דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

השנה שתהיה | אדריכלים ומעצבים על המגמות לשנת תשפ"ה – שכבר כאן

רגע לפני שהשנה החדשה נכנסת לחיינו ובצל השנה הקשה ביותר שעברנו מאז הקמת המדינה, תמיר רז, הגר לושי, טל גל ואלה שלומוב מספרים על הטרנדים והמגמות שייכנסו לבתים שלנו – בתקווה שיביאו עמם קצת אור, שלווה ושמחה

שיתוף‭:‬

עיצוב וסטיילינג של הגר לושי (צילומים: נטע קונס)
עיצוב וסטיילינג של הגר לושי (צילומים: נטע קונס)
עיצוב וסטיילינג של הגר לושי (צילומים: נטע קונס)
עיצוב וסטיילינג של הגר לושי (צילומים: נטע קונס)
עיצוב וסטיילינג של הגר לושי (צילומים: נטע קונס)
עיצוב וסטיילינג של הגר לושי (צילומים: נטע קונס)

אם יש משהו שלמדנו במהלך השנה, הוא שבכוחם של הבתים שלנו לרפא ולהציל אותנו בימים של חוסר וודאות. במידה והם מתוכננים ומעוצבים נכונה הם יכולים די בקלות להשפיע על הלך הרוח והפרודוקטיביות של כל אחת ואחד מאיתנו.

כפי שזה נראה כרגע, בשנה הבאה ישתלבו בבתים שלנו במקביל ובכפיפה אחת, כמה מגמות שעל פניו נראות מנוגדות. מגמות בולטות ששולטות בבירות העיצוב הבינלאומיות ורלוונטיות מאוד להווי ולהוויה שלנו כאן ועכשיו. השאיפה לייצר חללים הוליסטיים, נעימים ומרגיעים – לשמור על מעטפת נקייה ולשלב בתוכה אלמנטים באוריינטציה כמה שיותר אורגנית וטבעית.

במיוחד היום, טבעי זה הכי | אלה שלומוב, ELLA DECOR

במקרה (או שלא), אחת המגמות המרכזיות שמשתקפת באתרים ובמגזינים הבינלאומיים הגדולים, היא זו המקדשת את המראה הפשוט והגולמי, מגמה שרלוונטית יותר מאי פעם וקולעת מאוד להלך הרוח.

עיצוב של המעצב עומר טל (צלמת: שירן כרמל, טפט וטקסטיל באדיבות ELLA DECOR)
עיצוב פלורינה וטלי FT (צלם: איל תגר, באדיבות ELLA DECOR)
עיצוב של שבי מזרחי (צלם: ארקדי רסקין, טקסטיל באדיבות ELLA DECOR)
עיצוב שבי מזרחי, צלם ארקדי רסקין, טקסטיל ELLA DECOR (19)
עיצוב שבי מזרחי, צלם ארקדי רסקין, טקסטיל ELLA DECOR (33)

אלה שלומוב, מבית ELLA DECOR המתמחה בעולם הטקסטיל, אומרת כי "המציאות שחווינו בשנה החולפת מעצימה את העדר היכולת שלנו לשלוט על אספקטים רבים בחיים, כך שלא במפתיע שלפחות חלק מאיתנו שואפים לחזור למקורות ולהתחבר לדברים הבסיסיים, בטח כשמדובר בבתים שלנו שמהווים את המקום המוכר, הבטוח והמגונן".

שובם של הקווים האמורפיים והמעוגלים | מעצבת הפנים טל גל, סטודיו טולה

"אם גם אתם מתגעגעים לעידן התמימות ולסגנון הווינטג' ששלט בעולם בשנות ה-50, ודאי תשמחו לשמוע שהקו העגול, הרך והחושני שב לככב בבתים שלנו בשנה הקרובה בענק. ניכר שמאז שנכנסה הקורונה לחיינו, משהו התרכך בתפיסת העיצוב הבינלאומית וגם חובבי הסגנון המודרני הנקי מבקשים לשבור את הצורניות הישרה- גיאומטרית ולהוסיף עניין ורוך על ידי סילואטות אמורפיות ומקומרות שמכניסות הרמוניה לחלל, תוספת מבורכת בתקופה בלתי נתפסת כך שלא במפתיע נחווה את הצורניות הזו ביתר שאת", מסבירה טל גל, מעצבת פנים מסטודיו טולה.

עיצובים של סטודיו טולה (צילומים: מאור מויאל)

לדבריה, "את הקווים המעוגלים והאמורפיים נראה בשלל אלמנטים, ופריטים גדולים ורבי הנוכחות כמו שידות, ספות ומיטות, וגם בפריטים קטנים יותר כמו שולחנות צד, אקססוריז, שטיחים, כריות ומנורות".

Trend-Resistant Black & White | הגר לושי, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב

צבעוניות מונוטונית של שחור ולבן מסתמנת גם היא כאחד הטרנדים הגדולים בשנה הקרובה, מהסיבה הפשוטה שבעזרתם ניתן לייצר חללים מדודים, מרגיעים ומאוזנים. אם בעבר, הנטייה הייתה לשלב את שני הצבעים הללו בחלל באלמנטים או שחורים או לבנים, הרי שכיום הרציונל הוא לאגד את שניהם באותו פריט.

 "כמו באופנה, שילוב בין צבעי השחור והלבן באובייקט אחד הופך לאחת המגמות הבולטות בעיצוב הפנים, כשבפועל הוא נתפס כאנטי-טרנד, כלומר מגמה פרמננטית שתישאר כאן כנראה לתמיד", מסבירה הגר לושי, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב. "המגמה הזאת צוברת תאוצה לא מעט בגלל התנודות האינסופיות שהעולם חווה בשנים האחרונות, שמשפיעות מאוד על הלך הרוח של כולנו. מעצבים רבים בוחרים לעבוד עם גוונים פרגמטיים ובטוחים שמהווים סימבול לשאיפה לחיות בעולם קצת פחות קשוח ורציני".

תכנון ועיצוב של הגר לושי (צלם: פאול קרק)
הגר לושי עיצוב וסטיילינג צלמת נטע קונס
הגר לושי תכנון ועיצוב צלמת נטע קונס (63)

"השילוב בין השחור ללבן יוצר קונטרסט מדויק ומוסיף עומק ותחכום וככזה בעיצוב הפנים הוא נתפס כמבורך", ממשיכה לושי. "הוא מבטיח שהחללים יישארו עדכניים ורלוונטיים גם בעוד שנים ומהווה דרך מצוינת ליצור מראה נועז שניתן לחיות איתו תקופה מבלי שיעייף את העין".

שקוף שזה טוב | תמיר רז, מנכ"ל דלקוב

אז נכון, שקוף הוא לא באמת צבע, אך הוא בהחלט יכול להוות דרך אפקטיבית במיוחד "לאוורר" את האווירה ולשוות לכל חלל מראה רענן וקליל. הגוון השקוף הוא כבר מזמן לא רק נחלתם של עיצובים בעלי קו מודרני וכיום ניתן לשלבו כמעט בכל חלל.

עיצוב של רונית שיסמן (צלם: ערן תורגמן, באדיבות דלקוב ארונות)
עיצוב "שקוף" של מיכאל אוחיון (צלם: אלעד גונן, באדיבות דלקוב)
עיצוב – FT DESIGN (צלם: איל תגר, באדיבות ארונות דלקוב)
עיצוב של מעצבת הפנים בטי שמבירו (צילומים: מאור מויאל, באדיבות דלקוב)

"בשל מגמת הבנייה של דירות קטנות, השימוש בריהוט שקוף, אידיאלי ליצירת תחושה של חלל פתוח ואוורירי אותו ניתן לייצר, על ידי שימוש נכון ומושכל בחללים ובריהוט שקוף למחצה, אשליה אופטית שהחלל גדול בהרבה מכפי שהוא באמת", אומר מנכ"ל דלקוב תמיר רז. בנוגע לארונות, אומר רז כי "המגמה הבינלאומית של ארונות שקופים חוצה גבולות. אלו ארונות שעוצבו עם זכוכית שקופה או סמי שקופה, דרכה מבצבצים וגלויים לעין פרטי האופנה והביגוד שממוקמים להם בתוך בארון. מדובר במגמה שיקית ואופנתית שמספקת טאץ' מדליק בחדר השינה, ואין ספק שנראה אותה ביתר שאת בשנה החדשה במסטר ההורים".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬