דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

התחדשות עירונית רחובות

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

התחדשות עירונית על מגוון היבטיה היא יעד מרכזי של עיריית רחובות, ואחד האתגרים המרכזיים בפיתוחה של העיר רחובות. 

עם חתימת הסכמי הגג ב 2022  מקדמת עיריית רחובות תכנון והיערכות לשדרוג בניינים ותשתיות, פיתוח המרחב הציבורי קידום תכניות להריסת בניינים ובניית מבנים חדשים במקומם. התחדשות עירונית פיזית בעיר רחובות הכרחית לטובת חיסכון וניצול מרבי של משאב הקרקע ושל התשתיות הקיימות למען תושבי השכונה הוותיקים ואיכלוס תושבים חדשים, חלקם הגדול של רוכשי הדירות החדשות בפרויקטים של התחדשות עירונית ברחובות הינם  דור שני לוותיקי העיר.

רחובות הינה מודל לעיר אשר נהנית מתמורות במישור החברתי והתרבותי בזכות תהליכי התחדשות עירונית אשר מתמקדים בשיפור התנאים לאוכלוסייה הקיימת ובהשבת אוכלוסייה מגוונת אל מרכזי הערים ואל השכונות הוותיקות. לתהליכי פיתוח והתחדשות עירונית בעיר רחובות יש חשיבות הולכת וגדלה בטווח הנראה לעין הודות לאטרקטיביות של העיר בהיותה מרכז תעסוקתי בתחום ההייטק ובזכות שני מוסדות אקדמיים גדולים בתחומה, אשר מושכים משפחות צעירות לחיות בעיר..

עיריית רחובות מקדמת יחד עם הל"ר (החברה לפיתוח רחובות) מתחמים 6 להתחדשות עירונית, בניהם.

קרית משה, מתחם האצ"ל, מתחם מילצ'ן, מתחם מרמורק, שעריים ושכונת אושיות..

מרכז העיר רחובות רווי בשכונות ותיקות אשר ממוקמות על קרקע יקרה ומצבן ההנדסי מחייב שיקום מיידי. העירייה החלה עם פרויקט ההתחדשות העירונית בקרית משה והתהליך יביא לשיקום פיזי של השכונות הוותיקות, הגירה של זוגות צעירים ומשכילים לעיר ויצירת מתחמי עירוב שימושים, שיעלו את איכות חיי התושבים. פרויקט ההתחדשות העירונית בקרית משה הוא פרוייקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל, שבזכותו הוכתרה רחובות כמובילה הארצית בהתחדשות עירונית. הפרויקט אושר על ידי הותמ"ל .

מינהלת הסכם הגג של עיריית רחובות אחראית בין השאר, להוצאתו לפועל של הסכם הגג שחתמה עיריית רחובות עם מדינת ישראל בתחום ההתחדשות העירונית בקריית משה, התוכנית קודמה על ידי עיריית רחובות במשך כעשור של עבודה מאומצת והשקעה רבה של תשומות ומשאבים, בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית. לאחר אישור הותמ"ל, פועלת עיריית רחובות לקידומה באמצעות הסכם גג מול מדינת ישראל מחד, ובאמצעות התארגנויות הדיירים בשכונה, באמצעות מינהלת התחדשות עירונית בקרית משה הכולל את התחדשות השכונה (כ- 1300 יחידות דיור שיהפכו לכ- 11,000 יח"ד) וחידוש תשתיות כלל עירונית בהיקף של כחצי מיליארד שקל.

בתחילת 2023 פירסמה רמ"י מכרז לרכישת קרקעות ל – 710 יח"ד בשכונה. המכרז יאפשר פרויקטים של בינוי-פינוי-בינוי, במסגרתם היזמים יבנו פרויקטים חדשים בקרקע המשלימה אליהם יעברו תושבי קריית משה המתגוררים כעת בבניינים המיועדים להריסה. עם מעבר התושבים לדירות החדשות, יחלו היזמים לבנות את הפרויקטים החדשים על קרקעות שכונת קריית משה. בין היזמים שחתמו על הסכמים משותפים עם תושבי השכונה ויכולים להתמודד במכרז  ניתן למנות בין היתר את חברת אביסרור, דימרי, בוני התיכון, אאורה והכשרת היישוב.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬