דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

אדריכלות שמביאה תוצאות עסקיות ומגדירה מחדש עירוב שימושים בנדל"ן מניב

חווית המשתמש היא כבר דרישה ברורה מאליה, עכשיו התכנון האדריכלי בחוץ ובפנים בנכסים מניבים עולה לשלב יצירת תוצאות עסקיות עבור היזם. על פרויקט קבוצת שובל פז עבור אנבידיה במבוא כרמל

שיתוף‭:‬

שובל פז - בנין אינבידיה SO אדריכלים (צילום שי אפשטיין)
שובל פז - בנין אינבידיה SO אדריכלים (צילום שי אפשטיין)
שובל פז - בנין אינבידיה SO אדריכלים (צילום שי אפשטיין)
שובל פז - בנין אינבידיה SO אדריכלים (צילום שי אפשטיין)
שובל פז - בנין אינבידיה SO אדריכלים (צילום שי אפשטיין)
שובל פז - בנין אינבידיה SO אדריכלים (צילום שי אפשטיין)

נדל"ן מניב הוא תחום מורכב שבדרך כלל מושקעות בו חברות יזמות גדולות. בנוסף למשאבים הכלכליים הגדולים הנחוצים להשקעות בתחום, מתקשים היזמים לנהל את מערך הסיכונים לאור סדרה של אירועים בלתי צפויים בקנה מידה גדול בשלוש השנים האחרונות, בהם מגיפת הקורונה, מלחמת רוסיה-אוקראינה, הריביות שהאמירו, וכמובן – מלחמת חרבות ברזל.

לנוכח המציאות הזו, הנה זרקור אל תכנון אדריכלי של פרויקטים בעולם הנדל"ן המניב, שמאיר את חשיבותו של התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים שממנפים באופן מובהק ומדיד את האטרקטיביות של פרויקטים מניבים.

השבוע קיבלה קבוצת שובל פז היתר לבניין מרכז הלוגיסטיקה והמשרדים בפארק התעשיות מבוא כרמל, שהושכר כולו לענקית השבבים אנבידיה. המרלו"ג שמשתרע על שטח כולל של כ-10,000 מ"ר בשתי קומות, מאופיין בעיצוב מיוחד. אלא שמדובר בהרבה יותר מעיצוב מיוחד.

בשנים האחרונות, בשל התגברות המסחר המקוון והזינוק בנפח השימוש ברשתות החברתיות, גדל מאוד הביקוש למרכזים לוגיסטיים, חוות שרתים ולמשרדים התומכים אותם. שוק המרכזים הלוגיסטיים המתרחב, מחייב להתאים את התכנון לצרכים ולסטנדרט שונה וגבוה מהמקובל בעבר. על מנת למקסם את הנכסים, יזמים רבים מבקשים תכנון מעורב שימושים הכולל שטחי אחסנה, מתחמים לתעשייה קלה, משרדים ומסחר, והכל במבנה אחד. כך הם מפזרים ומנהלים סיכונים, מאפשרים גמישות מקסימלית להשכרה, ויכולים לספק פונקציות תומכות ומשלימות לצרכי אחסנה ותעשיה.

לתכנון האדריכלי בפרויקט שובל פז בפארק התעשיות מבוא כרמל, יש חלק מרכזי בהחלטת אינבידיה לשכור את המתחם כולו. את הפרויקט תיכנן משרד SO אדריכלים, שמובילים שני השותפים, אדריכל שחר לולב ואדריכל עודד רוזנריאק יחד עם אדריכל אייל כהן.

מימין: האדריכלים עודד רוזנקיאר, אייל כהן ושחר לולב (צילומים: שי אפשטיין)

לולב מגדיר את המכנה המשותף שמאפיין את היזמים שמבקשים תכנון מיטבי למתחם המיועד לנדל"ן מניב: ""היזמים שמגיעים אלינו למשרד SO אדריכלים, מבקשים מאיתנו מעבר ליעילות תכנונית ומקסום הנכס, גם בולטות עיצובית וסטנדרט גבוה שממנף את תהליכי המכירה וההשכרה".

לדבריו, "פרויקט שובל פז-אינבידיה תוכנן בתחילה כמבנה אחסנה ומשרדים בשתי קומות אחסנה ושלוש קומות משרדים בתצורת L. המבנה תוכנן באופן שיאפשר גמישות מקסימלית להשכרה של עד 12 תאי אחסנה או תעשיה קלה  בשני הזרועות, פלוס משרדים תומכים במרכז. סך הכל כ-10,500 מ"ר, מהם כ-1,500 מ"ר משרדים והיתר אחסנה ו/או תעשיה".

"עירוב השימושים בתכנון יצר שני אתגרים מרכזיים. הראשון, תכנון 12 תאי אחסנה שלא פוגמים בנראות ובחזות הבניין באופן שיאפשר להשכיר בנפרד את המשרדים או להשכיר את הבניין כמבנה אחוד וייצוגי עבור חברה גדולה. את האתגר הזה פתרנו באמצעות תצורת ה-L, כאשר הזרועות של הבניין פונות לרחוב ומשאירות את החניון ורחבות הפריקה והטעינה בחצר אחורית ונסתרת. האתגר השני היה לתכנן חזית אחודה ואסטטית למרלו"ג ולמשרדים בתקציב סביר.

"הפתרון שמצאנו היה לשלב בין חיפוי במערכת אלוקובונד באזור האחסנה, לקיר מסך באזור המשרדים. השילוב היה כזה שקצב הפתחים הולך ומתגבר לקראת מרכז המבנה באזור שבו ממוקמים המשרדים. הצלחנו בעזרת חברת מאר אלומיניום וצוות ניהול הפרויקט, להגיע לנראות של מבנה אחיד ועכשווי, שאין בו קיטוע בין מערכות שונות, כשם שרגילים לראות במבני תעשיה ואחסנה. החידוש שיצרנו לטובת השילוב, היה בכך שבקיר המסך שילבנו מילואות אטומות של אלוקובונד. בתכנון יצרנו ריחוף של קומות המשרדים מעל קומת עמודים מפולשת המשמשת כמבואה החיצונית ללובי הראשי, על ידי כך יצרנו נראות עכשווית קלילה ומזמינה עבור הנכנסים למבנה. בימים אלו אנחנו ממשיכים בתכנון הפנים עבור חברת אינבידיה שבחרה לשכור את המבנה בכללותו ולהופכו לחוות שרתים ומשרדים".

בניין איניבידיה של שובל פז (צילום: שי אפשטיין)
הדמיה לפרויקט עתידי נוסף בתכנון SO, עוד דוגמא לנדל"ן מניב בקונטקסט מקומי שמייצר ערך עסקי ליזם

ההחלטה של אינבידיה לשכור את המבנה כולו, נבעה משביעות רצון גבוהה במיוחד מגמישות התיכנון ויישום כל היצירתיות התכנונית שנדרשה על מנת לגרום לחברה לראות בנכס מוצר תפור מידותיה. היכולת של אדריכלות לקלוע לצרכים של לקוח הקצה, כוללת גם יצירת פתרונות פוטנציאלים לשינויים בחברה.

חברות ענק כמו אינבידיה ודומותיה, משקללות במערך קבלת ההחלטות גם את הבלתי צפוי מבחינת צרכי החברה. רק תכנון אינטיליגנטי יכול לתת פתרונות המיועדים להערכת פוטנציאל השינויים לטווח ארוך – Potential Change Estimate.

בית שובל ארט

אדריכלות איכותית בעולם של נדל"ן מניב לא מסתכמת בבניין שהושקעו בו סכומי עתק, פרויקט שובל פז-איבידיה כולל גם מרכיבים של חדשנות ופתרונות אקולוגיים, כמו גג ירוק, יצירת טביעת רגל – תכסית גדולה לטובת פריסה מקסימאלית של תאים פוטו-וולטאים, שימוש בזכוכיות משמרות אנרגיה – אלמנטים שהפכו לסטנדרט בבניינים מורכבים, כאשר החוכמה היא לשלב אותם בתכנון כבר בשלב הפרוגרמה ובהתאמה לערכים התכנוניים שמתווה משרד האדריכלים.

שת"פ נוסף של שובל – פז עם משרד האדריכלים SO, פרויקט שובל ארט, יאוכלס ע"י חברת היזמות עצמה, דוגמא מצוינת לאיכות הקשר בין היזם והמתכננים. זהו עוד פרויקט שמתוכנן ברגישות לקונטקסט המקומי מבלי להתפשר על הצרכים הפרוגרמתיים.

היזם: חברת שובל יחד עם עופר פ.

צוות התכנון במשרד: אייל כהן, מאשה טראום 

קרדיט הדמיות: בת אל זייתוני

קונסטרוקטור: רמיקס רן משען

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬