דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

הצלחה חלקית בלבד למכרזי הנדל"ן המניב בכפר אז"ר

כ-3 שבועות לאחר ההצלחה למכרזי המגורים על קרקעות כפר אז"ר, היזמים לא התנפלו הפעם על שטחי התעסוקה והמסחר שרמ"י שיווקה – וההצעות היו נמוכות בעד מחצית ממחיר השומה

שיתוף‭:‬

כפר אז"ר (צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה)
כפר אז"ר (צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה)
כפר אז"ר (צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקיפדיה)

רק לשלושה מבין חמישה מכרזים שקיימה רמ"י לנדל"ן מניב בכפר אז"ר, הוגשו הצעות – כך עולה מתוצאות המכרז. מדובר על שיווק של רמ"י לקרקעות להקמת מתחמי מסחר ותעסוקה בסמוך למתחמי המגורים שהמכרזים שקיימה רמ"י שדווקא נחלו הצלחה יחסית.

חברת ארזי הנגב ייזום ובנייה, זכתה בשני מכרזים. הראשון הוא עבור קרקע בשטח כ-3,400 מ"ר, עליו הציעה החברה כ-70.1 מיליון שקלים, ועליהם יש להוסיף הוצאות פיתוח בסך של כ-12.6 מיליון שקלים. במכרז זה ארזי הנגב הייתה הציעה היחידה. מחיר השומה למתחם עמד על כמעט 97.4 מיליון שקלים, כך שהצעתה של החברה עמדה על פחות מ-70% ממחיר השומה.

ארזי הנגב גם זכתה במכרז לקרקע בשטח של כמעט 6,000 מ"ר, עם הצעה של קצת מעל 126 מיליון שקלים. מחיר השומה עמד על 201 מיליון שקלים, כך שההצעה – היחידה שהוגשה במקרה הזה – הייתה נמוכה ב-37% ממחיר השומה. הוצאות הפיתוח למתחם זה עמדו על כ-25.2 מיליון שקלים.

חברת בריטניה ישראל צ'ק פוסט הייתה היחידה שניגשה למכרז לשטח של 3,300 מ"ר, כשהציעה 48 מיליון שקלים, פחות ממחצית ממחיר השומה – כ-97 מיליון שקלים. הוצאות הפיתוח עומדות על כ-12.5 מיליון שקלים.

לשני המתחמים הנוספים לא הוגשו כלל הצעות. הראשון הוא בשטח של כ-3.900 מ"ר, עם מחיר מינימום של 72 מיליון שקלים ומחיר שומה של 158.2 מיליון שקלים. השני הוא מתחם בשטח של כמעט 4,200 מ"ר, עם מחיר מינימום של כמעט 70 מיליון שקלים, ומחיר שומה של כמעט 154 מיליון שקלים.

כך יוצא שלחמשת המכרזים עבור מתחמי מסחר ותעסוקה, הוגשו שלוש הצעות בלבד, שעמדו על כ-30%-50% פחות ממחיר השומה.

כזכור, לפני כשלושה שבועות נסגרו מכרזים למגורים על האדמות החקלאיות של כפר אז"ר, ששייכים מוניציפאלית לרמת גן. ברמ”י היו מרוצים מההיענות של היזמים, אחרי חודשים רבים בהם למכרזי הדיור של רמ"י היזמים פשוט לא ניגשו. סיבה נוספת לשמחה מצד רמ"י הייתה גם שהפער בין מחירי השומה לבין ההצעות הזוכות, לא היה גדול במיוחד.

מכרזים אלו הצביעו על הצעות הנמוכות ב-15% ביחס לשומה על הקרקעות, בעוד שבמכרז דגל אחר של רמ"י כשבועיים לפני כן בשכונת "שירת הים" בנתניה, שזכה גם הוא להיענות גבוהה של יזמים, הפער בין ההצעות לרף השומה היה גבוה יותר – סביב 30%-40%.

ועדיין, המחירים הסופיים במכרזים בכפר אז"ר, שיקפו ירידת מחירי קרקעות של כ-30% בשנה, כך לדברי שמאית המקרקעין דליה עסיס. עסיס אמרה באותה עת לפורטל נדל"ן ניוז כי “אמנם נראה שהמחיר הממוצע של ההצעות עומד על כ-15% פחות מהשומה, אבל צריך להבין שמדובר בירידה חדה יותר – כי השומה מלכתחילה נמוכה משווי השוק שהיה לפני כשנה”.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬