קבוצת החברות אלקטרה, מנרב ואלסטום, זכתה במכרז של "חוצה ישראל" לקו הרכבת הקלה "נופית" המתוכננת בין חיפה לנצרת. הקבוצה תממן, תתכנן, תקים, תפעיל ותתחזק את הקו שאורכו 41 ק"מ, ושיתפרס על מסלול שייסלל מנמל חיפה במערב ועד לנצרת במזרח, ויכלול 20 תחנות – חלקן עם חניוני "חנה וסע".
הקבוצה הזוכה מורכבת מאלקטרה (40.05%), מנרב (40.05%) וקונצרן אלסטום הבינלאומי (19.9%). תקופת הזיכיון של הפרויקט נקבעה ל-25 שנה, הכוללת תקופת הקמה של כארבע שנים ותקופת תפעול ותחזוקה של כ-21 שנים. הקבוצה הזוכה תהיה אמונה על תכנון, הקמה, אספקה והתקנה של כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט, ובהן מערכות איתות, תקשורת, חשמול, כרטוס ומידע לנוסעים, וכן על הקמת המסילות, התחנות, מתחם תחזוקה וחניה (דיפו) ומרכז בקרה, ותהיה אחראית גם על רכש הקרונות והציוד. החברה
על פי הוראות המכרז והסכם הזיכיון, על הזכיין להשלים הליך סגירה פיננסית לפרויקט בתוך 12 חודשים ממועד חתימת הסכם הזיכיון. להערכת אלקטרה, סך התמורה הצפויה לקבוצה הזוכה לאורך תקופת הזיכיון עומדת על כ-13 מיליארד שקל, כולל מענק הקמה בסך של כ-1.8 מיליארד שקל שישולם לזכיין בהתאם לאבני דרך לאורך תקופת התכנון וההקמה של הפרויקט.
אלקטרה בע"מ זכתה במכרז באמצעות חברת אלקטרה זכיינות, כאשר על ביצוע הפרויקט תהיה מופקדת חברת הבת, אלקטרה תשתיות, והאחריות על התפעול תהיה בידי חברת אלקטרה אפיקים, המרכזת את פעילות קבוצת אלקטרה בע"מ בתחום התחבורה.
זרוע הזכיינות של אלקטרה בע"מ חולשת כיום על צבר פרויקטים רב שנתיים בהיקף של כ-27 מיליארד שקל. בין היתר, החברה מנהלת אשכולות תחבורה ציבורית המונים צי כולל של כ-1,250 אוטובוסים, הפועלים במסגרת זיכיונות שניתנו מהמדינה לתקופות של שנים ארוכות. במסגרת זרוע הזכיינות של אלקטרה בע"מ, התורם הכנסות בקצב שנתי של מעל מיליארד שקלים, הקבוצה מקדמת כיום גם את פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב (עלות הקמה המוערכת בכשישה מיליארד שקל), ואת פרויקט הנתיבים המהירים (עלות הקמה מוערכת של כשני מיליארד שקל), קרית הממשלה בנתניה וייבוש הבוצה במתקן שפד"ן, וכן מתפעלת פרויקטים כגון עיר הבה"דים, מכוני טיהור שפכים (מט"שים) ברחבי הארץ ועוד.
מנכ"ל קבוצת אלקטרה איתמר דויטשר מסר: "הזכייה במכרז להקמה ותפעול הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת, תואמת את אסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה בתחום התחבורה ולהיכנס לתחום הפעלת הרכבות בישראל. תחום ה-MAAS (Mobility As A Service) הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים שלנו לשנים הקרובות, ונמשיך לפתח אותו כדי לייצר מסה קריטית של פעילות שתייצר ערך לקבוצה. כמו כן, פרויקט נופית יעבה משמעותית את פעילותה של הקבוצה במגזר הזכיינות, ויביא לידי ביטוי את היכולות המגוונות והייחודיות של אלקטרה בתפעול וניהול פרויקטים מורכבים לטווח ארוך".
.
> הצג תגובות