דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

ביקור בית | הפרטים שעושים את ההבדל במגדל היוקרה הצפון תל אביבי

לאחר תקופה של קריירה בעיר הכוכבים, החליטו בני הזוג עם שלושה ילדים לחזור ארצה. הם רכשו דירת 140 מ"ר בבניין שכבר היה בשלבי איכלוס. מעצבת הפנים הגר לושי מספרת על התאמת הדירה לצרכים הדינמיים של המשפחה הצעירה

שיתוף‭:‬

הפרויקט הצפון תל אביב של אדריכלית ומעצבת הפנים הגר לושי (צילום: שירן כרמל)
הפרויקט הצפון תל אביב של אדריכלית ומעצבת הפנים הגר לושי (צילום: שירן כרמל)
הפרויקט הצפון תל אביב של אדריכלית ומעצבת הפנים הגר לושי (צילום: שירן כרמל)
הפרויקט הצפון תל אביב של אדריכלית ומעצבת הפנים הגר לושי (צילום: שירן כרמל)
הפרויקט הצפון תל אביב של אדריכלית ומעצבת הפנים הגר לושי (צילום: שירן כרמל)
הפרויקט הצפון תל אביב של אדריכלית ומעצבת הפנים הגר לושי (צילום: שירן כרמל)

ברוכים הבאים לדירתם של זוג בשנות ה-40 לחייהם, עם שלושה ילדים. מדובר על משפחה צעירה – הוא יזם ומוזיקאי והיא מדריכת פילאטיס – ששבה ארצה אחרי כמה שנות מגורים בלוס אנג'לס. את המגדל בו ממוקמת הדירה הם מכירים היטב: שנים קודם לכן, כשהבניין עוד היה בשלבי בנייה, הם רכשו דירה אחרת בפרויקט. מאז הספיקו למכור אותה. עם חזרתם ארצה, הם תכננו להשתקע באחת מערי השרון, אך הפסילטיז ומוסדות החינוך בצפון תל אביב הם שהכריעו את הכף, ואת הדירה הם קנו כשהבניין היה כבר בשלבי אכלוס מתקדמים.

"מדובר בדירה שנבנתה מלכתחילה בסטנדרט מאוד גבוה וככזאת היא כללה הרבה פיצ'רים נפלאים, אך לאור העובדה שבני המשפחה התרגלו לסטנדרט המגורים הנהוג בארה"ב, שם הדירות והבתים בסקייל גדול בהרבה, הם בחרו לבצע בה שינויים בכדי לייצר חלל ציבורי מרווח בהרבה וליצור התאמות שיקלעו לאורחות החיים שלהם", מסבירה מעצבת הפנים והנדסאית האדריכלות הגר לושי, שאמונה על תכנון ועיצוב הפרויקט. "שטח הדירה הוא 140 מ"ר וטרם השיפוץ היו בה ארבעה חדרי שינה ואגף ציבורי שכלל סלון ומטבח קטנים יחסית. בפגישה הראשונה שערכנו בדירה הציבו בפני השניים אתגר – לסיים תוך כארבעה חודשים את התכנון והשיפוץ, כך שיוכלו לעבור ולגור בה עוד לפני החגים של אותה שנה".

"מדובר כאמור בדירת יוקרה, עם מפרט מושקע וגבוה, כך שהרציונל מלכתחילה היה לשמר את הקיים במקומות שניתן. עם זאת, לאור הצרכים והפרוגרמה שגיבשנו, היה ברור שכדי לפתוח את החלל הציבורי ככל הניתן נהיה חייבים לבטל את אחד החדרים ובתוך כך לבצע גם התאמות בחדרי הרחצה. ואכן, כך היה – פירקנו וסיפחנו את אחד מחדרי השינה לחלל הציבורי ושינינו את מיקומי הפונקציות, כך שבתכנון החדש המטבח ממוקם באזור בו היה בעבר החדר, ואילו הסלון ופינת האוכל החדשים ממוקמים באזור בו ניצב במקור המטבח. מדובר במשפחה שמרבה לבשל, בפרט בשבתות ובחגים, ובעוד שבפוזיציה הקודמת שלו המטבח היה נטול חלון, במיקומו החדש הוא נהנה מאוורור טבעי הודות לחלון ששירת עד לשיפוץ את חדר השינה".

"תצורת המטבח החדש אמנם השתנתה בתכלית, אבל בחרנו שלא לוותר על זה הקיים. בדומה לדירה כולה, גם הוא בוצע בסטנדרט מאוד גבוה. כדי להתאים אותו בדיוק לצרכי המשפחה, הוא פורק והועבר ישירות לסדנה של הנגר נתי להט שאחראי על ייצור מרבית מנגרות האומן בדירה. בתהליך מורכב ושאפתני, הצלחנו לשלב בין חלקיו המקוריים לאלמנטים חדשים שתכננתי, וכך זכתה המשפחה בסביבת עבודה פונקציונלית, נוחה ומוקפדת שנקראת כמקשה הומוגנית אחת".

"שינוי נוסף שביצענו לטובת חלל ציבורי גדול, פתוח ואוורירי, היה לצמצם את שטחו של אחד מחדרי הרחצה שהפך בפועל לשירותי אורחים. את ה-layout בחדר הרחצה של הילדים, תכננו מחדש וכיום הוא מתפקד כמרחב אפקטיבי בהרבה, כך גם את חדר השינה של ההורים, שם על פי התכנון המקורי, המיטה פנתה כנגד קירות המסך מה שהיה מונע מבני הזוג להתעורר מידי בוקר למראה הנוף המרשים שנשקף מבעד לחלונות. לשם כך פירקנו קיר נמוך שנבנה במרכז החלל, שינינו את מיקום המיטה כך שתפנה לכיוון הפתחים ואת מסך הטלוויזיה התקנו על עמוד. כך, התכנון החדש שומר על מרחב פתוח לגמרי והנוף משמש כחלק אינטגרלי מהעיצוב.

"יחד עם הנגר, יצרנו הרבה מאוד שטחי אחסון. דוגמה לכך הן דלתות ההרמוניקה שבאזור מבואת חדרי הילדים, מבעדן חבויים מכונת הכביסה והמייבש, לצד תאים פונקציונליים שמשמשים לאחסון כללי עבור החדרים וחדר הרחצה.

"פרט לתכנון, שמנו דגש רב על העיצוב, כשהמטרה שעמדה לנגד עיננו הייתה לשלב בין הסגנונות המודרני והקלאסי למאפיינים ששאולים מהעיצוב האמריקאי, ויחד ייצרנו סביבת מגורים חיה ודינמית, כזו שקולעת לצרכים של המבוגרים והילדים בו-זמנית. אל מול הצבעוניות הבהירה והשקטה של המעטפת, בולט מאוד פרקט האלון המעושן בדוגמת הפישבון, שיש לו שפע של נוכחות וככזה הוא מעגן את המרחב.

"ככלל, אני נוטה לתפוס את המעטפת כמעין קנבס ניטרלי, ולייצר את המקצב והסגנון על ידי שילוב אלמנטים שמאפשרים משחק וקל ופשוט להחליף. כך גם בדירה הזו, בה המעטפת ברובה בהירה וככזאת היא מייצרת בחללים תחושה מוארת וקלילה. הרבנו לעבוד בחלקים שונים שלה עם מראות שמייצרות אשליית מרחב, מכניסות את הנוף המטריף שבחוץ פנימה ומכמה שיותר זוויות, ובנוסף הן מייצרות רפלקציה של אור. הנגרויות גם הן בהירות ושילבנו בהן נגיעות של שחור ואלון טבעי כך ה-total look שמתקבל הוא הרמוני מחד, ועדיין נותן מקום מכובד לפרקט שיש לו המון אופי ונוכחות.

"על קירות החלל הציבורי שילבנו את הגיטרות המהממות של אבי המשפחה, שמבחינתי הן אמנות לכל דבר. כך גם הרמקולים והסאב-וופר מהווים חלק אינטגרלי מתמונת העיצוב. מרבית הרהיטים יוצרו Custom made במיוחד עבור הפרויקט, כשאת מרבית הרהיטים בסלון ובפינת האוכל, יצרו עבורנו בחברת אוקנין. הפריטים הללו מכניסים מימד של יוקרה ויחד עם זאת הם עשויים מחומרים עמידים וקלים לתחזוקה כיאה לבית שבו גדלים שלושה ילדים קטנים".

לושי מספרת כי "בסלון שינינו את מיקומי מערכת הישיבה ושידת המדיה, על מנת לאפשר לבני המשפחה תצפית מיטבית לנוף שנגלה מכיוון צפון ומערב. לטובת העניין, תכננו שידת טלוויזיה נמוכה ככל הניתן שמאפשרת מבט פתוח כלפי חוץ ומשמשת במקביל גם לאחסנת משחקים הילדים, בסמוך לפינת היצירה שתכננו עבורם. השתמשנו בווילונות בד נופלים שמורכבים משתי שכבות – שכבת גלילה אטומה, ממש כמו בחדרי קולנוע ביתיים שמייצרת שכבת האפלה, ו-וילונות בד סמי-שקופים שמייצרים מראה מרוכך ומאפשרים לאור הטבעי לחדור פנימה בצורה מבוקרת ומדודה.

"בשירותי אורחים הותרנו את האריחים הקיימים אך יצרנו קיר אבן טבעית בפריסת match book שמשמש כ-focal point, והופך את הפונקציה הזו לייחודית. גם בחדר הרחצה של ההורים שימרנו את האריחים הקיימים אך הוספנו נגרות בגוון גרפיט כהה שמייצרת משחק של שחור ולבן אל מול המעטפת הבהירה. חדר הרחצה של הילדים נטול חלון, ועל מנת לייצר תחושת מרחב שילבנו בו מראה גדולה וארון אמבט מאלון טבעי, שמשתלבים נפלא במעטפת האריחים המדוקקים שעל גבם שזורים גידים בהירים וכהים".

(צילומים: שירן כרמל)

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

2 תגובות

  1. הגר לושי אינה אדריכלית… היא הנדסאית אדריכלות.
    וחבל שלא טרחה להעיר לכותב הכתבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק

רשת מכוני הכושר PROFIT תשכור 2,000 מ"ר באינפיניטי פארק ברעננה ב-1.5 מיליון ש' לשנה בחוזה ל-12 שנים. בסניף שעובר ממתחם שרונה בכפ"ס, יושקעו כ-10 מלש"ח.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬