בעידן הדיגיטלי שבו הכל קורה במהירות של לחיצה, דווקא המגע האנושי, הפשוט, הפיזי, הוא זה שמייצר את הקסם האמיתי. person to person. כן, שמעתם נכון, בים האינסופי של קמפיינים ממומנים ופרסומות מושקעות, יש דבר אחד שאין לו תחליף: המפגש פנים מול פנים.
למכור בלי להזכיר את המילה "למכור" – הרי אין אפליקציה שתוכל להחליף מבט בעיניים, לחיצת יד אמיצה, או שיחה עמוקה על כוס קפה. במקום לרדוף אחרי הלייקים והקליקים, הגיע הזמן לחזור ל-person to person, למה שבאמת מניע אנשים, קשר אנושי אמיתי. זה הכוח ששובר את הקרח, יוצר אמון ומוביל למכירה בלי אפילו להזכיר את המילה "למכור".
הפנים האמיתיות של השיווק – חשבתם פעם למה כל כך קשה לסגור עסקה רק דרך הודעות או פרסומות? זה פשוט, בני אדם הם יצורים חברתיים. אנחנו צריכים להרגיש את מי שעומד מולנו, לדעת שיש שם אדם אמיתי עם רגשות, ולא איזה רובוט מאחורי מסך. כנסים, אירועים עסקיים, מפגשי נטוורקינג, אלה הם הזירות שבהן הקסם האמיתי קורה. זה המקום שבו מערכות יחסים נבנות, והעסקאות נסגרות בלי הרבה מאמץ.
איפה הלקוחות שלך מתחבאים? הלקוחות הפוטנציאליים שלך לא מתחבאים מאחורי מסך, הם מחכים לך בכנסים מקצועיים, ועידות, קונגרסים, בארוחות עסקיות, במפגשים בלתי פורמליים. הם רוצים לפגוש אותך. כן, אותך, לא את המצגת שלך, לא את הקמפיין הממומן שלך, אלא אותך, עם החיוך, הסיפור האישי והיכולת להתחבר בגובה העיניים.
הגיע הזמן לשאול את עצמך – איפה אני יכול להופיע ולהשפיע? איפה אני יכול ליצור חיבור אנושי ולהפוך כל מפגש להזדמנות?
למה לקוחות מרוצים הם כמו זהב? בוא נודה על כך, לקוח מרוצה הוא הנכס הכי חזק שלך. מדוע? כי המלצה מפה לאוזן היא חזקה יותר מכל פרסומת נוצצת שתוציא לאוויר. כשלקוח מדבר בשמך, זה כאילו שיש לך שגריר שטח שמסתובב עם שלט ענק של "תעבדו איתם!".
השגרירים – תשאל את עצמך איך אני גורם לכל לקוח להיות שגריר שלי. איך אני מביא אותם לשים אותי בראש סדר העדיפויות כשהם מדברים עם אחרים.
שישה טיפים, איך תהפוך כל מפגש להזדמנות?
1. תהיה נוכח, שוב ושוב – אנשים צריכים לראות אותך שוב ושוב כדי לזכור אותך, לחבב אותך ולבסוף להרגיש בנוח לעשות איתך עסקים. זה שבאתה מגיע לוועידת מרכז הבנייה הישראלי עיר הנדל"ן אילת ב-2024 זה לא מספיק, תגיע כל שנה, וב-2035 תהיה מותג בוועידות ובתחום הנדל"ן.
2. אל תמכור, תתחבר – תן לאנשים להכיר את האדם מאחורי השם. כשיש חיבור אישי, השאר יגיע מעצמו.
3. הפולו-אפ הוא נשק סודי – אל תחכה יותר מדי, תמשיך את השיחה אחרי הפגישה ותשמור על הקשר טרי.
4. כרטיס ביקור עם טוויסט – תציע ערך ממשי, משהו שיגרום להם לרצות לזכור אותך. לא עוד כרטיס ביקור דיגיטלי עם טלפון, תחשוב על משהו יותר אישי, יותר ייחודי שיזכרו אותך וירשמו את שמך בנייד עם הגדרה ייחודית.
5. שאלות שמגיעות מהלב – כשאתה נפגש עם אנשים, תתעניין באמת. הקשבה אמיתית יוצרת חיבור עוצמתי ומראה שאתה שם בשבילם, לא רק בשביל עצמך.
6. נטוורקיניג הוא הבסיס בעולם שבו הכל כל כך מהיר ודיגיטלי. דווקא המפגש האמיתי, ה-person to person הוא שמנצח. נטוורקינג הוא לא רק עוד שיטה, הוא הבסיס לכל מערכת יחסים שתבנה עם הלקוחות שלך.
יו"ר מרכז הבנייה הישראלי ערן רולס, "הגשר שמחבר את כל מומחי ואנשי המקצוע בנדל"ן", אמר באחת ההרצאות שלו בעיר הנדל"ן אילת, כי "החיים עצמם קורים במפגשים בין אנשים, והעסקאות הכי טובות מתבצעות כשהמבט בעיניים הוא הדבר שמוביל ולא המסרונים הדיגיטליים הקצרים והקרים". אז במקום להסתמך על האלגוריתם של פייסבוק או גוגל, או טיקטוק,צאו מהמשרד, תפגשו אנשים, תתחברו ותראו איך העסק שלכם ממריא!
משה שמש, קופירייטר, יועץ אסטרטגי ומומחה לשיווק דיגיטלי, מתמחה בגיבוש ויישום אסטרטגיות שיווקיות-תקשורתיות. בעל ניסיון בהובלת תהליכי שיווק, מיתוג, ויצירת בידול עסקי להשגת יתרון תחרותי תדמית והעצמת תוצאות עסקיות. לאתר של משה שמש – לחצו כאן
> הצג תגובות