אדירים. המדינה עושה הכל כולל הכל שזוג צעיר לא יגור בנגב והגליל".

שיקלי התייחס לסוגיית הפשיעה החקלאית והפרוטקשן: "פרוטקשן זה לא ההגדרה הנכונה. כל מי שהיה יום אחד במדעי המדינה, ההגדרה הכי בסיסית במדינה זה מונופול על הכח והאלימות, ובכל מקום שעסק משלם פרוקטקשן, זה אומר שאין מדינה, כי המונופול על הכח הוא של המדינה ופה בישראל מונופול הכח הוא של ארגוני הפשיעה. איפה לוקחים פרוטקשן? איפה שאין מספיק יהודים. באזורים שאין יהודים יש יותר פרוטקשן. כשאתה לא מטפל בשוליים זה גם זולג למרכז. זה מצב של העדר מדינה ולא פרוטקשן – זו מלחמת עולם, לא פרוטקשן".

לדבריו, "בנימין נתניהו מבין את האירוע ויש המון שחקנים שיודעים את כל ענייני הפרוטקשן. זה מצריך טיפול גם בפרקליטות שמגלה מעט מאוד מוטיבציה לטפל בנושא. נכון לרגע זה, מבחינת מוטיבציה ונחישות ורמת הענישה, למרות שאנחנו צריכים לעשות בכנסת החמרת ענישה, פרוטקשן זה פשע מתוחכם, אנחנו הולכים לאכול סטייק עם סכו"ם חד פעמי. פרוטקשן זה פיצ'ר שצריך להיכנס למלחמת עולם ראש בראש. יש אזורים במדינה ששולטים בהם ארגוני פשיעה ואת ארגוני הפשיעה האלה צריך להביס".

משתתף נוסף באחד על אחד היה שר העלייה והקליטה המיועד, ח"כ אופיר סופר. לשאלה איפה נשכן את העולים החדשים, ענה: "יעד הקליטה הוא יעד מאתגר. לא צריך רק שירצו לעלות, צריך לדעת גם לקלוט אותם. החשוב זה לקלוט אותם בקהילה. זה גם ישפיע על קליטה איכותית יותר וגם יעשה אותנו לחברה יותר טובה".

"קורת גג זה אתגר. אני רוצה להמשיך את שיבת ציון, הבית הלאומי לעם היהודי. המשימה של העלאת עולים זה לא משימה תמיד פופולרית ומכילה ניגוד עניינים, אחד מהם זה מחירי הנדלן בטח במורכבויות של חוק השבות, דיור וכו'. צריך לגבש חזון ואסטרטגיה שעם ישראל באמת ירצה לקלוט עולים ונביא אותם בצורה מכובדת".

על אזור הגליל אמר סופר: "האתגר שלנו הוא שבני הגליל יישארו בגליל. אנחנו מדברים על מספרים גדולים, עם כל הכבוד שההתיישבות הכפרית היא חשובה. המאסה הקריטית תהיה רק בערים, בצפת, עשרות דירות צריך לבנות בעפולה ובכרמיאל, בקריית שמונה ובנהריה. זה ישפיע על חינוך, מתנ"סים, כח קנייה ועוד".

לדבריו, "אין מטרופולין בגליל. הדבר הכי גדול בגליל זה מפעל הפרוטקשן טובא זנגריה. אין מנוע צמיחה משמעותי. את המודל שעשו ביקנעם, אנחנו צריכים לעשות בחלק המרכזי-מזרחי של הגליל, צומת גולני, עפולה ועוד. צריך להניח סופר-טאנקר כדי לכבות את השריפה. כל התכניות שעשינו לצפון שנתנו חלוקה סוציאלית בין כל הערים, לא החזיקו לאורך זמן. צריך להתמקד בנושא אחד שיהיה מחולל השינוי – פיתוח כלכלי למשך עשור יחד עם ראשי הערים של הצפון שצריכים להרגיש שותפים יחד עם המדינה".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬