דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

מגרש לבנייה עצמית רשות מקרקעי ישראל

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

בראש רשות מקרקעי ישראל פועלת מועצה אשר קובעת את מדיניות המקרקעין במדינה.

רשות מקרקעי ישראל היא הגוף הממונה על שיווק הקרקעות על פי מדיניות המועצה, ובהתאם לכך מוציאה מכרזים גם לטובת מיש מעוניין לבנות בעת פרטי, מהלך המוגדר כבנייה עצמית.

הרשות מפרסמת באתר שלה מעת לעת את המכרזים המיועדים לבנייה עצמית, 

קיימים מכרזים פומביים ומכרזים במסלול רישום והגרלה. בקבצי המכרז (חוברת המכרז)  מתפרסמים לוחות הזמנים המגדירים את המועדים בהם  ניתן להגיש הצעות למכרז ופירוט של תנאי ההשתתפות במכרז. המכרז מכוון לקבלת הצעות מחיר כאשר  הרשות מגדירה מראש את מחיר המינימום ועלויות הפיתוח. מחיר המינימום בבנייה צמודת קרקע  עומד על 50% מהערכת השווי של המגרש אשר נקבע על ידי שמאי מטעם רשות מקרקעי ישראל. רשימת המגרשים המתפרסת במכרז. כוללת את מפת המגרשים שטחי המגרשים, הערכת שמאי לשווי הקרקע ועלויות הפיתוח.   ופירוט המגדיר את סטטוס המגרש כמיועד לבנייה של בית בודד, דו משפחתי או מבנה הכולל מספר יחידות של בנייה פרטית המחברות זו לזו בקיר משותף.

בנייה פרטית בישראל נחשבת למושא חלומותיהם של משפחות רבות אשר מעוניינות בבית פרטי ודינה צמודה אך מכיוון שהקרע בישראל מוגבלת, כמות התכניות הארציות המייעדות מגרשים לבנייה פרטית פוחתות ובשני העשורים האחרונים , עיקר ההקצאות לבנייה פרטית מתוכננות רק לאזורים כפריים ופריפריה.הזכויות המותרות על מגרש לבנייה עצמית מוגדרות בתקנון אשר התב"ע אליו משתייך המגרש והרוכש הפוטנציאלי יכול לקבל את כל המידע התכנוני לפני רכישת המגרש או הגשת הצעת מחיר במכרז .

המכרז כולל לוחות זמנים להוצאת היתר בנייה ומועד להשלמת הבנייה ביון 3-4 שנים.

המחיר המוצע במכרז אינו כולל מע"מ, הוצאות פיתוח ותשלומים לרשות המקומית. 

כל רוכש פוטנציאלי אשר מגיש הצעה למכרז נדרש לצרף ערבות רבות בנקאית  בשיעור של 10% מסכום ההצעה שלו. 

מומלץ לכל מי שמעוניין לגשת למכרז לבנייה עצמית לבצע את הפעולות הבאות:

גיבוש  פרוגראמת שתכלול את כל הצרכים והרצונות הייעודיים לבית שאותו מתעתד לבנות. 

היכרות מעמיקה והבנה של המידע התכנוני הסטטוטורי והמפורט הרלוונטי למגרש על מנת להעירך את כל הוצאות הבנייה הצפויות כפועל יוצא מהזכויות המותרות במגרש. כמו כן מומלץ להתייעץ עם אדריכל על מנת להבין את האפשרויות התכנוניות ובדיקת התאמתן למרכים של הגורם אשר ניגש למכרז.

גיבוש תקציב, בסיוע גורם מקצועי שעוסק בתכנון ובנייה, הכולל בנוסף לעלויות הבנייה, גם את סעיפי התקציב יזמי אשר יכלול את כל ההוצאות היזמיות, ביניהן תשלומי אגרות, היטלי פיתוח, תשלום לרשות מקרקעי ישראל. במידה והרוכש זכה במכרז לבניה עצמית של רשות מקרקעי ישראל הוא יידרש לחתום על חוזה חכירה וחוזה תשתיות. לאחר החתימה הוא יידרש לדווח לרשויות המס ויוכל לרשום את זכות החכירה בטאבו.

תשלומים נוספים שי לקחת בחשבון  כהוצאות לאחר הזכייה במכרז:

הוצאות פיתוח

תשלומים והיטלים המקבעים במדיניות של  רשות המקומית

תשלומים לרשות מקרקעי ישראל

מס רכישה

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬