דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

האנטישמיות כהזדמנות למשקיעים – בלי שהמדינה תפריע | טור

המשקיעים תמיד היוו קטר לשוק הנדל"ן. לכן הממשלה צריכה לעודד אותם – וגם את אלה מבין יהודי התפוצות – ולהפסיק להקשות עליהם

שיתוף‭:‬

אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום

לעיתים קורה שדווקא אירועים קשים בתולדות העם היהודי, הפכו להיות הזדמנות. אין זה סוד שבעקבות מלחמות קודמות, דוגמת ששת הימים ויום הכיפורים, הייתה התעוררות גדולה של יהודי התפוצות למען מדינת ישראל, כולל סיוע כלכלי, השקעות ואף עלייה.

בתור מי שעוסק שנים רבות בייצוג משקיעים זרים בתחום הנדל"ן, אני צופה כי מגמה זו תתרחש בתקופה הקרובה ביתר שאת, הן בעקבות המלחמה ובמיוחד בעקבות גלי האנטישמיות העזים הפוקדים את הקהילות היהודיות בכל רחבי העולם, כולל במדינות הנחשבות לידידותיות דוגמת ארה"ב, קנדה, בריטניה, צרפת וגרמניה.

העובדה שהסוכנות היהודית וארגונים נוספים מדווחים כי ההרשמה לעלייה ובד בבד לתמיכה בישראל, גדלה במהלך החודשים האחרונים באופן דרמטי, עד כדי גידול של מאות אחוזים במדינה בעלת פוטנציאל עלייה משמעותי דוגמת צרפת, מגלמת בתוכה גם פוטנציאל לא מבוטל של חזרה להשקעות בישראל בכלל ובתחום הנדל"ן בפרט.

מהנתונים שברשותי מסתבר כי במהלך העשורים האחרונים היוו יהודי התפוצות יותר מ-95% מכלל המשקיעים הזרים. למען הסר ספק: מעבר לציונות והלב היהודי החם והרצון לנטוע בסיס בישראל על כל צרה שלא תבוא, השיקולים של רוב רובם של המשקיעים הם גם כלכליים ועסקיים. ובמילים אחרות: על מנת שגל משקיעים חדש יגיע הנה ויתרום נדבך מרכזי בשיקום הכלכלה ושוק הנדל"ן בתקופה כה מאתגרת, לא די ברצון הטוב של המשקיעים ובערגה לציון. חשוב יותר מתמיד שממשלת ישראל תטה את תשומת ליבה למגמה החיובית הזאת, תעודד את המשקיעים הפוטנציאלים ולא תחמיץ חלילה את שעת הכושר הזאת.

בדיוק כפי שממשלות אחרות עושות כשהן פונות באופן יזום למשקיעים ופותחות בפניהם "שטיח אדום" בדמות כנסים שבהם פורשים בפני המשקיעים הפוטנציאלים את מגוון האפשרויות, פרסום יזום של חבילות הטבות בדמות פטורים ממיסוי לכך וכך שנים ועוד כהנה וכהנה הקלות, גם על ממשלת ישראל לקחת יוזמה ולדאוג לכך.

אדגיש כי האתגרים הכלכליים ולא רק הנדל"ניים העומדים בפני מדינת ישראל על סיפה של שנת 2024, הם מהקשים והמורכבים שידענו אי פעם. ההוצאות האדירות על המלחמה, ובד בבד הפרסומים התכופים אודות גרעון בתקציב והצורך להעלות את המיסוי, כמו גם הקיפאון היחסי בשוק הנדל"ן, מחייבים פעולה יזומה, כאן ועכשיו.

המשקיעים, לפרוטוקול, היוו מאז ומתמיד את הקטר המוביל של שוק הדיור. תמיד, אבל תמיד, כשהמשקיעים נכנסו לשוק, הוא התרומם ונסק לגבהים ותמיד, אבל תמיד, כשהם יצאו ממנו, הוא התדרדר וקפא על שמריו. על כן, ומשום כך, החזרתם ארצה מהווה הכרח בל יגונה!

הכותב הוא אמיר רוזנבלום, הוא יועץ ניהול ואחזקת מבנים ונכסי משקיעים ובעלי עידן ש.נ.י

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬