דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

חברת מוצרי הבניין הקטנה מחדרה שזינקה לשווי של 1.5 מיליארד שקל

פדוי השבי אברהם עמרם הקים לפני כ-4 עשורים חברה שצמחה עד להנפקתה. החברה תמשיך להתמודד במכרזי רמ"י ולפעול בתחום ההתחדשות, ולא תוותר על הטבות המימון למרות ההתעוררות בשוק. המנכ"ל נועם גרייף: "ההנפקה תחזק את הגמישות הפיננסית שלנו"

שיתוף‭:‬

NOAM G
NOAM G
NOAM G

חברת עמרם אברהם הונפקה אתמול בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.56 מיליארד שקל אחרי הכסף. החברה ביצעה הנפקת מניות ראשונה באמצעות אוריין חיתום, וגייסה כ-313 מיליון שקל משורה של מוסדיים, תמורת 20% ממניותיה. מבחינת החברה, שעד כה גייסה שתי סדרות אג"ח בהיקפים נוכחיים של כ-370 מיליון שקל, מדובר בהבעת אמון גדולה.

עמרם אברהם החלה את דרכה כארבעה עשורים שנה, כשהוקמה על ידי אברהם עמרם – שנשבה במהלך מבצע ליטני בדרום לבנון ב-1978 על ידי אנשי החזית העממית לשחרור פלסטין, ושוחרר לאחר כ-11 חודשים. בהמשך הקים בעירו חדרה חברה שעסקה בתחילת במוצרי בניין ועבודות עפר, וב-2004 פנתה לתחום הייזום, כשהקימה את זרוע היזמות של החברה – עמרם אברהם חברה לבניין. ב-2015 הלך אברהם לעולמו בתאונה לאחר שנפל ממשאית ונחבל בראשו.

לאורך השנים צמחה כאמור עמרם אברהם ופנתה לתחום המגורים וגם הנדל"ן המניב – עם שטחי מסחר, מרלו"גים ומלון שהולך ונבנה בכנרת. היו"ר הוא אלון עמרם, בנו של אברהם עמרם. המנכ"ל הוא נועם גרייף. אלון עמרם ואחיו יורם עמרם מחזיקים כעת 40% כל אחד ממניות החברה.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בסוף דצמבר 2023 ב-796 מיליון שקל (כ-836.9 מיליון שקל כולל זכויות מיעוט). במהלך אותה שנה מכרה החברה 560 יחידות דיור (חלק החברה – 509), גידול של כ-55% לעומת 2022, עם הכנסות של כ-764.2 מיליון שקל. הרווח לפני מס עמד על כ-220 מיליון שקל.

נכון לסוף דצמבר 2023, לקבוצה פרויקטים יזמים בישראל (מלאי דירות, פרויקטים בביצוע, בתכנון, עתודות קרקע, והתחדשות עירונית) בהיקף של כ-10,800 יחידות דיור. לחברה גם שבעה נכסים מניבים בהיקף NOI שנתי של כ-20.7 מיליון שקל וכן פרויקטים בהקמה ותכנון שבאכלוס מלא צפויים להוות תוספת NOI בהיקף של כ-144 מיליון שקל בשנה.

מתוך מצגת משקיעים של עמרם אברהם

נתון מאד מעניין בהקשר לחברה הוא קצב מכירת הדירות מתחילת השנה הנוכחית. עד ל-15 באפריל, מכרה החברה 803 יחידות דיור (חלק החברה – 755) בהיקף כספי של כ-1.2 מיליארד שקל. מדובר על ממוצע של כ-1.5 מיליון שקל לדירה. לחברה 21 פרויקטים בשיווק עם כ-1,500 יחידות דיור, בין היתר באשדוד, ראשון לציון וגם בנתניה, חדרה ועכו, "אזורים ירוקים" שלא סבלו כמעט מאזעקות מאז פרוץ המלחמה, מה שגם המריץ רוכשים.

אבל אחת הסיבות המרכזיות לזינוק במכירות, מעבר להבשלתם של אותם פרויקטים ולהתעוררות הכללית בשוק הנדל"ן, היא הטבות המימון – 10/90, שהחזיר את המשקיעים לשוק. עבור החברה שהציעה הלוואות בלון, הדבר היה בהחלט משתלם, ולכן הערכות הן כי למרות שהשוק מתחיל להתעורר, מבצעי המימון ימשיכו. גם ההיצע הגדול בשלל לוקיישנים, עזר לשיווק – עם אפשרות להציע ללקוחות מגוון דירות בשלל מחירים.

החברה גם חובבת מכרזי רמ"י, וצמחה בזכות אותם מכרזים. בעמרם אברהם ידעו לעשות ביזנס טוב בזכות המכרזים ולהינות מרווחים גבוהים בפרויקטים של עירוב שימושים, עם אלפי דירות ועשרות אלפי מ"ר מסחרי בקומות הקרקע של הפרויקטים, גם כאשר חלק מהדירות שווקו במסגרת מכרזי מחיר למשתכן. הזדמנות נהדרת נרשמה במכרז בקריית גת, שם זכתה החברה עם הצעה של 11 שקלים ליחידת דיור במיזמי הדיור הממשלתיים.

גם תחום ההתחדשות העירונית ממש לא זר לחברה, עם עשרות פרויקטים ברחבי הארץ, כולל פעילות חזקה באזור הצפון – בין היתר בחיפה ובטירת הכרמל. רק בתל אביב יש לחברה 17 פרויקטים כאלה, והיא משתפת פעולה עם חברות רבות.

ומה לגבי פזילה לחו"ל? בעמרם אברהם לא מתכוונים לעשות את המהלך הזה, ומבחינתם "יש ברכה" בעבודה בתחומי ישראל, עם פעילות מול עשרות רשויות מקומיות לאורכה ולרוחבה של ישראל.

בהודעה לעיתונות, מסר יו"ר עמרם אברהם, אלון עמרם, כי "אנחנו מסמנים אבן דרך משמעותית ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה, להתפתחותה וביסוסה כחברת נדל"ן מובילה בישראל. אנו מודים לציבור המשקיעים על ההשתתפות בהנפקה ורואים בכך הבעת אמון גדולה, בטח בתקופה הנוכחית, בפעילות החברה ובפוטנציאל העסקי הגלום בה בשנים הבאות".

מנכ"ל החברה נועם גרייף מסר: "הנפקתה של עמרם אברהם היא נדבך נוסף התומך בהמשך פיתוח פעילות  החברה, בהמשך לגיוסי אג"ח שביצענו בשנתיים האחרונות. אנו נמצאים כיום בשיאה של עשייה, עם צבר משמעותי של פרויקטים בהקמה, ייזום ותכנון, שיגדיל משמעותית את היקפי הפעילות של החברה בתחום המגורים, זאת לצד המשך פיתוח תחום הנדל"ן המניב בחברה בשנים הקרובות. הגיוס הנוכחי באמצעות הנפקת המניות יחזק את הגמישות הפיננסית שלנו, יסייע לנו להאיץ את פיתוח הפרויקטים שלנו ולייצר ערך משמעותי לבעלי המניות".

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬