אם בעבר השאלה "האם יש עיצוב ישראלי?" לא הייתה חלק מתהליך הרכישה, הרי שכיום היא הפכה ליותר ויותר רלוונטית והיא כבר תופסת נתח בשיקולי הרכישה של הלקוח המקומי. המצב הנוכחי רק חיזק את העיצוב הישראלי ואת ערכו בבית.
תמו הימים שהיינו צריכים להסביר ולפרט למה העיצוב שלנו זהה באיכותו לזה שמגיע מאיטליה ובכלל, ברמת התיפורים, דיוקים, שילובים וכמובן הנראות עצמה. בתקופה כה מאתגרת, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על העיצוב, הבית והצרכן הישראלי.
קודם כל פונקציונאליות של המטבח
תמר (27) ואשר (32) שעיו – זוג בעסקים ובחיים – הפכו בחמש השנים האחרונות לשמות מוכרים בסצנת העיצוב הישראלית. השניים הם הבעלים של חברת "נאנו מטבחים" שמחזיקה באולם תצוגה ברחוב לח"י בבני ברק ובמפעל ייצור מתקדם בשטח 2,600 מ"ר ביישוב עמנואל.
"בגיל 24 החלטתי להרים את הכפפה והקמתי נגריה משלי שהתמחתה בזמנו בנגרויות אומן, כשהשאיפה כבר מתחילת הדרך להנגיש לציבור המעצבים וללקוחות הקצה מוצרים שמתוכננים בקפידה וברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ויישום פתרונות חדשניים", אומר אשר שעיו. "כשלקוח מתכנן ומזמין מטבח, הפונקציונאלית נמצאת במקום הראשון, האחסון במקום השני וכמובן דגש על עיצוב נקי ומינימליסטי. כן, כן, הישראלים מאוהבים במטבח. הוא הפך להיות אחד החללים החשובים והמושקעים ביותר בבית. לרוב, הוא לא רק משרת את בני המשפחה לארוחות שוטפות, אלא הפך להיות סביבת האירוח שנותן פייט רציני גם לסלון".
חום פיזי וריגשי של הקמינים שמאגד את המשפחה
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות כחול לבן מתמקדות בפיתוח קטגוריות ומוצרי חימום והסקה שמיועדים לקהל המקומי ולקהלים חוצי גבולות. כזו היא חברת אורטל קמינים, שמייצרת ומשווקת אלפי קמינים מדי שנה לשוק הבינלאומי, בין היתר לארה"ב, אירופה, אוסטרליה וקנדה.
מנהל שוק ישראל באורטל קמינים רוני תדמור מסביר: "לצד ההצלחה מעבר לים, הצרכן הישראלי מקבל בידיים פתוחות את הקמינים. במדינה ים תיכונית כמו שלנו, הקמין אינו משדר רק חום פיזי, אלא גם ריגשי. הוא מאגד סביבו את המשפחה שמהווה ערך עליון בתרבות שלנו. בניגוד לשנים עברו, הקמין כבר אינו נחלתם הבלעדית של בתי היוקרה, בזכות מגוון רב של פיתוחים וטכנולוגיות שמאפשרים למקם אותו בדרך פשוטה וידידותית גם בבניינים ובבתי דירות, והופכים אותו לרלוונטי בכל בית ישראלי"
"אנחנו אוהבים לקנות"
"הארון עבר אבולוציה של ממש בבית הישראלי. אין ספק שהוא לא רק פונקציונאלי, הוא שם דבר, אלמנט חשוב ומהותי, עם תפיסה עיצובית ברורה", מסביר תמיר רז, מנכ"ל חברת דלקוב. לדבריו, "חומרי הגלם שלנו הם יבוא, בעוד שהעיצוב והייצור הם כחול-לבן, כולל פיתוחים בלעדיים שלנו לטובת הקהל הישראלי, שמיושמים בארונות של מותגים בינלאומיים מעבר לים".
"הארונות השקופים הפכו להיות שם דבר בבית הישראלי", הוא אומר, "כאשר מקסום שטחי הארון נמצא בראש סדר העדיפות. כמעט כל לקוח שמגיע, דבר ראשון אני שומע 'אין לי מקום לכלום'. כן, אנחנו אוהבים לאגור. מה גם שהחיים במדינה חורפית וקייצית גם יחד, הופכת את משימת האחסון והתכנון ליותר מורכבת. וכאן נכנס העיצוב הישראלי והבנת הצרכים הישראליים".
להרגיש עטופים עם טקסטיל מקומי
"הטקסטיל בבית הישראלי עבר שינויים רבים בעשורים האחרונים ומשפיע רבות על העיצוב וכתוצאה מכך על האווירה בבית", מסבירה אלה שלומוב, מומחית טקסטיל ובעלת בוטיק ELLA DÉCOR . "בעבר הטקסטיל היה פשוט ובסיסי. מטרותיו היו פונקציונאליות נטו. אולם בשנים האחרונות הוא הלך והשתדרג. הצרכן הישראלי החל להבין את נפלאות הטקסטיל ומשמעותו בבית. הווילון אינו רק מסנן את קרני השמש, אלא פריט עיצובי מובהק, כך גם המצעים המלטפים והרכים שהופכים את השינה לפינוק, כריות הנוי, השטיחים והרשימה עוד ארוכה".
לדבריה, "כיום הטקסטיל נכנס לפעולה עוד בשלבים הראשוניים של עיצוב הבית. הצרכן הישראלי מבין את חשיבות הטקסטיל ותרומתו הרכה והנעימה לחלל שהיא הרבה מעבר לפאן הפונקציונאלי".
בהתייחסה לווילונות, מסבירה שלומוב כי "הם נושא בפני עצמו. הצרכן הישראלי לא מוותר עליהם והפעם לא רק כאלמנט הצללה, אלא בעיקר כאלמנט שמחבק ועוטף את הבית".
> הצג תגובות