דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

כמעט מיליון שקל לקרקע לדירה בקריית שמונה? חפרנו בין השורות במכרז

מכרז של רמ"י ל-12 יחידות דיור, הסתיים עם 10 הצעות – כאשר חברת לביב נדל"ן והשקעות זכתה עם הצעה כוללת של כ-11.3 מיליון. אז מה החברה באמת תוכל לבנות בשטח?

שיתוף‭:‬

הנוף מקריית שמונה (צילום: לע"מ)
הנוף מקריית שמונה (צילום: לע"מ)
הנוף מקריית שמונה (צילום: לע"מ)

לאחר תקופה ארוכה של קיפאון בשיווקים של רמ"י בשל מלחמת "חרבות ברזל", בשבוע החולף התחילו לחזור המכרזים – וגם להניב תוצאות מעניינות. מכרז אחד כזה הוא עבור 12 יחידות דיור בקריית שמונה.

קריית שמונה, העיר הצפונית הגדולה ביותר, סובלת אף היא מהמלחמה, ורוב תושביה פונה בתחילת הלחימה, בשל ירי של ארגון הטרור חיזבאללה אליה. כך, בעיצומה של המלחמה, שווקה קרקע של המדינה – שזכתה להצלחה אליה נתייחס כעת.

הנתונים היבשים אומרים כך: מחיר השומה לקרקע ששווקה בשכונת יובלים עמד על 2.58 מיליון שקלים. 10 הצעות הוגשו, שבע מהן היו נמוכות ממחיר השומה, חלקן בצורה משמעותית. ההצעה הזוכה הייתה של חברת לביב נדל"ן והשקעות בע"מ, שהעמידה הצעה של 8.15 מיליון שקלים (9.54 מיליון שקל כולל מע"מ). בנוסף, הוצאות הפיתוח עומדות על כ-1.78 מיליון שקלים.

כך יוצא, שהמחיר הכולל עומד על כ-11.3 מיליון שקלים עבור קרקע ל-12 יחידות, ולמעשה מדובר בכמעט 950 אלף שקל לקרקע לדירה, מספרים שכבר כמעט לא קיימים במכרזים של רמ"י בשנה האחרונה גם באזורי ביקוש במרכז הארץ. ועוד משהו: מחיר דירה בשכונה, על פי אתר מדלן, עומד על כ-1.7 מיליון שקלים. אז איך רק הקרקע (ללא בנייה, מסים, ורווח יזמי), עומדת על יותר ממחצית?

אבל זהו רק נתון יבש לכאורה. מדוע? כי על המגרש מותר לבנות 4,942 מ"ר, שאם מחלקים אותם ל-12 יחידות דיור, מדובר על כ-400 מ"ר ברוטו לדירה. שוב נתון שלא מסתדר לנו.

אז אולי מדובר בכלל בצמודי קרקע? גם לא. במכרז מצוין שמדובר בבנייה רוויה. עוד פשפוש במסמכי המכרז, מגלים את המשפט הבא: "ייעוד המגרשים הוא: מגורים ג' עם חזית מסחרית".

"סך הכל שטחי בנייה 4,942 מ"ר, שזה 411 מ"ר ליחידה, וזה לא סביר דירה של 411 מ"ר", אומרת לנו שמאית המקרקעין דליה עסיס. "אז זה בגלל השטחים המסחריים".

וכן, הדבר מתחיל להתבהר: גם אם ייבנו דירות גדולות של כ-150 מ"ר ברוטו, יוותרו כ-2,500-3,000 מ"ר עבור שטחי מסחר. כלומר, שיווק של 12 דירות ועוד כמה אלפי מ"ר מסחריים – זה כבר נתון הגיוני הרבה יותר.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

רוצים להפעיל חניון ל-53 מכוניות?

רמ"י ועמידר מוציאות למכרז שני דונם ברחוב שיבת ציון 4 בחיפה, עבור שימוש לחניון ל-53 מכוניות. מחיר המינימום: 9,965 ש' לחודש + מע"מ בהסכם לשנה.

שיפוצניק נפל מגובה – ונפצע

פועל בן 38 נפל מגובה של כשלושה מטרים במהלך עבודות שיפוצים בבית ברמת השרון. האיש פונה לאיכילוב במצב בינוני עם חבלה בגב.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬