דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

"חברות טכנולוגיה רוצות לפתוח פה מרכזי פיתוח. יש ניצנים של שינוי" | ריאיון

מליסרון חתמה על ארבעה הסכמי שכירות בפארקי ההייטק עופר פ"ת בהיקף של כ-270 מיליון שקל. המשנה למנכ"ל שי וינברג חש בסגמנט חיובי בשוק המשרדים

שיתוף‭:‬

פארק עופר WEST (צילום: יואב פלד)
פארק עופר WEST (צילום: יואב פלד)
פארק עופר WEST (צילום: יואב פלד)
פארק עופר WEST (צילום: יואב פלד)
פארק עופר WEST (צילום: יואב פלד)
פארק עופר WEST (צילום: יואב פלד)

חברת מליסרון חתמה על ארבעה הסכמי שכירות בשני פארקי ההייטק הסמוכים עופר פתח תקווה (East ו-West),  בשטח כולל של כ-30 אלף מ"ר. בחברה צופים הכנסות מעסקאות אלה של כ-270 מיליון שקלים על פני כל תקופות השכירות של ארבעת ההסכמים, לא כולל תקופות האופציה.

פתח תקווה נהנית מתנופת בנייה אדירה בתחום המשרדים, עם מיליוני מ"ר על הנייר. מצד שני, חלק מהפרויקטים שהסתיימה הקמתם, סובלים מתפוסה נמוכה. במגדלי פרימיום מעריכים בשוק, המחיר למ"ר עומד על כ-50-55 שקלים על מעטפת, שליש מהמחיר בתל אביב. על מ"ר ברמת גימור מלאה, המחירים יגיעו לכ-80 שקל למ"ר באם המושבות.

הפארקים של מליסרון כוללים שטחי משרדים בהיקף של כ-150 אלף מ"ר בשמונה בניינים. בפארקים ממוקמים משרדיהן של מגוון חברות הייטק, מסעדות, חנויות ונותני שירותים שונים. בחודש דצמבר 2023 נכנסה חברת הביוטק הישראלית Nano X לעופר WEST לאחר שחתמה על הסכם שכירות לשטח של כ-3,100 מ"ר המתפרסים על פני שתי קומות. העסקה היא לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות.

ענקית שרותי תשתיות המחשוב Kyndryl הנסחרת בנאסד"ק, חתמה על חוזה שכירות ל-1,540 מ"ר בעופר WEST לתקופה של חמש שנים, עם שתי אופציות להארכה בנות שלוש שנים כל אחת.

עופר איסט פתח תקווה (צילום: אייל מרילוס)

חברת פלאפון חידשה את חוזה השכירות מול מליסרון בעופר WEST למשך שבע שנים נוספות, עד לאוקטובר 2030. במסגרת ההסכם, שוכרת החברה כ-15,500 מ"ר בבניין שלם ובשלוש קומות נוספות בבניין סמוך במתחם הפארק.

ואילו ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית הנסחרת בנאסד"ק מארוול טכנולוגיות, חתמה עם מליסרון על חוזה למעבר מפארק עופר WEST לעופר EAST, שם תשכור משרדים בשטח כולל של כ-8,200 מ"ר המתפרסים על שש קומות. החוזה עליו חתמה החברה הוא ל-10 שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. הצפי לאיכלוס הוא ברבעון השני של 2024.

מליסרון שבשליטת עופר השקעות, מחזיקה ומנהלת 28 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-907 אלף מ"ר בתוספת 26 אלף מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-99%. בין נכסיה – קניון עופר רמת אביב, קניון עופר הקריון ועוד מגוון קניונים, למד כאמור פארק עופר פתח תקווה East ו-West, ובחברת הנדל"ן אביב ייזום (המוחזקת על ידיה במשותף עם קבוצת אביב).

"להיות מחובר לשוק"

המשנה למנכ"ל מליסרון, שי וינברג, מספר בשיחה עם אתר חדשות מרכז הבנייה הישראלי, כי למרות התקופה הקשה שכללה ריבית גבוהה, רפורמה משפטית ובעיקר מלחמה, הוא חש רוחות של שינוי.

-הייתה שנה מורכבת, עם ריבית גבוהה, משבר בשוק ההייטק ובסוף – גם מלחמה. עד כמה זה משפיע על שוק המשרדים?

"נכון, אבל שכחת משהו חשוב – סוגיית הרפורמה המשפטית שהייתה בשנה האחרונה. זה העיב מאד על השוק. דווקא עם המלחמה – עם כל הקשיים שהיא יצרה – נוצר רגע פטריוטי, גופים מחו"ל רוצים להשקיע בארץ, חברות טכנולוגיה רוצות לפתוח פה מרכזי פיתוח. יש ניצנים של שינוי, אני מרגיש יותר טוב עכשיו. נכון שבקיץ הייתה עצירה מסוימת, אבל היום אנחנו ב'דיל פלואו' הרבה יותר אינטנסיבי ורציני. אני מרגיש שיפור משמעותי בסנטימנט, הוא הרבה יותר טוב".

המשנה למנכ"ל מליסרון שי וינברג (צילום: רמי זרנגר)

-אז יותר קל לסגור עכשיו עם לקוחות פוטנציאלים?

"אני רואה לקוחות שיותר קל להם היום לסגור עסקאות. בזמנו הם אמרו לי שהם צריכים זמן כדי לחשוב. אבל מאז חלה התקדמות, כבר יש טיוטות חוזים".

-והנה, אתם מודיעים על עסקאות גדולות בפתח תקווה, אבל זו עיר עם תוכניות שאפתניות של מיליוני מ"ר למשרדים. עד כמה זה עשוי לפגוע בכם?

"צריך להיות מחובר לשוק, להיות יותר מתוחכם בעסקאות בפתח תקווה. למשל יש מגדלים חדשים, ואפילו יפים, שמוכרים משרדים. הם מכרו להרבה משקיעים, אבל חברות גדולות לא באות לשם. באותם מגדלים יש תפוסה של 30%. אנחנו בבעלות אחודה, אנחנו יודעים להביא עסקאות גדולות, ואנחנו מנהלים עכשיו משאים ומתנים לעוד עסקאות שם. פלאפון, שיכלו גם לצמצם שטחים אצלנו בפתח תקווה, החליטו לחדש את החוזה כמו שהוא לעוד שבע שנים".

-אבל רמות המחירים בפתח תקווה ירדו?

"אנחנו לא מרגישים אצלנו שיש שינוי משמעותי ביחס לתקופה שלפני שנה".

-ובתל אביב?

"שם משרדי פרימיום עולים כ-150 שקל למ"ר למעטפת, ועוד 30 שקל למ"ר ברמת גימור מלאה. וגם בתל אביב אני רואה יותר לידים. כן, הייתה ירידה קלה בשנה האחרונה, אבל לא אצלנו בלנדמארק – כנראה בגלל המיקום, התזמון ואיכות המוצר".

.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬