דף הבית >

> כתבה

חדשות הנדל"ן

מכפיל חנייה

שיתוף‭:‬

MAIN
MAIN
MAIN

מכפיל חנייה – הגידול המשמעותי במספר המכוניות על הכבישים, וכפועל יוצא לכל בית אב, לצד העלויות ההולכות וגדלות של כל מ"ר בנוי – גם עבור חנייה שהפכה למוצר יקר ערך, חייב מציאת פתרונות לא סטנדרטיים למצוקת החנייה באזורי ביקוש. הבולט שבהם הוא מכפיל חנייה, מתקן שיכול לספק מקום חנייה ליותר ממכונית אחת, על שטח המתאים לחנייה אחת, במתחם מצומצם יחסית. כך יוצא שהמכפיל מנצל את השטח בצורה האופטימלית ביותר.

מכפילי חנייה הופכים לפופולריים יותר ויותר בבנייני מגורים בתל אביב וסביבתה, שם כל מטר רבוע יקר וקשה להשגה. ואולם גם בבנייני משרדים החלו ליישם שיטה זו, שמתאימה יותר למתחמים בהם החנייה ארוכה יותר מאשר כמה דקות, אם כי קיימים מכפילים גם בחניונים ציבוריים בארץ ובעולם. ואולם יש לציין כי רוב המכפילים מתאימים למכוניות סטנדרטיות יחסית בגודלן, ולא לכלי רכב גדולים, ארוכים או רחבים מדי. 

יש מספר סוגי מכפילי חנייה, בהם אוטומטיים או חצי אוטומטיים, וגם מכניים. המכפילים גם מתחלקים לכאלה על פני הקרקע ולכאלה תת-קרקעיים, כלומר שהמתקן מוריד את המכונית לפיר ייעודי. מחיר מכפיל חנייה עומד על ממוצע של כ-50-70 אלף שקלים למתקן, אולם קשת המחירים רחבה – ותלויה בין היתר בתנאים הפיזיים במקום המיועד להצבתו. מכפיל חנייה בתוך חניון מקורה, מצריך למשל גובה בין קרקע לתקרה גבוה יותר שאמור להכיל למשל שתי מכוניות לפחות במכפיל. 

לאחר שאנשי מקצוע התקינו מכפיל חנייה בעל תו תקן ישראלי ממכון התקנים הישראלי, יש לדאוג לתחזוקה תקופתית שוטפת שלו כדי למנוע ככל האפשר תקלות. התחזוקה כוללת בין היתר שימון המנגנונים המכניים, בדיקת תקינות כלל החלקים במכפיל, החלפת חלקים שחוקים או תקולים, ואף ביצוע שידרוג במערכת הממוחשבת של מכפיל החנייה. 

כדרכם של מוצרים חשמליים, גם מכפילי חנייה סובלים מתקלות. כבר היו מקרים שבפרויקטים הותקנו מכפילי חנייה שמיד לאחר אכלוסם, החלו לסבול מתקלות שגרמו בין היתר למכונית להיתקע על המתקן מבלי יכולת לשחררה, או שבמקרים אחרים הפכו למעשה את המכפיל ל"פיל לבן" חסר שימוש, משום שאינו פועל ולמעשה הוביל לכך שהחניות אינן פעילות. 

בישראל פועלות מספר חברות מובילות בתחום מכפילי החנייה. כדי להפחית משמעותית את האפשרות שהמכפיל יהפוך ל"פיל לבן", יש להתקשר עם חברות מוכרות בשוק ולעגן את היחסים בין מזמין העבודה לחברה המתקינה, בחוזה מסודר שמסדיר את האחריות של החברה וחובותיה כלפי הלקוח. כמו כן ביטוח צד ג' בבניין משותף אמור לפתור בעיה של ועד הבניין אל מול הדיירים, בכל הנוגע למכפילים שמשרתים את כלל הדיירים וסובלים מתקלות.

> הצג תגובות

< הסתר תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות שאולי יעניינו אותך

מבזקים

ערד: פועל נפל מגובה באתר בנייה

פועל בן 44 נפצע בינוני לאחר שנפל מגובה של 4.5 מטרים באתר בנייה בערד. האיש קיבל טיפול במקום ופונה לסורוקה עם חבלות באגן ובגפיים.

הצטרפו לניוזלטר של נדל"ן ניוז

וקבלו עדכונים שוטפים על כל מה שחם בעולם הנדל"ן ישירות למייל שלכם

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

תיאור‭ ‬התפקיד‭:‬ לחברת‭ ‬בנייה‭ ‬יזמית‭ ‬ומבצעת‭ ‬מהמובילות‭ ‬במשק‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מהנדס‭ /‬ת‭ ‬ביצוע‭ ‬בעל‭ /‬ת‭ ‬ניסיון‭ ‬בתחום‭. דרישות‭ ‬התפקיד‭: ‬ ‮- רישיון‭ ‬מהנדס‭ ‬ביצוע‭ / ‬בניין‭

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬

דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬

לחברה‭ ‬יזמית‭ ‬בתחום‭ ‬הנדל‭"‬ן‭ ‬דרוש‭/‬ה‭ ‬מנהל‭/‬ת‭ ‬פיתוח‭ ‬עסקי‭ ‬בעל‭ ‬התפקיד‭ ‬יוביל‭ ‬את‭ ‬הפיתוח‭ ‬העסקי‭, ‬שווק‭ ‬ומכירה‭, ‬וניהול‭ ‬כלכלי‭ ‬של‭ ‬כלל‭ ‬תהליכי‭ ‬היזום‭ ‬בחברה‭…‬