דף הבית >

> כתבה

‭ ‬נדל‭"‬ן ‭ ‬NEWS TV

בעיצומו של שבוע הספר: ספריות יפות – ולא רק לספרים

מפריט שימושי לסמל סטטוס, ועדיין – הספריות ממחישות כמה הספרים נותרו חשובים לנו. בחרנו כמה עיצובים נהדרים לסלון ולחדרים

שיתוף‭:‬

בועז שניר אדריכלות ועיצוב צלם עוזי פורת (2)
בועז שניר אדריכלות ועיצוב צלם עוזי פורת (2)
בועז שניר אדריכלות ועיצוב צלם עוזי פורת (2)
בועז שניר אדריכלות ועיצוב צלם עוזי פורת (2)
בועז שניר אדריכלות ועיצוב צלם עוזי פורת (2)
בועז שניר אדריכלות ועיצוב צלם עוזי פורת (2)

מאז ומתמיד הספרים היו ונותרו מקור הפנטזיה, החלומות, הדרך שלנו לפרוץ כל גבול אפשרי ולהפליג עם הדמיון. הווווו… כמה שאנו משתוקקים וכמהים עכשיו להפליג עם הדמיון למקום רגוע ונעים.

בתוך כך, הספרייה הפכה מפריט פרקטי לפריט עיצובי וחשוב, שעם השנים הפך לסמל סטטוס עבור בעליו. בהיסטוריה מוזכרים אנשי האצולה, לצד אנשי בוהמה, שהתהדרו במבחר ספרים עשיר, ולצידם ספריות מכובדות ביותר שבדרך כלל מוקמו בחדרים המיועדים לכך. עם תחילתו של שבוע הספר, בחרנו מספר פרויקטים בהם הספריות ממחישות עד כמה הספרים נותרו דומיננטיים בקרב בני המשפחה. ואם לא, משמשות הספריות כפריט עיצובי דומיננטי בחלל – ולא רק לספרים.

בבית הזה אוהבים לקרוא | אדריכלות תכנון ועיצוב – אדריכל בועז שניר, סטיילינג לצילומים: מאיה שלג ואורנה מזור

זהו בית פרטי הסמוך לחוף ימה של הרצליה, על מגרש של 500 מ"ר, בו בוצע שיפוץ מסיבי, הכולל תוספות בנייה רבות. טרום השיפוץ, הבית הישן לא היה ראוי למגורים, ובסכנת התמוטטות ממשית. בקשת בני הזוג הייתה ללטש את היהלום הגולמי – ולהפוך את המבנה הישן והמוזנח על פניו. לעבוד עם הקיים מתוך הבנה שיש מאחורי המבנה סיפור והיסטוריה ולהותיר את הקסם והחן.

סגנון הבית הוא מיקס עיצובי המשלב בין השפעות מקומיות ים-תיכוניות לאדריכלות אירופאית ולהשפעות של עיצובים אמריקאיים. קשה להגדירו תחת סגנון מובהק ולפרשן אותו בתוך מסגרת מוגדרת; זהו בית אקלקטי ונועז מבחינה עיצובית, ושורה בו אווירת חופש כמו גם חופש יצירה. יש בו נגיעות הומוריסטיות רבות ושמחת חיים, והשלווה ניכרת בו כמו גם החום האנושי. זה בית שגרים בו, לא בית שמתבוננים בו. בית חי, נושם ופועם בכל חלקיו שיחד יוצרים סביבת מגורים אינטימית ופרסונלית.

הספרייה מתכתבת עם הפרויקט. אדריכלות ועיצוב של בועז שניר (צילומים: עוזי פורת)

הספרייה מתפרסת במלוא תפארתה לרוחבו של החלל הציבורי, ושפע הספרים של בני הזוג מהווים אלמנט דומיננטי נפלא. ספרייה שהיא נטו לטובת אחסון ספרים. הספרייה היא פרי תכנון CUSTOM MADE של האדריכל, עשויה עץ, מתכתבת נפלא עם הסגנון הכה מיוחד של הפרויקט.

מכניסים את הטבע | מעצבת הפנים הילה הראלי, על גלריית OKNIN

לרגל שבוע הספר, מציגים בגלריית OKNIN בנתניה את קולקציית הספריות החדשה של המותג האיטלקי NATURE DESIGN שנחת בישראל. הספריות עשויות בקפידה, מחומרים ברי קיימא, שתוכננו ועוצבו לאחר מחקר מעמיק והרבה מאוד כבוד לטבע.

המותג האיטלקי מתהדר בהיותו אקולוגי, לאור שימוש שנעשה בעץ מיערות מעובדים ברי-קיימא בצפון אמריקה, עם עצים שמתאימים לתעשיית הריהוט ועצם השימוש והכריתה אינו פוגע בסביבה. החומרים, הצבע והתהליך כולו נעשה תוך שימת דגש לסביבה.

ספרייה אקולוגית. 1 NATURE DESIGN של OKNIN (צילומים: יח"צ)

"כמי שחיה ונושמת את העיצוב הישראלי, אני מבינה את הצורך לחדש ולהתחדש", מסבירה הילה הראלי, מעצבת הבית שלOKNIN. "הספריות מכניסות ניחוח אחר, בשל היותן קלילות, אווריריות, נעימות, כאלו שאפשר למקם בבית בלי ליצור עומס בחלל".

מצטרפות לחגיגה | המעצבות טל גל וליאת קדם – סטודיו טולה

המעצבות מביאות מגע אחר לעולם הספריות. מעבר לעובדה שזהו אלמנט פונקציונאלי, הן רואות בספרייה פריט על גבול האמנותי, שמכניס ניחוח נעים, הומוריסטי ושופע עניין לחלל בו הוא ממוקם.

חגיגה של צבע בספריות של סטודיו טולה (צילומים: מאור מויאל)

הן מתכננות בקפידה כל ספרייה, בצבעוניות מעניינת ושונה. הספרייה תמוקם בדרך כלל תמוקם בסלון, ותצטרף לחגיגה העיצובית והצבעונית שופעת החיות של הפרויקט, כיאה לאני מאמין שלהן. הספריות לא תהיינה סימטריות, עם מדפים שונים ומשתנים, כולל אלמנטים מלאי חן, בתוספת חגיגה של צבע, ויספקו עוד סיבה לבני המשפחה לשלוף ספר, להתרווח על הספה ולקרוא.  

דומיננטיות | מעצב הפנים שי דוד מסטודיו shai david design, אדריכל מנו שלם

זהו אחד הפנטהאוזים הכי יפים ומושקעים באחד הפרויקטים הנחשקים בתל אביב. הלקוחות פנו לאדריכל מנו שלם על מנת שישפץ אותו לטובת מכירתו, וכך היה. הפנטהאוז היפהפה נמכר לזוג פרק ב' פלוס ילד. הבעלים החדשים רצו להתאימו במדויק לצרכים ולהעדפות שלהם ופנו למעצב הפנים שי דוד.

שתי ספריות דומיננטיות שעיצב שי דוד בפנטהאוז בתל אביב (צילומים: טלי קנדל)

שתי ספריות דומיננטיות תוכננו עבור הפרויקט. הראשונה בחלל הציבורי, כאשר האי במטבח שהיווה השראה חשובה למעצב שבחר לתכנן ולמקם בסמוך אליו ספרייה שתפקידה להמשיך את מראה המדרגות.

חדר המסטר שממוקם גם הוא בקומה הציבורית, כולל פינת עבודה, מיטה גדולה עם מקומות אחסון,  חדר רחצה פתוח לחדר השינה, וספרייה שהיא קיר הכח בסוויטה, בגוון שחור עם תאים צבעוניים שיוצרים ניגודיות מעניינת וסוחפת.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬