מחירי הדירות מציגים עלייה קלה, ולמרות זאת הביקושים מזנקים והרבה יותר רוכשים דירות. אחד ההסברים לכך הוא ההבנה של הציבור כי אנחנו נמצאים בעיצומו של נתיב עלייה – כך שאם המחיר עכשיו גבוה מזה שהיה לפני שלושה חודשים, הרי שבעוד שנה המחיר יהיה גבוה עוד יותר מזה של עכשיו.
אבל יש הסבר נוסף, שעולה מסקר שנערך על ידי פירמת המחקר Vcell לבקשתה של חברת הנדל"ן קטה גרופ. מנתוני הסקר עולה כי מה שהכי חשוב לציבור ברכישת דירה – הוא איכות השכונה (40%), וקרבה למוסדות חינוך ותרבות איכותיים (36%). המחיר – או ליתר דיוק המחיר הנמוך ביותר האפשרי – היא רק הסיבה השלישית בסדר החשיבויות של הלקוח הישראלי (31%).
בנוסף לאיכות השכונה, הקירבה למוסדות חינוך ותרבות, והמחיר עצמו, יש עוד פרמטרים נוספים שצוינו על ידי הנשאלים, בהם תחושת קהילה (19%) ונגישות לתחבורה ציבורית (18%). רק 3% אגב ציינו כי ישנה חשיבות לקרבה למשפחה.
את הסקר ביצעה פירמת Vcell בבעלות מוטי ויזל, המתמחה במתן שירותי מחקר ייעוץ שיווקי ואסטרטגי, לחברות, ארגונים ומוסדות. הסקר נערך לאחרונה בקרב יותר מ-100 משיבים בגילאים 35-60 מאזור גוש דן. מהסקר עולה כי קרוב לשליש מהנשאלים ענו כי הם מתעניינים ברכישת דירה. נכון, זה לא אומר שהם כבר נמצאים במשרדי המכירות וחותמים על חוזים, אבל מדובר על נתון שמצביע על נתח גדול של מתעניינים בביצוע עסקת נדל"ן.
מאלה שהשיבו על כך שהתעניינו בשנה האחרונה ברכישת דירה, 68% (מעל שני שליש) התעניינו ברכישה למטרת מגורים, והיתר למטרת השקעה (32%).
ואם הם מתעניינים ברכישת דירה, ויש לזכור שקהל הנשאלים מתגורר באזור גוש דן, אז איפה הדירה המיועדת צריכה להיות? העיר המובילה היא פתח תקווה (30%), כנראה בשל תנופת הפיתוח לה היא זוכה, המחירים הנוחים יחסית והרכבת הקלה שמאפשרת הגעה מהירה מהעיר למרכז תל אביב, למרות הפקקים הקשים בכבישים בשעות הבוקר ואחר הצהריים. גבעת שמואל זכתה אף היא להתעניינות של 30% – כאשר 100% מהנשאלים שמתגוררים בגבעת שמואל, שקלו להישאר בעיר ולרכוש בה דירה. קריית אונו עם 20%, ותל אביב עם 12% – כנראה שמשום שלמרות שהיא אטרקטיבית מאד, המחירים הגבוהים בה מרחיקים רוכשים פוטנציאלים.
קטה גרופ החלה את פעילותה בפתח תקווה, אולם היא מתפרסת גם ללוקיישנים אחרים במרכז, בין היתר בגליל ים בהרצליה בה רכשה מגרש לבניית 98 יחידות דיור, וזכייה במכרז של רמ"י לבניית מאות יחידות במתחם תעש השלום. בסך הכל החברה בונה ומשווקת מאות דירות ב-20 פרויקטים במרכז הארץ. סמנכ"לית המכירות בקטה גרופ, מרינה שפינדל, מסבירה כי איכות השכונה הוא הפרמטר החשוב לרוכשים: "מה שעומד לנגד עיניהם של הרוכשים שמגיעים למשרדי המכירות, הוא בראש ובראשונה איכות השכונה".
שפינדל מתייחסת בין היתר לפרויקט חדש שקטה גרופ החלה בשיווקן – KATA-IDOL בקריה האקדמית בפתח תקווה, שכולל 100 יחידות דיור. היא מציינת כי "אחוז גבוה מכלל הרוכשים בפתח תקווה מעיד על האטרקטיביות של השכונה. הקריה האקדמית בפתח תקווה מקודמת בימים אלו על ידי עיריית פתח תקווה, וצפויה לכלול מגוון אפשרויות של ספורט, תרבות ובילוי. המחירים בשכונה היום נעים בין 27-32 אלף שקל למ"ר, כתלות בסוג הדירה".
> הצג תגובות