דף הבית >

> כתבה

התחדשות עירונית

"אחרי המלחמה – יהיה פה מבול פי 4 של קונים מחו"ל"

אמר עופר פלדמן מישראל קנדה, שהוסיף: "לירושלים אין גבול למחיר למ"ר. אין תקרת זכוכית". מהנדס עיריית י-ם יואל אבן: "ביולי היינו עם 800 היתרים, בסוף השנה – 8,000"

שיתוף‭:‬

(צילום: freepik)
(צילום: freepik)
(צילום: freepik)
(צילום: freepik)
(צילום: freepik)
(צילום: freepik)

ירושלים הפכה עם השנים לבירה של ההתחדשות העירונית. בעיר גם נולדו פרויקטים עם מחירים שמתחרים במחירי השיא של תל אביב. במסגרת פאנל בנושא ״פורסים שטיח אדום ליזמים״ בהנחיית עופר חדד, בכנס "ערים מתחדשות" של מרכז הבנייה הישראלי בבנייני האומה בירושלים, התייחס מהנדס עיריית ירושלים יואל אבן לפעילות בצל המלחמה: "המלחמה יכלה לגרום לנו לוותר. כמעט עשינו את זה. בשנת 2023 היה את כל הסיבות לא להצליח, החל ממשבר כלכלי, בחירות מקומיות שבגללן ועדות לא מתכנסות, אירועי 7 באוקטובר ועוד. ביולי 2023 היינו ב-800 יחידות דיור (היתרים למספר יחידות דיור, א"כ) והצלחנו עד סוף שנה להגיע ל-8,000. הכל בזכות עבודה קשה ואלו הם המלחמה והניצחון האמיתי של מדינת ישראל".

אבן הרגיע את אלה החוששים לשינוי האופי של ירושלים בשל צונאמי ההתחדשות העירונית: "לא נבנה מגדלים בנחלאות, ברחביה ועוד. אנחנו יודעים איך לשמור על המבנים ההיסטוריים והזהות של העיר".

שותף-מנהל בחברת ישראל קנדה, עופר פלדמן שיבח את הפעילות בירושלים: "מה שלא קרה 70 שנה בעיר, קורה בשנים האחרונות ואני מקווה שעוד ערים ילמדו מזה. לירושלים אין גבול למחיר למ"ר. אין תקרת זכוכית. אנחנו נעודד את מי שידע לבנות איכותי ולא יפחד להשקיע – קהל היעד הוא כל כך מגוון. בחו"ל יש המון התעניינות ופחות קניות – יש פער גדול מאוד בגלל המלחמה, אבל אני מאמין שאחרי המלחמה, יהיה פה מבול פי ארבעה של קונים מחו"ל".

מנהלת סקטור בניה ונדל"ן בבנק מזרחי טפחות, פנינה אלה התייחסה לשוק הנדל"ן כיום: "שוק הנדל"ן הוא חזק ועוצמתי , דבר שנובע מצורך אמיתי ותרבותי. אנחנו רואים בבנק שיש פעילות ומכירות, רואים את זה גם במשכנתאות. השוק עדיין לא חזר לעצמו כמו שהיה בעבר אבל יש מכירות ויש עסקאות, משקיעים חזרו לשוק ובסופו של יום יש צורך לדירות למגורים. הריביות הפחידו משקיעים, אבל היום משקיעים חזרו לשוק בגלל המבצעים 10-90, 15-85 ועוד. בשונה מהעבר, אנחנו מלווים היום פרויקטים של התחדשות עירונית הרבה לפני שהם מתחילים. המצב אכן משתפר, ואנו יותר אופטימיים אך עדיין זהירים ובוחנים מי עומד מולנו. יש כאן דרמה משמעותית אנחנו נראה את זה בדוחות- היזמים ירוויחו קצת פחות, אבל הבנקים יודעים להתמודד עם זה".

יו"ר מרכז הבנייה הישראלי ערן רולס אמר: "זו שנה נוספת שאנו מקיימים את כנס הנדל״ן בירושלים ולא בכדי. ירושלים מובילה במדדי התחדשות עירונית תוך הבנה בצורך הרב שיש בכך. תוכן הוועידה השנה חשוב אף יותר משנים קדומות ואני מקווה שהמדינה ונציגי הממשלה שייקחו חלק, ישכילו לקצר תהליכים על מנת ליצור הצפה של דירות, הורדת מחירים ומתן אפשרות לזוגות צעירים לקנות בית במדינת ישראל".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬