דף הבית >

> כתבה

כתבה גדולה דף הבית

הברנז'ה | הענף נפגש בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן באילת

האורחים והסיפורים המעניינים מהמפגש הראשון של הענף מאז פרוץ המלחמה, כנס החירום של הקבלנים, המפגש של שר העבודה עם האדריכלים, המפעל החדש של התעשייה האוויר בבאר שבע, פתיחת המסחר של גזית ברזיל בבורסה של ברזיל, ועוד

שיתוף‭:‬

סחפה את הקהל. ריטה בהופעה בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן באילת (צילום: עידן גרוס)
סחפה את הקהל. ריטה בהופעה בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן באילת (צילום: עידן גרוס)
סחפה את הקהל. ריטה בהופעה בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן באילת (צילום: עידן גרוס)
סחפה את הקהל. ריטה בהופעה בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן באילת (צילום: עידן גרוס)
סחפה את הקהל. ריטה בהופעה בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן באילת (צילום: עידן גרוס)
סחפה את הקהל. ריטה בהופעה בוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן באילת (צילום: עידן גרוס)

הענף התכנס  – באילת. ועידת מרכז הבנייה הישראלי (עיר הנדל"ן) הסתיימה אתמול במלון דן באילת, לאחר שאירחה כ-2,000 אורחים, והייתה המפגש המקצועי הראשון והגדול מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל". הוועידה נערכה באוויר קצת שונה ורגועה יותר, ועסקה בהשלכות המצב על הענף, ובישראל של היום שאחרי.

מעבר למינגלינג המקצועי, מרכז הבנייה אירח עשרות אנשי מילואים העוסקים בענף, ואת בנות ובני זוגם, וקיים אירוע הצדקה בהנחיית אל"מ במיל' שילה אדלר, מנכ"ל פסגות ירושלים, שהעניק להם יחד עם יו"ר מרכז הבנייה הישראלי ערן רולס וקצין מילואים ראשי במיל' ארי סינגר, תעודת הוקרה בשם המרכז ובשם מערך המילואים.

מעניקים תעודות (צילומים: עידן

בשל המצב, ההופעות הזמרים התקיימו בשעות אחר הצהריים, ואילו בערב התקיימו הרצאות ופאנלים מרתקים. אחד האירועים המרגשים היה הפרחת מאות בלונים צהובים, הצבע המזוהה עם המאבק לשחרורם של החטופים הישראלים, ביום הראשון לוועידה, רגע לפני ההופעה של ריטה בשעת אחר הצהריים. ביום השני סחף את הקהל בניה ברבי שהופיע.

מפריחים בלונים צהובים להזדהות עם המאבק לשחרור החטופים (צילומים: עידן גרוס)
הדיווה הבלתי מעורערת. ריטה (צילום: עידן גרוס)
סחף את המשתתפים. בניה ברבי (צילום: עידן גרוס)

בערב התקיימו הופעות של חנוך דאום; הרב סתיו שאירח את דוד דאור ואברי גלעד; ישראל קטורזה שהצליח להרים קצת לקהל; והרצאת אורח של דני קושמרו על חייו של עיתונאי – בעיקר מאז פרוץ המלחמה – שהפכה את קושמרו עצמו לפנים של מלחמת "חרבות ברזל".

חנוך דאום (צילום: עידן גרוס)
הרב סתיו (צילום: עידן גרוס)
דוד דאור ואברי גלעד (צילום: עידן גרוס)
דני קושמרו בהרצאה (צילום: עידן גרוס)

קושמרו גם הנחה פאנלים באירוע ומפגש של אחד על אחד עם איש העסקים אסי טוכמאייר, שהגיע לאילת עם מסוק, ובסיום המפגש חזר למרכז.

הגיע במסוק. אסף טוכמאייר מתראיין אצל דני קושמרו (צילום: עידן גרוס)

עמית סגל יועד להנחות פאנל בוועידה, להעביר הרצאה ולקיים ביום האחרון, אתמול, מפגש עם הקולגה בן כספית במסגרת "פגוש את העיתונות" בגרסת מרכז הבנייה. סגל הגיע לאילת חולה, העביר פאנל אחד והיה חשש שלא יצליח בשל מצבו להמשיך. אחת מעובדות מרכז הבנייה הישראלי הביאה לו כדור, מצבו השתפר והוא הצליח להתמודד עם שאר הפעילויות שתוכננו לו בהמשך הערב ויום שלמחרת.

הרגיש טוב יותר. עמית סגל מראיין את איילת שקד בוועידה (צילום: עידן גרוס)

יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, הנחה את מפגש "הביטחוניסטים", אולם את ההצגה גנבה בת זוגו החדשה, המנחה ירדן הראל.

הנחה. יוסי יהושוע (צילום: עידן גרוס)
הצטרפה. ירדן הראל (צילום: עידן גרוס)

ולצד כל זאת, נהנו האורחים ממפגשים בינאישיים בענף, מזנוני מזון ושתיה עשירים, גלידות ושתיה חופשית, ועוד.

מתמנגלים ומנשנשים (צילום: עידן גרוס)

כנס חרום של הקבלנים. ביום שלישי בבוקר יתקיים כנס חרום "להצלת ענף הבנייה, התשתיות והשיפוצים" ביוזמת התאחדות הקבלנים בוני הארץ, התאחדות קבלני השיפוצים והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל. באירוע שיתקיים בביתן 10 באקספו תל אביב, תיתן תמונת מצב לענף, הדרישה להכניס מיידית עובדים פלסטינים, ודרישה להבאת עובדים זרים ישירות על ידי חברות הבנייה.

לאירוע כבר נרשמו מאות קבלנים מכל התחומים ומכל הארץ, וייקחו בו חלק נציגי ממשלה שינסו לתת תשובות לקבלני הענף שנמצא במצוקה. גורמים אומרים כי זו "הזדמנות לקבל תמונה מהשטח על מצב בענף וכלים שיכולים לסיים את המשבר הזה".

מסדירים מקצועות "עוקפי אדריכלים". במפגש בין שר העבודה יואב בן צור וצוות משרדו ובין נציגי התאחדות האדריכלים, בהם היו"ר האדריכלית ארנה אנג'ל ויו"ר אדריכלי הנוף איז'י בלנק, עלה נושא המחסור באדריכלים מקצועיים בישראל והעיוותים בהכשרתם ובהעסקתם.

במפגש בבית התאחדות האדריכלים ביפו, העלו האדריכלים מספר חסמים איתם מתמודד הענף ובראשם, העיוות המקצועי, שנעוץ במסלול אקדמי ארוך ומייגע של האדריכלים (חמש שנות לימודים אקדמיים, שלוש שנות התמחות ומבחן הסמכה שנוי במחלוקת), כאשר במקביל מתקיימים מסלולים מקוצרים "עוקפי אדריכלים" שבמסגרתם הנדסאי אדריכלות שלומדים שלוש שנים ללא התמחות או מבחן הסמכה, ומתכנני ערים שלומדים תואר שני של ארבעה סמסטרים בלי תואר ראשון רלוונטי לענף, מתחרים עם אדריכלים מוסמכים על תפקידים משמעותיים בעולמות התכנון ועל מינויים לוועדות התכנון והבנייה. כתוצאה מכך, אומרים בהתאחדות, מספר האדריכלים הרישויים יורד משנה לשנה נוצר מחסור בענף ובמקביל ועדות התכנון והבנייה נשלטות על ידי אנשים לא מקצועיים ללא הכשרה וידע עמוק שמצוי בידי אדריכלים.

שר העבודה יואב בן צור ומנכ"ל משרדו ישראל אוזן בתערוכה בבית האדריכל (צילום: יח"צ)

מבחן הרישוי של האדריכלים עלה כמובן בשיחה, אותו מבחן שמהווה חסם מקצועי בפני בוגרי בתי הספר לאדריכלות וגורם לנטישת המסלול עלה במסגרת המפגש, והאדריכלים ציינו שבעזרתה של מיכל אבגנים כבר החלה בחינה מחדש של מתכונת המבחן.

השר יואב בן צור אמר לאדריכלים: "אני שומע דברים אבסורדיים. אתם קבוצה לוחמת ויש לכם הרבה חסמים שצריך למצוא להם פתרון ואני מבטיח שנעשה את המקסימום כדי לעזור. מה שקשור באחריות המשרד שלנו יתבצע ונבחן את הדברים גם מול משרדים אחרים כמו משרד הפנים ומול מנהל התכנון את כל מה שנוגע לסמכויות מתכנני הערים".

גאווה ישראלית. גזית ברזיל, חברה בת של ג'י סיטי, בעלת המותג G, פתחה את המסחר בבורסה הראשית בברזיל בסאו פאולו. מספר ימים לאחר שהחברה ביצעה בהצלחה הנפקה של פעילותה בברזיל.

ג'י סיטי היא חברת נדל"ן גלובאלית העוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים, לרבות מסחר, מגורים ומשרדים באזורים אורבאניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות, ומנהלת נכסים בשווי של כ-37 מיליארד שקלים. גזית ברזיל הוקמה לפני כ-15 שנה והיא החברה הישראלית הראשונה שמניותיה נסחרות בבורסה הראשית בברזיל.

צוות גזית ברזיל פותח את המסחר בבורסת סאו פאולו (צילום: diego nata ale santos)

מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי חיים כצמן: "אני מודה להנהלה ולצוות של גזית ברזיל על ההישגים שלהם שהביאו אותנו עד הלום, ונרגשים לפתוח את שנת 2024 עם ההנפקה ופתיחת המסחר, זה בהחלט מעמד שמביא איתו גאווה גדולה לנו כחברה אך גם למדינת ישראל. כחברה גלובלית זכינו לאורך השנים במעמד הזה במספר פעמים בהם הנפקנו חברות במדינות שונות, ובכל פעם זה מרגש מחדש".

המהנדסים נפגשים. איגוד המהנדסים יקיים ב-21 ו-22 בפברואר את הכנס השנתי שלו במתחם אקספו בתל אביב. מדובר על האירוע המקצועי הגדול ביותר בענף הבנייה והתשתיות בישראל, בו יתארחו כ- 3,500 מהנדסים, אנשי מקצוע בכירים ומקבלי ההחלטות.

נוכח המלחמה, בוצעו התאמות בתכני הכנס והוא יעסוק, בין היתר, גם במיגון ושיקום מבנים, התמודדות עם מצבי חירום, תפקיד ההנדסה בחזית ובעורף, האתגרים והשפעת התקופה על הענף. בין הדוברים, יהיו הילה חדד חמלניק – לשעבר מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה; שי קדם – מנהל אגף תכנון במשרד התחבורה; ומשה שלמה – ראש אגף מיגון בפיקוד העורף.

הנחת אבן פינה. התעשייה האווירית קיימה אתמול אירוע הנחת אבן פינה למפעל היבשה החדשני בבאר שבע. בהקמת המבנה יושקעו מעל 100 מיליון שקלים, שטחו כ-15 אלף מ"ר בנוי והוא יעסיק כ-500 עובדים מתחומי ההנדסה, הפיתוח, ניהול פרויקטים, עובדי קווי ייצור, הרכבות ושילובים. את המבנה תכננה חברת ברן ישראל בע"מ, אדריכל מתכנן גיורא גור ושות' אדריכלים והקבלן המבצע לפרויקט הוא אורון תשתיות ובניה בע"מ.

מבנה אלתא בבאר שבע
הנחת אבן הפינה למבנה בבאר שבע

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "במיוחד בימים אלו, בהם אזור הדרום מהווה חזית משמעותית בלחימה ובהגנה על מדינת ישראל, אנו בתעשייה האווירית רואים לנגד עינינו את החשיבות האסטרטגית בהשקעת משאבים לפיתוח הנגב והדרום".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "התעשייה האווירית ממשיכה בהעמקת פעילותה בתחום היבשה ומייצרת מגוון רחב של פתרונות למערכת הביטחון הישראלית וללקוחותינו ברחבי העולם. המערכות היבשתיות האוטונומיות של התעשייה האווירית הינן מבצעיות, ומיועדות למגוון שימושים ומשימות במקביל, בחיבור עם הכוחות המתמרנים"

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "בשורה ענקית לתעסוקה בבאר שבע ובמטרופולין הנגב בכלל. התעשייה האווירית ואלתא מצטרפות לרובע החדשנות הראשון במדינת ישראל. המפעל יהפוך למנוע צמיחה ותעסוקה חשוב באזור. באר שבע תהיה אזור הביקוש הבא של מדינת ישראל אם הממשלה הבאה תראה בה משימה לאומית כפי שהתעשייה האווירית רואה בה.

הדיירים בחרו. חברת נתנאל גרופ נבחרה במכרז דיירים להקמת 154 דירות בכיכר השבעה בחולון במסגרת תהליך פינוי-בינוי. המכרז נערך על ידי משרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות'. כיום במתחם שבעה בניינים עם 84 דירות, בין הרחובות חנקין, ההגנה וז'בוטינסקי. הדיירים יקבלו תוספת של 12 מ"ר לשטח הדירה, ממ"ד תקני, מרפסת בשטח של 12-14 מ"ר, חניה ומחסן בשטח 4-5 מ"ר. נתנאל גרופ ישווקו בפרויקט על פי התב"ע הקיימת כ-70 דירות חדשות, אך עם זאת, החברה פועלת לאשר תב"ע חדשה על השטח שתקנה תוספת זכויות משמעותיות בפרויקט.

עו"ד קרן פרשקר (צילום: תמר מצפי)

עו"ד קרן פרשקר, בעלים משותף במשרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות': "התקופה בה אנו נמצאים מעלה את החשיבות לקידום אינטנסיבי של תהליכי התחדשות עירונית משמעותיים, בעיקר במרכזי ערים הנחשבים לצפופים יותר עם בניינים ישנים יותר ולכן גם פחות בטוחים. על כן, כל התקדמות בתהליך פינוי- בינוי היא מהותית על מנת להגיע ליום בו לבעלי הדירות יהיו בתים חדשים, מרווחים וממוגנים יותר. תהליך בחירת היזם הוא אחד התהליכים המשמעותיים בדרך ואנו שמחים שהוא עבר בהצלחה במתחם כיכר השבעה בחולון".

הרצאות. משרד ענת בירן – עורכי דין בשיתוף מכון G City לחקר נדל"ן ואוניברסיטת רייכמן, מרכז סדרת מפגשים מקצועיים בנושא אתגרים תכנוניים, משפטיים ורגולטוריים בתחום הבנייה לשנת 2024, בהנחיית עו"ד ענת בירן ובהשתתפות מרצים בכירים בענף הנדל"ן ובמשק הישראלי.

עו"ד ענת בירן (צילום: רז רוגובסקי)

המפגש הראשון יתקיים ב-21 בפברואר ויעסוק בפרויקט המטרו – היבטים תכנוניים, כלכליים ומשפטיים. ויישאו בו דברים יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן; עו"ד ענבל קנקה – סגנית מנהל חטיבת מקרקעין בנת"ע; יו"ר לשכת השמאים נחמה בוגין; ד"ר רינה דגני – בעלי מכון גיאוקרטוגרפיה; פרופ' אמנון להבי – מנהל אקדמי G City לחקר נדל"ן; ועו"ד בירן.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

כישלון למכרז דיור בקריית ים

אף הצעה לא הוגשה למכרז רמ"י ל-6.8 דונם בקריית אתא עבור 200 יח"ד דיור מוגן. מחיר המינימום היה 2.8 מלש"ח, הפיתוח – 28.8 מיליון.

פועל מעד באתר בנייה ונפצע

פועל כבן 35 מעד ונחבל בגפיו תוך כדי עבודתו באתר בנייה בבני ברק. האיש טופל ופונה במצב קל עד בינוני לבית חולים.

נהג צמ"ה התהפך ונפצע

נהג צמ"ה התהפך לתוך ואדי בסמוך למחצבת דושן שסמוכה לקיבוץ חמדיה. צוות כיבוי מתחנת בית שאן פעל באמצעות כלים הידראוליים לחילוץ הנהג שפונה לבית חולים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬