דף הבית >

> כתבה

אדריכלות ועיצוב

מישהו אמר לבן? בתים בהירים ויפיפיים לחג השבועות

הישראלים אוהבים בתים לבנים. לרגל שבועות – מצאנו 4 בתים שהחוט המקשר ביניהם הוא צבע לבן וגוונים בהירים

שיתוף‭:‬

הבית שעיצב ליעד יוסף (צלם: אלעד גונן)
הבית שעיצב ליעד יוסף (צלם: אלעד גונן)
הבית שעיצב ליעד יוסף (צלם: אלעד גונן)
הבית שעיצב ליעד יוסף (צלם: אלעד גונן)
הבית שעיצב ליעד יוסף (צלם: אלעד גונן)
הבית שעיצב ליעד יוסף (צלם: אלעד גונן)

לבן על לבן על לבן. הוא יפה, הוא טהור והוא המוטיב המרכזי בבתים הישראלים. אלו מהווים הוכחה שאפשר ליצור עניין, סטייל וסקרנות עם משחקי לבן נכונים, שפע חומרים וטקסטורות שייצרו עומקים בחלל, והרבה אופי.

הבתים שלפניכם רחוקים מלהיות או להיראות "מוזיאונים", רחוקים מלצעוק "אל תגעו בי". נהפוך הוא – אלו בתים תוססים ויפים שפשוט החיים בהם אוהבים את הלבן, את הגוונים שלצידו – למשל שמנת ואוף וויט, ואת הניקיון העיצובי שאלו משדרים, היופי הטהור שבהם. לרגל שבועות, קבלו הצצה לבתים "לבנים".  

הכפר המודרני | עיצוב פנים: סבטה מקובסקי, NEW VIEW. ארונות חדרי שינה ומטבח: דלקוב

הבית הפרטי במושב שתולים עבר מהפכה של ממש. כשבני הזוג החליטו לעזוב את הדירה הצפופה והאורבנית באשדוד ולעבור לבית במושב, הם בחרו לתכנן ולעצב אותו מחדש, כך שיתאים לצרכי המשפחה. הבית מעוצב בסגנון כפרי אבל קליל ועל טהרת הבהיר. סגנון לא כבד, לבקשת הלקוחות.

כפרי על טהרת הלבן. הבית שעיצבה סבטה מקובסקי (צילומים: מירב פלברג, באדיבות דלקוב)

"זה בית בכפר, אז קל ומתבקש לעצב אותו בסגנון כפרי", מסבירה המעצבת. "עם זאת, מצד אחד זה סגנון שקצת יצא מהאופנה ומצד שני הוא מעניק חמימות לבית ולא כולם מתחברים לקווים הנקיים של הסגנון המודרני. לכן בחרנו בעיצוב המשלב בין הסגנונות. פלטת הצבעים בבית היא בהירה – לבן, אפור ובז' עם נגיעות של ירוקים, שבאות לידי ביטוי בטקסטיל או ברהיטים לדוגמה. בחרנו בפלטה המתבססת על גוונים ניטרליים כדי שבעתיד הם יוכלו לעשות שינויים והתאמות אם ירצו לשנות. הריצוף, הצבעים והמטבח בגוונים ניטרליים וכך ניתן יהיה לעשות בעתיד התאמות עיצוביות בקלות".

הטבע והלבן שולטים בבית | אדריכלות, תכנון ועיצוב: ינון בן-דוד

ברוכים הבאים לביתה של משפחה בת חמש נפשות באחד הקיבוצים בעמק החולה. המבנה שתכנן ינון בן-דוד מתמקד ביצירת מערכת קשרים כמעט בלתי אמצעית בין הפנים לחוץ. "הבקשה המרכזית של בעלי הבית הייתה לייצר חללים כמה שיותר פתוחים ומוארים ושהנוף שנשקף מבחוץ יהווה חלק בלתי נפרד מההוויה", מסביר בן-דוד. בבית שולבו אלמנטים מודרניים-תעשייתיים לצד פריטים אותנטיים-אוריינטליים ונגיעות בוהו שיק. כך, לצד פלדה, אלומיניום ובטון חשוף, בולטים פריטים מראטן, קש ועץ גושני, כדי חרס ובדים טבעיים שמהווים רקע נפלא ללבן ששולט בבית.

בית מואר ואוורירי, בעיצובו של ינון בן דוד (צילומים: שי אפשטיין)

עם הכניסה לחלל הציבורי נגלה רצפת הבטון המוחלק שהיא המשך ישיר של ריצוף הרחבה החיצונית. משמאלה פינת האוכל והמטבח ומימינה הסלון, פונקציות שיושבות תחת התקרה המשופעת. מולה ויטרינה גדולה שצופה לפטיו חיצוני שמכניס את הירוק פנימה ומשמש גם מעין צומת שמובילה לאגף החדרים. הבית מואר ואוורירי ומעוצב בפלטת צבעים וחומרים שקטה ונקייה על טהרת הלבן.

אלף גוונים של רוגע | תכנון ועיצוב: נדיה רוייטבלט, סטודיו NR DESIGN. וילונות וטקסטיל: ELLA DECOR

בדירה הזו ששטחה 120 מ"ר, מתגורר זוג הייטקיסטים צעיר, באחד המגדלים המבוקשים בגבעתיים. בקשתם ממעצבת הפנים נדיה רוייטבלט היתה שתיצור להם בית שמספק חוויה של טבע בסביבה עם נוף אורבני משגע שניבט להם מהקומה ה-22. הוא ביקש עיצוב אולטרה מודרני ונקי, והיא העדיפה עיצוב כפרי, חם ושופע עץ. המעצבת חיפשה לגשר ולמצוא מחנה משותף.

בדירה נפרש לפנינו חלל הסלון, בצבעוניות מרגיעה של אבן עם נגיעות ים. בסלון מככבת הספה שמהווה אלמנט עיצובי דומיננטי ופיסולי, רך ונעים, שעוצב בסגנון קפיטונאז' אופנתי, לצד שולחן סלוני אמורפי בצורתו, ומעל לכל מככב הנוף האורבני התוסס שיוצר דיסוננס עם הרוגע העיצובי.

חוויה של טבע עם נוף אורבני. הבית שעיצבה נדיה רוייטבלט (צילומים: מיכאל נזרוב, באדיבות ELLA DECOR)

המטבח כולל אי עם מקום ישיבה לשניים עבור הקפה של הבוקר של בני הזוג. המטבח בעל עיצוב מודרני ונקי. האבן האפורה שנבחרה עבור משטח האי ועבור משטח העבודה, לצד הנישה מעץ, יוצרים איזון נכון, כמעין ריקוד. בחדר שינה העיצוב מינימליסטי, נקי ועדין, עם נגיעות של צבע כתום, לאור בקשת האישה. גב המיטה בחיפוי טפט נקי שנראה כאילו הוא חלק מהקיר.

הבית הלבן | עיצוב פנים: ליעד יוסף, אדריכל: יניב שלמה

מעצב הפנים ליעד יוסף, המתמחה בעיצוב דירות בוטיק ובתי יוקרה, תכנן לאחרונה בית עבור זוג צעיר עם חמישה ילדים קטנים, שכל כולו על טהרת הצבע הלבן. כן, כן, תתפלאו, אבל זו הייתה הבקשה העיקרית של בני הזוג. "כבר בשלבי התכנון המוקדמים היה ברור שאחת השאיפות המרכזיות של אם המשפחה היא ליצור בית שכל כולו בגוונים של לבן. אחרי שווידאתי מולם שהם מבינים את משמעויות התחזוקה והניקיון, יצאנו לדרך", משחזר המעצב. "כדי לחיות בבית שכולו כל כך בהיר, צריך להיות סופר פדנטים, הרי אי אפשר לצפות מילדים קטנים לא למשש ולגעת. בבית הזה הילדים משתמשים בכל ועם זאת הם מאוד מודעים וקשובים לסביבתם".

הדרישה העיקרית: לבן. הבית שעיצב ליעד יוסף (צילומים: אלעד גונן)

"מתחתי את הקונספט הבהיר לקצה ואין כמעט פריט בכל המרחב הזה שאינו לבן או שמשולבים בו ניואנסים בהירים. כשעובדים עם לבן במסות גדולות שכאלה, אסור לפחד אחרת מהר יתקבל בית משעמם ונטול אופי לכן חיפשנו דרכים מקוריות להעשיר את הלבן והקפצנו אותו בעזרת שילובים מדויקים של טונים, מרקמים ודוגמאות, כך ששום פריט לא דומה למשנהו – מערכת ניגודים שיוצרת יחד מראה הרמוני", מסביר יוסף.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬