הקו האדום של הרכבת הקלה לא ייחנך החודש, ועל פי הערכות נראה את הנסיעה המסחרית הראשונה שלה רק ביוני. אבל הסנקציה על העיכובים בהשקת הקו הראשון כבר מגיעה. שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום במהלך סיור שערכה ברכבת הקלה וישיבה עם ראשי החברה הממשלתית נת"ע, האחראית על הקמת הפרויקט, כי פרויקט המטרו שאמור היה להיות בסמכות החברה, יועבר לחברה ממשלתית אחרת שנמצאת תחת משרד התחבורה. פרויקט המטרו אמור להיות הפרויקט התשתיתי הגדול והיקר בתולדות המדינה – כשתג המחיר ההתחלתי שלו מוערך בכ-150 מיליארד שקל.
על פי הערכות, החברה שתקבל את האחריות לפרויקט המטרו תהיה נתיבי ישראל, שהיו"ר שלה הוא יגאל עמדי, מקורבה של רגב. ככל הנראה כבר בישיבת הממשלה הקרובה בשבוע הבא, יובא הנושא לאישור.
עם כניסתה של רגב לתפקיד, היא הודיעה להנהלת נת"ע כי היא רוצה שהקו האדום יושק מיד לאחר יום העצמאות. בנת"ע ניסו לקדם את ההשקה, אולם ללא הצלחה, למורת רוחה של רגב שהצהירה בפומבי כי "יהיו לכך השלכות" אם לא תהיה עמידה בזמנים.
שרת התחבורה גם מתרעמת על שלל התקלות הבטיחותיות שמלוות בעת האחרונה במהלך המבחנים שנערכים בתוואי הרכבת הקלה. כמו כן, ב-8 באפריל קיבלה חברת תבל את הפעלת הקו האדום, ולאחר כחודש וחצי אמורה הייתה להתחיל להפעיל את הקו. בפרק זמן זה אמורה הייתה החברה לגייס נהגים ולהכשירם, אולם הדבר עובר בעצלתיים.
רגב אמרה היום כי היא "נחשפה לבעיות נוספות ברכבת הקלה", ולדבריה "יהיו משמעותיות לחברות שלא עומדות ביעדים, במיוחד כשמדובר ביעדים שהן עצמן הציבו".
רגב ציינה בדבריה גם את החריגה המשמעותית בתקציב הקו האדום, שעלותו כבר עומדת על כ-18.7 מיליארד שקלים, כשלושה מיליארד יותר מהתקציב המקורי.
> הצג תגובות