הולנת"ע (ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים) אישרה היום עקרונית את התיקון לתמ"א 13 – חוף מפרץ אילת, במסגרתו תוסר המגבלה הקשוחה שהייתה נהוגה בעשרות השנים האחרונות להגבלת גובה בתי המלון בחוף הצפוני, בשל הימצאותו של שדה התעופה בתוך העיר.
לאחר שהשדה נסגר ונפתח שדה התעופה רמון כ-30 ק"מ צפונית לעיר, התייתרה אותה מגבלה ארכאית ולאחר שהנושא יגיע לשלב האחרון – דיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה, שצפויה לאשר את התיקון, תשתנה משמעותית מגבלת הגובה – ואיתה אפשרויות הפיתוח של ענף המלונאות בעיר.
כך, במקום המגבלה של שמונה קומות בקו החוף הצפוני ובסמוך לו, ניתן יהיה לבנות עד לגובה של 60 מטרים (כ-20 קומות) מסביב ללגונה המזרחית עד לגובה של 45 מטרים. במצב כזה, הדבר עשוי לסייע רבות לתוכניות הפיתוח של עיריית אילת, שמתכננת להוסיף לעיר עד 2030 עוד 6,000 חדרי מלון חדשים, בנוסף ל-12 אלף הקיימים כיום.
לאורך החוף הצפוני אמנם לא נשארו הרבה שטחים פנויים לבניית בתי מלון חדשים, אולם ליד הרודס מתוכנן מלון חדש למשל של ישרוטל ואיסתא. כמו כן, סביב הלגונה הגדולה מתוכננים לקום עוד כ-2,000 חדרים. בנוסף, בתי המלון הקיימים יוכלו לקבל זכויות בנייה נוספות להוספת קומות נוספות.
שר התיירות חיים כץ מסר היום: "אנו מביאים בשורת ענק לאילת. מאות ואף אלפי חדרים יתווספו בעיר. המהלך יעודד תחרות, יסיר בירוקרטיה עודפת עבור מלון שרוצה להתחדש, ויאפשר ליזמים שטרם בנו להגדיל את ההיצע. אפעל להמשך הסרת חסמים, לטובת הגברת קצב בינוי המלונות בישראל".
מנכ"ל התאחדות בתי המלון בעיר אילת, איתמר אליצור אמר: "בשנים האחרונות, עם הטיסות הבינלאומיות שסייעו בתיירות החורף, נוצר ביקוש מתמיד לעיר. אחרי 20 שנה שלא ניבנו בתי מלון, עם היציאה מהקורונה, נפתחו בתי מלון חדשים, וכרגע יש עוד חמישה בתי מלון בבנייה, חלקם גדולים. אחת הבעיות הקשות בנושא פיתוח בתי המלון באילת היא תהליכי הרגולציה והאישורים שהם מאד ארוכים וזה מעכב את קצב ההתפתחות. אנחנו מעריכים שתוספת קומות בבתי המלון הקיימים, תגדיל את מספר החדרים בטווח הקצר".
> הצג תגובות