דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

חוזה שכירות למגורים

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

הסכם בין דייר לבעלים של נכס. ההסכם מגדיר את התנאים שעל פיהם מוסכם שהדייר או הדיירים יעשו שימוש בנכס למטרת מגורים. 

חוק השכירות והשאילה, תשל"א – 1971, סעיפים 25א'-25ד'. המכיל חוקים הנוגעים להתקשרות למטרת שכירות .

חוזה השכירות מגורים כולל בחלקו הראשון פרטים ובהם:

כתובת הדירה המושכרת, 

שמות הצדדים בהסכם: הגורם המשכיר (יכול להיות גורם פרטי, חברה, גורם ממשלתי או גורם מוסדי), והשוכר /ים. מספרי תעודות הזהות שלהם והכתובת שלהם לפני כניסה לנכס המושכר,תיאור הדירה המושכרת, ובכלל זה הריהוט והאביזרים הקבועים המותקנים בה ותיאור הרכוש המשותף אשר עומדים לשימוש הדייר השוכר.

החלק השני בהסכם  מסדיר את היחסים בין הגורם המשכיר לשוכר בכפוף לרגולציה שנקבעה בנושא:

תאריך תחילת תקופת השכירות מועד סיומה ו"אופציה" במידה וניתנת אפשרות להארכת התקופה. במקרים רבים התנאים מאפשרים הארכה גובה  דמי השכירות, תנאי התשלום (תשלום מראש או מועדים קבועים לתשלומים).כמו כן מוגדרים תנאים אפשריים או בלתי אפשריים  לביטול החוזה. 

סעיף סטנדרטי נוסף כולל את התשלומים החלים על השוכר בנוסף לדמי השכירות, ובם תשלומי חשבונות כמו חשמל, מים, ארנונה ועד בית וכיוצ"ב.

נהוג לפרט בחוזה על מי חלה האחריות לתפקוד וכשל של  החיוניות בדירת המגורים  כמו :מים, חשמל, גז , מיזוג אויר ותשתיות ההכרחיות למגורים. מקובל שאת האחריות לתיקון המערכות הללו אחראי לתקן המשכיר אלא אם מוסכם אחרת. כל תקלה או נזק למערכות או לפריט שהוגדר כחלק מהמושכר אשר נגרמו כתוצאה מהשימוש של השוכר מקובל להגדיר את השוכר כגור האחראי לתיקון או החלפת הפריט. 

ישנם מנגנונים מקובלים גם לפתרון סכסוכים בין השוכר למשכיר כוללים ערבות כספית או חתימת ערבים. סכסוכים שכיחים כוללים, אי תשלום דמי שכירות, או גרימת נזר מצד השוכר והעברות או חתימת הערבים מהווה בטוחה לכיסוי כספי במקרים אלו.

לפני חתימה על חוזה שכירות למגורים מומלץ לשוכר לבדוק את מצב הנכס, את תקינותם של כל המערכות וציון כל הממצאים כנספח להסכם. וכמובן הוכחת בעלות של הגורם המשכיר על הנכס.

המשכיר, אשר למעשה מפקיד בידי השוכר נכס מקרקעין ששוויו גדול משמעותית משווי עסקת השכירות הרי שמומלץ למשכיר לפעול במשנה זהירות ולהקפיד על הפעולות הבאות לפני חתימה על ההסכם עם השוכרים.

הוספת הבהרה שחוק הגנת הדייר אינו חל על השוכרים

הגדרת תנאים לשכירות משנה והגדרת הייעודים המותרים על פי הייעוד הסטטוטורי של הנכס והוראות הדין החלות על ייעוד זה..

דרישה השוכר יבטח את הנכס לכיסוי מקרי שריפה וביטוח צד ג' (ותכולה, אם הם בוחרים בכך),וירשום כמוטב בפוליסה את שם המשכיר.

הגדרת בטוחות כמו ערבות או צ'ק ביטחון או חתימת ערבים הכוללים סכום ש"ע לנזק משמעותי שעלול להיגרם

בדיקה פיננסית של השוכר והערבים

הגדרת תנאי יציאה (לא תמיד הכרחי) מהחוזה 

חבות של המשכיר לדווח לשוכר על כשל או ליקוי בנכס.

פירוט מדויק של  ליקויים לתיקון החלים על המשכיר וכאלו החלים על  שוכר.

איסור על עריכת שינויים במבנה , חיצוהיים ופנימיים.

התחייבות השוכרים שלא לבצע פעולות הפוגעות ברווחת השכנים ובשטחים המשותפים.

בנוסף, על החוזה להתכונן למקרים מיוחדים וצרכים שעשויים לעלות אצל השוכרים, ולכן ניתן להכניס לחוזה שכירות סעיף המאפשר לשוכרים לצאת מהנכס בתנאי שמצאו שוכר חלופי, כאשר המשכיר לא ראשי להתנגד לביצוע העסקה, אלא מטעמים סבירים.

מקובל להוסיף בחוזה את התנאים לביקור המשכיר בנכס. 

סעיף החזרת הנכס בתום תקופת השכירות כולל את התחייבות השוכר להחזיר את הנכס למשכיר במצב זהה למצב שבו קיבל את הנכס (נקיון , צבע, תקינות וכד') כשהוא פנוי, וקיימים בו  כל הפריטים והחפצים שהיו רשומים בחוזה ונמצאים בבעלות המשכיר.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬